B(L)OBUL meu de orez negru
Subaru club Romania

B(L)OBUL meu de orez negru

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #60 on: August 26, 2017, 21:32:48 PM »
Astazi schimbare de plan. Nu am mai plecat la mare, m-am dus la impreza cu pompa corecta in brate.

Mi-a iesit manevra. Cel putin masina a mers corect 40min la ralanti cat au durat clatirile cu apa a radiatorului si o igienizare a sistemului de climatizare.

Cam de 4 clatiri e nevoie sa scoti tot antigelul vechi intrucat ramane ceva in sistem. Ies doar 5l din cat o avea el 6-7.

Si cum ii faceam eu aerisirea finala, uite apare un viermisor de silicon la suprafata. De asta subliniam ca nu se pune silicon la pompa. Dar ajunsesem si eu sa cred ca trebuie de teama sa nu dau rateu.

Merci malalay de ajutor. Cine a facut distribuția anterior a mai tras niste dungi albe de m-au dezorientat total. Noroc ca malakay a observat in poze semnele corecte.

Maine montez interiorul si asta a fost cu urgentele tehnice si de natura igienica.












Sa va feriti de pricepuți:




 
« Last Edit: May 08, 2018, 11:39:16 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #61 on: August 26, 2017, 21:35:39 PM »
Merci muttley de sfaturi. Clatirile in numar mare au rol important in curatarea corecta.

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #62 on: August 26, 2017, 21:52:45 PM »
Misto ideea cu clestisorul pe curea  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #63 on: August 26, 2017, 22:04:00 PM »
Da. Ajuta pe rolele libere, ca alea se misca prea usor. Am copiat si eu de pe net...

Oricum. Motorul asta este monument. Se lucreaza super usor la el si pe langa el. Spatiu din plin. Nu ca la turbo.
« Last Edit: August 26, 2017, 22:04:53 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #64 on: August 27, 2017, 17:37:06 PM »
Am avut spor astazi. Neasteptat de mult.

Trezit dimineata devreme, m-am dus la masina si pana la pranz am facut tot ce mi-am propus:
- spalat scaunul soferului
- curatat si vopsit picioarele scaunului pasagerului
- spalat scaunul pasagerului
- montat interior complet (scaune, bancheta, ce mai era prin portbagaj, aspirat inca o data)

Am adus masina inapoi in oras. Pot spune ca merge bine, dar speram sa observ o diferenta mai mare. Oricum, bucuria enorma ca interiorul arata corect, miroase bine, climatizarea isi face treaba si nu ma mai inteapa nasul cand merg cu masina asta. Bujiile pare ca au facut diferenta mare la consum. Cred ca a adunat o ora la ralanti si inca 30 km si abia s-a miscat acul de la benzina.

Like brand spakin' new, cum ar spune englezu'




Incalzit motorul si iesit in linie dreapta libera, avand convingerea in sfarsit ca motorul merge bine, am testat calutii, sa vad cati mai sunt si cum sta dupa 12 ani pe 0-100. Cam mult patinaj pe fata, ori anvelope tari, ori uleiul in cutie inca neschimbat nu a stiut sa timita destul de repede pe spate. Rezultat sa zicem satisfacator (de fabrica dau 10.2s conform carfolio.com). Deci, am de recuperat 0.9s :D




Am luat si OBD link-ul cu mine sa vad una alta... Si mi s-a confirmat banuiala ca acest model de admisie (nu stiu de ce l-au facut altfel) care isi trage aer din compartimentul motorului si nu din bot nu este cel mai eficient. Temperaturi mari in admisie chiar si dupa cateva zeci de km. Poate fac ceva in viitor in sensul asta. Nu e normal ~50 grade chiar si la viteza mare. La Outback si la WRX se situa cu 2-3 grade peste temperatura de afara.

« Last Edit: May 08, 2018, 11:40:27 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #65 on: August 27, 2017, 18:04:50 PM »
Si niste date pentru muttley ca am avut o discutie despre cutii si rapoarte offline:

capat de a 3-a 130 pe bord
capat de a 4-a 160 pe bord

La Outback parca am zis a 3-a duce 150. A 4-a nu am testat. Turatia la care se opreste este aproximativ identica (+/-100 rpm) adica 6200 la ambele masini.
Deci eu zic ca este suficient de scurta cutia pentru ce vrei tu. Este echivalenta cu pus reductorul pe outback, asa cum iti spuneam ca o simt. Confirmat acum si de setul de date de mai sus.
« Last Edit: August 27, 2017, 18:06:42 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #66 on: August 28, 2017, 14:32:02 PM »
felcitari mihaita  pt ca ai facut treaba cu mana ta !!! ma bucur ca merge bine masina !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #67 on: August 28, 2017, 14:32:40 PM »
Si niste date pentru muttley ca am avut o discutie despre cutii si rapoarte offline:

capat de a 3-a 130 pe bord
capat de a 4-a 160 pe bord

La Outback parca am zis a 3-a duce 150. A 4-a nu am testat. Turatia la care se opreste este aproximativ identica (+/-100 rpm) adica 6200 la ambele masini.
Deci eu zic ca este suficient de scurta cutia pentru ce vrei tu. Este echivalenta cu pus reductorul pe outback, asa cum iti spuneam ca o simt. Confirmat acum si de setul de date de mai sus.

A mea are oare alta cutie sau e motorul care se tureaza pana la 7500 rpm. Eu cu a 3-a merg pana la 145, a 4-a pana la 190, pe bord.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #68 on: August 28, 2017, 14:37:47 PM »
2006 tau are 4 axe cu came , are avcs si are 160 hp ! mihai are 125 hp , 2axe, non avcs
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #69 on: August 28, 2017, 14:38:25 PM »
Este alta generatia la tine, alt motor, alti cai, alta mancare de peste. Cu muttley aveam o discutie legata de motorul asta mai vechi de 125 cai si cutia aferenta pentru un posibil proiect al lui.
« Last Edit: August 28, 2017, 14:38:57 PM by MihaiFlorescu »

puiu

  • 785
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #70 on: August 29, 2017, 10:51:43 AM »
Sterge si vezi daca reapare.
La alte marci cu admisie din bot, turbo si intercooler in bara se considera normal pana la + 25'C in admisie.
Daca afara erau 30'C, mai adauga si caldura de sub capota si eu zic ca e normal.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #71 on: September 01, 2017, 16:21:21 PM »
De 3 zile merg doar cu impreza prin oras. Nu a mai aparut nici un mesaj pe OBD. Deci, cel mai probabil a fost o eroare veche si fostul proprietar nu a facut decat sa se asigure ca nu apar lumini in bord.

Sunt impresionat de consum. Undeva la +11% in Bucuresti cu trafic de corporatist. O ajuta cutia (2000rpm in a 4-a = undeva la 55km/h). Si extrem de silentioasa. Ma trezesc ca plec cu motorul turat la 2000.

Superb de bine echilibrata, cu un comportament initial subvirator ce se poate transforma in unul neutru, spre supravirator daca ridici piciorul din acceleratie. E distractiva in giratorii si fiind usoara este agila in oras.

Totusi, ma simt mai bine in Outback ca si pozitie la volan. Impreza mi se pare mica si imi da impresia ca stau putin cam sus, desi scaunul este la minim. Incomod este faptul ca volanul nu se regleaza pe adancime si ma trezesc ca trebuie sa fac compromis pentru pozitia picioarelor ca sa stau ok cu volanul.
Dar pana la urma de asta este si asa placuta la condus. O masina mica, silentioasa, confortabila si pe drumuri proaste. Absoarbe denivelarile mai bine ca outback-ul si consuma putin.
« Last Edit: September 01, 2017, 16:26:40 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #72 on: September 22, 2017, 09:58:39 AM »
In ultimele doua saptamani am mers preponderent cu Impreza si in oras si pe langa. Cu aceasta ocazie am inceput sa mai observ din nereguli. Ambreiajul e pe duca si in trafic pleaca usor in suturi fata de cum sunt obisnuit (nu a fost inlocuit niciodata). De altfel, desi sta bine pe viraje, pare usor cam nesigura cand trec peste denivelari. Imi pare ca are nevoie si de o geometrie.
Parti bune: consuma putin si parca ventilatorul porneste mai rar acum in oras. Poate au scazut si temperaturile afara...

Am decis astfel sa nu mai aman momentul si am comandat ambreiaj (sa fie acasa decat sa astept dupa el cand am nevoie) si bielete cu bucsi bara stabilizatoare in prima faza, sa vedem daca se mai schimba ceva. Acestea nu au mai fost schimbate se pare de prin... 2010 sau 2011, deci clar cauciucul este imbatranit, chiar daca s-au facut putini km.
Am comandat si garniturile de la capacul de chiulasa, impreuna cu cele de la bujii. Nu stiu daca uleiul pe bujie a fost doar de la nivelul ridicat sau/si de la o garnitura veche. Mai bine sa fiu sigur.

Consum mult mai bun decat la Outback. Autonomia este tot pe acolo, dar cu un rezervor mai mic. Bine, outback-ul este mult mai vioi si acceleratia si frana se simt mult mai ferme ca la Impreza.

Ma apropii de 100.000 :D Prima masina. Pana acum le-am vandut la 60-70k sau aproape de 200k.
« Last Edit: September 22, 2017, 10:08:22 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5126
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #73 on: September 22, 2017, 11:31:24 AM »
Vibratiile ambreiajului ar putea fi cauzate de acumulari de material de frictiune pe placa, pe volanta, pe disc. Mai ales in conditiile deplasarilor din oras, la turatie de cuplare redusa, condens, d-astea.
Poti incerca (pe raspunderea ta) sa-l cureti. Asta implica sa-l arzi putin prin patinare, gen treapta 1 in rampa sau cu frana de mana trasa, sau plecare de pe loc in 2 cu patinare indelungata, ori mers fortat pe un drum de munte. Din experiente personale, retrogradari cu cuplare progresiva a ambreiajului ajuta mult, pentru ca sensul de atacare cu discul a celor 2 suprafete metalice e inversat / in raspar.

Si mie imi trepida cand am luat masina, si-a revenit o vreme, dar de cand o folosesc zilnic a reaparut. Probabil ajutat de faptul ca folosesc intotdeauna la retrogradare dublu ambreiaj, iar frecatul ala invers nu mai exista. Am sa incerc o recuratare maine, la un drum lung.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #74 on: October 16, 2017, 18:49:17 PM »
Oglinda oglinjoara  >:D O0

Detalii spre sfarsitul saptamanii








« Last Edit: May 08, 2018, 11:40:53 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #75 on: October 16, 2017, 20:06:37 PM »
Miturile ne sugereaza faptul ca oglinzile poseda doua importante puteri magice si anume:
1. Pot aduce ghinion  >:D
insa
2. Pot fi si o poarta catre viitor, ajutandu-ne sa prezicem ce va urma  8)

Daca ne rezumam la teoria conform careia oglinda este un portal catre alta lume fiind folosita, in special, in arta ca element cu o puternica semnificatie mistica asteptam cu emotii rezultatul creativ cu care ne vei surprinde la sfarsitul saptamanii  :D ;) ;D

« Last Edit: October 16, 2017, 21:14:32 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #76 on: October 18, 2017, 10:27:13 AM »
Nu e gata, dar sunt pe drumul cel bun. Gata weekendul prelungit si inapoi la munca pe bani. Sper sa finalizez restaurarea in weekendul urmator.

Un preview 50/50, doar corectie, fara gloss si protectie:

« Last Edit: May 08, 2018, 11:41:04 AM by MihaiFlorescu »

Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #77 on: October 18, 2017, 18:04:48 PM »
Foarte mare diferenta! 👍
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #78 on: November 07, 2017, 10:24:31 AM »
Sa mai sterg praful de pe aici. Ieri am avut spor mare. Ori starea de spirit potrivita, ori am mai capatat experienta si incredere, ori Impreza e mult mai usor de abordat ca platforma decat Outback. Totul a mers fara nici cea mai mica problema sau intarziere. Nici un surub blocat, nici un filtru incapatanat. Totul bine.

In primul rand am terminat partea de detailing exterior. Diferenta e ca de la Soare la Luna. Nu este perfect, e in continuare plina de lovituri si niste zgarieturi foarte adanci, dar asa cum ii spuneam si tatalui meu, nu fac decat sa curat vopseaua existenta. Unde nu este vopsea, nu am ce sa "scot" la polish.
O sa fac colaj "inainte/dupa" si le pun mai tarziu ca sa ma laud. Au ramas barele si eleronul de facut. Cu barele nu imi bat capul pentru ca oricum nu rugineste nimic sub vopseaua aia. Importanta a fost tabla.



In pregatirea pentru Adancata am schimbat uleiul din transmisie care avea ~12.000km si "doar" 7 ani. Un ulei cu putini km nu inseamna ca nu se degradeaza dupa cum vor arata pozele. Pe joja parea curat, transparent, dar odata scos se vede ca e tulbure si miroase de iti muta nasul, cum fac uleiurile invechite.

Schimbat uleiul din motor care cica fusese schimbat in luna mai cu putin timp inainte de a cumpara eu masina si deja stiti ca era cam negru pentru numai 2-3.000km.

Masina e total diferita. Exact ce speram de la acest schimb, desi nu e nimic extraordinar ce am facut eu. Frana de motor nu mai este frana de urgenta in suturi, ci una lina cu ceva inertie, pe curbe si acceleratie simt si eu AWD, in linie dreapta la acceleratie maxima si schimb de viteze rapid simt si eu un diff spate care impinge si cel mai important am scapat de vajaitul de diff in frana de motor. Nu total, mai este putin de tot, dar numai pentru ca il ascult eu cu atentie.

Pilitura doar foarte fina. Nu se vad aschii, deci stau linistit. Am salvat niste diferentiale la timp.

Cutie:







Diff spate:






Si daca tot ne pregatim de Adancata si de mult mi-am dorit, desi nu am avut bani de FIA Approved, intra si un ECE. Mi-am facut un cadou in avans pentru ziua de nume :D

« Last Edit: May 08, 2018, 11:41:40 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: B(L)OBUL meu de orez negru
« Reply #79 on: November 07, 2017, 15:36:57 PM »
Pun si unele mai vechi facute side by side ca sa le am la indemana.

























Aripa fata nu era facuta in timp ce portiera si capota erau corectate, fara gloss sau protectie pe care le-am adaugat cand am terminat toata masina. Deci acum este si mai lucioasa.


« Last Edit: May 08, 2018, 11:42:19 AM by MihaiFlorescu »