IVA - controlul electronic al supapelor
Subaru club Romania

IVA - controlul electronic al supapelor

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
IVA - controlul electronic al supapelor
« on: May 24, 2017, 12:07:00 PM »
Dupa cum spuneam intr-o alta discutie acum ceva timp, sunt in dezvoltare sistem electronice de control al supapelor. Acestea au numeroase beneficii, printre care enumer reducerea emisiilor, putere si cuplu marite, adaptabilitatea pe diferite stiluri de condus.

Conceptul de mai jos nu este primul si cu siguranta nu va fi ultimul. Curiozitatea mea este cum vor reusi sa il introduca in motorul boxer deja destul de voluminos. Oare noua platforma mai lata despre care ziceau ca lasa loc mai mult de lucru la motor este suficienta?

« Last Edit: May 24, 2017, 12:08:52 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: IVA - controlul electronic al supapelor
« Reply #1 on: May 24, 2017, 12:19:12 PM »
adica vanos de la bmw ? :)

Răspuns: IVA - controlul electronic al supapelor
« Reply #2 on: May 24, 2017, 12:19:23 PM »
Treaba asta se incearca de 15 ani. Problema e ca si la directia drive by wire, e cam periculos (in cazul asta pentru motor) ca deschiderea supapele sa nu aiba legatura directa cu rotatia arborelui cotit.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: IVA - controlul electronic al supapelor
« Reply #3 on: May 24, 2017, 12:22:02 PM »
adica vanos de la bmw ? :)
Vanos defazeaza intreg arborele cu came, nu individual supapele dorite si nici nu regleaza cat de mult se deschide supapa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: IVA - controlul electronic al supapelor
« Reply #4 on: May 24, 2017, 13:22:42 PM »
recunosc ca nu am vizionat filmuletzul ... doar ca suna asa din avion a vanos :)

Răspuns: IVA - controlul electronic al supapelor
« Reply #5 on: May 24, 2017, 15:09:07 PM »
Sistemul e de mult in practica la motoarele navale, insa acolo spatiul chiar nu e o problema, iar beneficiile lui sunt majore in primul rand la economia de combustibil (iar cand ai un consum de 100-200 tone/24hr, chiar si 1% conteaza - dar beneficiile sunt mai mari de fapt)
Totusi, motorul electronic este mai compact, fiind eliminat arborele cu came.
Un control electronic nu e insa ieftin pentru producator, pentru masini de serie larga doar restrictiile de poluare sa'i determine sa il dezvolte. Cum aceasta problema insa se rezolva prin hibrid/electrice, probabil nu com vedea acest tip de motor, cel putin nu pe masinile obisnuite.