.....
Acum o luna a aparut checkengine si VDC-ul taiat. Dupa cateva zile a aparut si DPF-ul.
Cei de la Constanta au facut doar regenerarile DPF-ului, crezand ca acolo se opreste problema. Dupa mai multe investigatii, se preconiza a fi EGR-ul, dar nu a fost cazul.
Am vrut sa postez in primul rand sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez sa remediez problema, eventual cu Fuji Heavy Industries. In al doilea rand, sa stie si alti proprietari la ce sa se astepte daca au acelasi "noroc" ca si mine.
Check Engine + VDC Off poate insemna .... multe !
De la EGR ( nu au gresit complet cei de la Constanta) la debitmetrul de aer sau vre-un furtun crapat.
O diagnoza computerizata in reprezentanta ar trebui sa "faca lumina" !
Dar, de regula, asta nu-i un simptom de vilbrochen kaput !
Cand e motorul pe duca .... mai degraba se aude, nu se vede !
Dupa cum spune si Mihai, sunt destule cazuri expuse aici cu referire la aventurile motoarelor diesel de prima generatie ( inclusiv subsemnatul).
Dar inca nu am auzit sa fi decedat vre-un motor sub 100k km.
Cel mai bine ar fi, sa-ti faci timp si sa faci o programare la SMT Bucuresti ( ca este mai aproape de tine) sau la Auto Kino Brasov ( daca-ti planifici o vacanta la munte) si sa ti se faca o diagnoza serioasa a masinii.
Oricum, pana nu primesti de ei un verdict de motor decedat din motivele binecunoscute, nu ai ce sa faci cu FHI.
Ca atare, primul pas, este o programare la SMT sau AK si, in functie de ce se constata, vezi care sunt pasii urmatori.
Poate fi o chestie extrem de simpla ( un furtun sau un senzor) sau una foarte complicata ( DPF "terminat" sau motor "decedat").