Sunt multe de spus despre relatia dealer-importator-Subaru.
[...]
In momentul de fata, situatia in Europa este destul de complicata din cauza lipsei capacitatii de productie si aplecarii mai mari a fabricantului catre piata americana.
[...]
La cum cunosc orgoliul companiilor japoneze in domeniul in care lucrez, eu cred ca Subaru este nu suparat, ci foarte ofticat pe Europa. Le-am generat o foarte mare gaura neagra in buget si mai ales profit.
Sa nu uitam ca noi (europenii) am cerut diesel si pentru asta s-au dat peste cap si au facut unul cu efectele adverse cunoscute.
Tot noi am cerut 2.5 turbo ca nu are cuplu 2.0 si nu se simte bine pe stilul nostru de condus 1.6 TDI cu un cuplu de jos, si uite cate motoare schimba si acolo.
Ma uitam putin pe piata din Japonia. Acolo exista 2.5 doar aspirate, in timp ce turbo s-a pus doar 2 ani, apoi au revenit la 2.0 pe absolut tot ce inseamna turbo. Diesel nu exista. Preturi la noul XV de 2.0i incepand de la 17k euro. Subaru nu este "dream car", este "people's car".
Europa are pretentii si impune taxe pentru protejarea productiei din interiorul UE. Asta face ca noi sa ne uitam la Subaru ca la o marca exotica.
Daca as fi fost actionar la Subaru si eu as fi dat suturi in fund, dar ca si consumator pot sa ma rezum doar la ce vad (adica foarte putin) si sa ma plang doar de putinul pe care il am.
Revenind la subiect, ramane de vazut in ce fel o sa ajunga Impreza si la noi. Eu sper sa revina, sper sa existe conjuncturi ca noi, ca si utilizatori, sa avem parte de acelasi tratament ca cei de peste "balta". Sa nu uitam ca Impreza a fost la baza succesului companiei. O masina de familie, cu un pret rezonabil, dar cu performante peste medie.
Scuzati paranteza!
Tocmai am avut niste clinciuri cu niste japonezi la munca si m-au starnit, ca sa zic asa
)