Salut Foreste,
Multumesc de staturi si de urari!
Ca o introducere, in garajul meu au fost de-a lungul anilor un Subaru Legacy Combi 1991 si Subaru Impreza 2001. Recunosc ca sunt un impatimit Subaru de mai bine de 20 de ani. Nu mi-am dorit si nu imi doresc alta masina. Daca, cumva, o sa imi pot cumpara un Porsche 911 Turbo o sa ma descurc sa tin si un Subaru
Acum despre SH: motorul a fost schimbat la 80.000 km. Altfel nu luam masina asta. Stiam de problema (inclusiv de pe acest forum si nu mi-as fi iertat-o daca faceam greseala asta (vezi aventura Alex Dobre) . Cunoscandu-l pe managerul Subaru Austria (am ajuns la el prin sotul unei prietene de-a nevestei mele, stabilite acolo), mi-a dat asigurari clare inca din prima clipa ca are motorul schimbat la 80.000km. Acum are 64.000 cu cel nou. Masina m-a asteptat la reprezentanta. Intr-un fel, am pornit cu toata increderea spre Linz, Austria. Managerul/Mecanicul Sef de la Orgler Subaru, Walter Orgler, mi-a fost simpatic din prima clipa. Inspira incredere. E genul de batranel care vrei sa aiba grija de masina ta. El stie perfect ce e cel mai bine pentru ea si pentru tine. Mi-a povestit (cam totul) despre masina: ce a schimbat la ea, ne-am uitat la cartea tehnica (Serviceheft), ce trebuie schimbat in viitor etc. Masina a fost a unei doctorite de 68 de ani ce nu o mai putea conduce. Gandeam: cat poate sa omoare o batranica un Subaru Forester de 2000? Acest tanc! iar mecanicul ce se ocupa de ea (de masina nu de doctorita!) s-a ocupat de la primul kilometru de ea. Sincer sa fiu, nu am constat defectiuni ascunse, cu toate ca am avut o mie de intrebari. Am facut o tura de munti cu ea, cam 30 de minute, dupa care am pus banii pe masa. In poza de profil se poate vedea ca era inca zapada pe marginea drumului.
A ramas stabilit ca in vara/toamna asta (in drum spre Germania) sa ma opresc la el sa mai faca o verificare de rutina. N-a obiectat nimic, ne-am despartiti imbratisandu-ne. Mi-a dat asigurari ca oricand pot sa il sun sa ii cer sfaturi daca este cazul. Ca suvenir mi-a dat un steag cu sigla Subaru, 3x5m pe care inca nu am avut timp sa-l agat, in garaj, pe perete.
Cum am mentionat si mai sus, eu am condus-o 4300 km. Pentru ulei si filtru astept 10.000km. Pentru restul de consumabile, filtre poate o sa le inlocuiesc in toamna pe toate, sa fie noi, sa stiu ca le-am cumparat/montat eu cu mana mea. Ce e sigur, e sigur! M-a pus in garda mecanicul ieri sa vad ce fac cu ambreiajul peste 10.000km-20.000km pentru ca e cam pe duca. M-am uitat si pe sait-uri de specialitate: cu 1000lei se gaseste unul nou... manopera cat o fi, o fi, asta e. Mesteritul la masina singur nu l-as face: n-am capra, chei, pistol aer conditionat etc. Asa cum spuneai insa, am un prieten ce are un garaj in care pot face mici schimbari de piese. Ca si mecanic cu experienta, am scris si mai sus, incepand de ieri am un specialist in masini Subaru (a lucrat la un moment dat si ca mecanic la reprezentanta din Mehala, dar a plecat sau si-a deschis un atelier pe cont propriu, nu am detalii).
MOL clar nu - e prea aditivata motorina iar ultimul lucru ce ii lipseste Boxerului e aditivul in carburant! Poate OMV (de acolo bag benzina si la VW Golf IV al sotiei si la masina de tuns iarba Ryobi Subaru)
Blogul tau e... cum sa zic?... jos palaria, e un model de a intretine o masina! intra la captolul "asa da!" Nu pot decat sa te felicit! Bravo!
Consum? Cine se uita? Clar sunt motoare de turatie. Schimb doar la peste 3000 rpm! La toate Subaru am schimbat la peste 3000rpm. Si... Doamne!... cum se aude! (sotia daca vede acul turometrului peste 3000 ture intreaba: "iar mergi tare??", chiar daca sunt in treapta a doua).
Voi ce parere aveti?