Faptul ca noul Forester este deja disponbil in Rusia se stie.
Acum am avut curizitatea sa ma uita pe site-ul Subaru.ru si ... supriza !
La Mama Rusie, noul Forester este disponibil cu ambele motorizari - atat cea de 2.5 ca si cea de ... 2.0 benzina NA !
Ciudata alegere ....
Bine, nu stiu cum e la ei cu taxele pe cilindree / CP.
Preturile si performantele le gasiti aici:
https://subaru.ru/file-manager/file?path=%2Fd44df281d9473f5bbc0148cb31e1c51e5bda04e659e49.pdf&filename=2018_10_31_FORESTER19MY_PRICE.pdfCel mai ieftin model - 2.0i Standard - este 26.560 Euro, iar cel mai scump - 2.5i Premium ES - 34.055 Euro
Iarasi, nu am idee daca la rusi exista sau nu TVA, daci si ce taxe vamale se aplica, etc.
Dar nu putem face o idee cam ce va fi la noi daca la preturile lor mai adaugam 19% TVA.
Asta ar insemna ca cel mai ieftin ar fi undeva la 31k Euro si cel mai scump ar sari putin de 40k Euro.
Din curiozitate, m-am uitat si la performante.
Diferentele de consum intre cele doua motorizari sunt minimale (0,2 - 0,3 l/100 km).
La demaraj insa, cel de 2.5 ”face suta” in 9,5 s iar cel de 2.0 in 10,3 s.
Interesant este ca actualul Forester, 2.0i CVT are nevoie de 11,8 s pentru 0-100 km/h.
Si datele tehnice ale motoarelor sunt identice - 150 CP si 196 Nm.
Probabil s-a lucrat mai mult la cutie, ca nu cred ca asta nou, mai mare, sa fie mai usor decat actualul ...
PS: Am verificat acum pe site-ul SMT
Actualul Forester are masa la gol intre 1551si 1570 kg.
Noul Forester (2.0) are intre 1599 si 1614 kg.
Deci desi e mai greu cel nou cu cca. 40-50 kile este totusi mai rapid cu 1.5 s !!??
PPS: Oare daca mai puneau 100 de kile pe el, scadea sub 10 s ?