nici o parere domnu' marr ? in calitatea dvs. de asteptator nerabdator al evenimentului ... nimic ?
Stemptem nu grebim, vine altu' fure capre !Abia azi am vazut (si citit despre) noul Forester.
Sa le luam pe rand:
1. Design - dupa cum era de asteptat, este doar o usoara evolutie a modelului actual, nu o revolutie !
Nu arata rau, dar nimic spectaculos.
2. Dotari; WOW !
Aici da, au pus pe el (dupa cum era de asteptat) o multime de tehnologie - in primul si primul rand pe partea de siguranta.
Pare-se ca iau in serios faza cu "world safest car".
Pe langa Eye-Sight ( pe care oricum il voiam la urmatoarea masina) cu toate facilitatile aduse la zi, au pus si reverse autonomus braking, minunea aia cu "Driver Focus Safety", Blind Spot detection &Lane change assist. Astea pe langa structura de rezistenta a masinii (care si inainte era excelenta).
3. Are o multitudine de alte gadgeturi interesante:
a. Tone de LED-uri (unii vor fi extaziati !)
- Faruri LED cu High Beam Assist si Steering Response,
- Proiectoare de ceata LED
- iluminare interior cu LED (inclusiv portbagaj)
b . Sistemul multimedia cu Apple Car Play / Android Auto /TomTom (astea erau deja pe XV si Impreza) + noua versiune Subaru Starlink ce aduga trei chestii super interesante:
- pornirea "remote" a motorului si setarea climatizarii de pe telefonul mobil;
- posibilitatea de oprire "remote" a masinii de pe telefonul mobil (sistem antifurt);
- young driver safety - poti sa stii unde se afla copilul cu masina, sa stii daca-i "da in gura" prea hotarat, etc.
c . Sistemul TPMS acum indica presiunea individual, pe fiecare roata (asta la atii e demult disponibila)
d. Pe versiunea de top - scaune fata reglabile electric pe 10 directii la sofer si 8 directii la pasagerul fata / volan incalzit / bancheta spate incalzita / oglinzi retrovizoare reglabile electric si cu doua "memorii"
4. Motorizari - pare-se ca in acest moment singurul motor este "noul" si batranul 2.5 aspirat.
Zic ei ca este acum cu injectie directa si raport de compresie mai ridicat (vom vedea exact ce inseamna asta).
Cresterile de putere si cuplu sunt minore - 12 CP in plus si 3 Nm ( 182 CP vs 170 Cp si ~238 Nm vs 235 Nm),
Acum este de vazut cum (si daca) s-au modificat si curbele de putere si cuplu ...
Cosumul mediu estimat este de cca. 7,1 l/100 km (33mpg). Vom vedea ...
Oricum, fiind vorba despre modelul "nord american" este posibil ca in Europa sa vina cu alt/alte motorizari.
Eu unul insa, nu as zice nu acestei motorizari (daca va fi disponibila in Europa)
PS: Pare-se ca renuntarea la 2.0 Turbo (XT) a fost din ratiuni pur comerciale - cica doar 5% dintre clientii de Forester ar fi ales aceasta versiune de motorizare, restul de 95% mergand pe good-old 2.5i.
5. Cutia de viteze - este, dupa cum ne asteptam - doar automata CVT.
Insa, la acest model, va avea implementat Subaru Inteligent Drive cu doua moduri I si S (S# in cazul versiunii Sport).
Si, in plus, va primi si Active Vectoring Control si Trailer Stability Assist
6. Capabilitati off-road:
- Garda la sol - tot 22 cm
- X-Mode cu doua setari: Snow/Dirt si Deep Snow/Mud si Hill Descent Control
7. Dimensiuni - e clar ca masina a crescut in dimensiuni, dar deocamdata nu am gasit dimensiunile de gabarit.
Singurele cifre pe care le-am vazut au fost referitoare la ampatament (+ 3 cm), spatiul pentru picioare la pasagerii din spate (+3,5 cm) si portbagaj.
Ca observatie de final - noul Forester a fost gandit pentru marea masa a clientilor actuali ai Subaru, oferind confort si siguranta la cote maxime, pe principiul "Enjoyment and Peace of Mind"
Una peste alta, masina nu-mi displace. Ramane de vazut cu ce motorizare va ateriza in Europa precum si pretul.
Oricum, sotia, dupa ce a vazut pozele a spus scurt:
"Asta-i urmatoarea noastra masina !"
Nu a contat ca este mai mare, ca motorizari, ca aia, ca ailalta ci doar daca ne permitem !