Eu nu inteleg fundamentul teoretic ce sta la baza blamarii cutiilor tip CVT in off-road.
Eu stiu 3 colegi care fac off-road fara probleme cu masini dotate cu CVT:
- AdiCanada;
- Heliotropus;
- John_B;
Am vazut pe unde au fost, excursii si iesiri in natura (documentate cu zeci de fotografii) si nu am auzit/citit sa se fi plans de limitarile datorate cutiei de viteze. Dimpotriva, oamenii par a fi foarte multumiti de modul in care masinile lor s-au descurcat in afara drumurilor asfaltate.
Criticile vin de la colegii care detin masini cu cutie manuala.
De ce ?
Nu ma intereseaza teoria cu ”strugurii” ci explicatiile tehnice.
Mie unul, un mare avantaj al CVT-ului mi se pare ca este acela ca permite alegerea raportului de transmisie optim in fiecare moment, nefiind limitata de rapoartele ”fixe” ale unei cutii clasice, cu pinioane.
Da, este posibil ca, datorita sistemului constructiv, o cutie tip CVT sa nu poate prelua valori de cuplu la fel de mari ca si o cutie cu pinioane. Dar totusi, in cazul Subaru NA vorbim de valori de cuplu in jur de 200 Nm (parca XT-ul avea in jur de 250 Nm) nu de 4-500 Nm ...
Ca atare - care-i explicatia tehnica pentru care se afirma, cu maxima siguranta: ”CVT in off-road e un mare no-no !” ?