Salutare...
Nu stiu cat a trecut de cand am inceput topicul cu achizitia , probabil un an si ma simt obligat moral sa fac un review la masina...
O sa am in comparatie si celelalte 2 masini ale mele: un bmw x3 2.0 cu stage 1 la 225 HP si o skoda octavia 1.8T 4x4 ( batranica casei)
Inainte de toate ii multumesc domnului Dan ( @ WIM) pentru ajutorul dat pana=a acum. Fara el imi era viata mai grea ca nu stiam de unde sa incep cu masina si nu as fost niciodata sigur ca am interventii bune. E un om de mare caracter.
Incep cu interventiile imediat dupa achizitie:
Local in iasi am facut ceva schimburi minore la ea bucse, bielete si am curatat preventiv pe dedesubt zonele unde am vazut ca e ruginit si am tratat cu inhibitor de rugina Kelfos.
La service-ul dl Dan am facut toate interventiile, chiar de este in Bucuresti si eu in Iasi. Programam o deplasare si o lasam la el cateva zile.
Am schimbat asadar
- toate uleiurile posibile la toate grupurile, cutie etc
- tot trenul de rulare bucse, brate, bielete, burdufuri planetare, vaselina - (sper sa imi amintesc de toate)
- punte spate
- inlocuit brate spate cu brate din aluminiu ( Dan stie mai multe detalii aici)
- am aschimbat amortizoarele cu model sport Bilstein B6 galbene + arcuri KYB
-baterie noua
-antigel
1) masina e super si bate la fund ca motorizare 2.0 de la bmw cu soft si 1.8T de la WAG ( mai putin la consum
prima data cand m-am suit in ea am spus ca e electrica. Are un mod de a accelera liniar si nu oboseste, exceptand in mod S# ( sport sharp cand la acceleratie explodeaza de parca are turbina)
In comparatie cu celelalte doua:
3.0R ar ceva cuplu mai mic la inceput cand pleaca de pe loc dar accelereaza liniar si pe masura ce creste in ture cuplul si zvacul ii creste.
La celelalte doua au ceva soc ( probabil cuplul este) mai mare in viteza mica (sa spunem pana la 50-60) km/h insa treptat parca sunt mai lesinate.
E si cu o secunda mai rapida ca BMW ul la 100km - scoate 6.7 secunde, am testat cu un adaptor obd VIECAR
Zgomotul de motor boxer face mult. Ma surprind des ca prin oras o retrogradez din padele doar sa creasca turatia mai tare si sa sune frumos...na, ma mai mandresc si eu.
Dar legat de zgomotul motorului. Mi se intampla saptamanal sa ii mai dau o cheie in parcare degeaba crezand ca e oprita masina si de fapt motorul merge. E silentios , relaxat si fara vibratii.
2) stabilitate.
Cu skoda, chiar cu amortozare noi eram chiar barcuta.
Cand am trecut pe x3 am spus woow cat e de stabila.
Acum daca merg 2-3 zile doar cu subaru si apoi iau BMW ul am impresia ca ma rastorn cu bmw ul in aceleasi intersectii , cu aceeasi viteza cu care le abordam cu Subaru.
3) cutia de viteze este super. Are o etajare foarte interesanta cel putin in modul Inteligent ceva din soft trage ca turatia sa ramana constanta 2000 oricat ai apasa cu piciorul pe pedala (evident nu agresiv) Masina in timpul asta schimba dar nu da de inteles. Turometrul e constant.
Evident in S si S# urca f usor la 6000-7000
4) confort
primele saptamani de folosire ma tot surprindeam ca o comparam cu BMW ul la confort si la dotari. Apoi am realizat ca eu dorisem o masina ieftina cu care sa imi fac treaba si sa fie ok si nu una care sa rivalizeze cu bmw ul. E si dferenta de pret. Pe subaru am dat doar 5000 euro ( la care s-au adaugat cam 2000 in interventiile scrise la inceput - puteau fi mai ieftine insa am avut eu mofturile mele la suspensii )
Si am ajuns sa vad ca in interior am aproape acelasi nivel de confort si lux ca la o masina de 60.000 euro ( noua)
Ba chiar la dumuri lungi am dureri lombare la scaunele de la bmw iar la subaru am un suport lombar excelent si nu am dureri nici dupa 500 km. La bmw fara o pernuta la spate nu rezist multe ore.
Reglajul electric si cu memorie la scaune la subaru e genial. La bmw trag de parghii si manete si e imprecis, lent si zgomotos.
Subaru are PIELE naturala pe scaune iar la BMW e .....musama, pardon imitatie piele.
Incalzirea in luneta iarna face f mult in zona mea (in Iasi)
Ce nu are in interior subaru:
-posibilitate de a pune stick USB audio- nu am gasit o solutie pt asta si sunt sunt meloman
-ma deranjeaza ca imi vine aerul rece vara de la clima in par / putin pe frunte pt ca sunt f inalt. Asta ca sa nu bata pe piept sau pe picioare. Sotia, ca e mai mica nu are probleme cu aerul. Nu prea au gandit japonezii fantele bine.
Geamurile se aburesc ceva mai usor pe vreme ploioasa si umeda fata de BMW dar nu e problema sa le dezaburesc.
-Ca spatiu poate parea ciudat) dar pare la fel ca la x3 cel putin pe fata. Sotia spune ca in spate ii se pare plafonul ceva mai jos dar e remarcabil confortul.
Interesant e ca in BMW in spate sotia spune ca e curent si frig pe la picioare iarna. La subaru nu este. Iar in fata la BMW iarna imi sprijin piciorul de portiera si o simt foarte rece. La subaru nu am problema asta.
Iarna subaru baga aer cald cam in 1 km de mers. BMW ul baga cam in 1 minut de la pornit motorul. Ceva mai repede deci.
I-am pus oglinda retrovizoare cu camera/ecran sa ma ajute la parcat. Ma obisnuisem prea mult cu usurinta cu care parcam BMW ul .
Vopseaua e ceva mai sensibila la subaru. Din cate am inteles e ...eco. A mea e in stare buna, probabil cu un polish iese super. Eu o tratez cu ceara scumpa. la cateva luni.
Consum: aici nu sta super. Dar am stiut ce iau .
Cam 16 in iasi , in cartier mai putin aglomerat. Daca intru in zone blocate, bara la bara o duc in 17.
In exterior am scos conducand absolut legal 8 !! Cu bmw ul scot 6 si cu skoda 7,5 la acelasi stil de condus
Daca o calc dar nu inconstient ci doar 150-160 in afara si 80 in localitati, (dar cu pretentia sa fiu primul, adica cu depasiri) ma duc in 9.5--10 l /100 km
De ex un drum iasi bucuresti cu familie si cu responsabilitatea aferenta il fac cu 8,5..9 l/100
BMW ul pare ceva mai strans, inchegat si greoi. E o senzatie subiectiva. probabil pt ca are cursa suspensiei mai lunga amortizoare pe ulei si in plus volanul se misca mai greu. Imi oboseste mana la drum lung tinand volanul de bmw. Pe de alta parte la subaru o simt mai usoara, mai saltareata. Are cursa la suspensii mai scurta, mai rigida iar volanul se misca mult mai usor, poate cam usor pentru gustul meu. Asta inseamna ca daca nu sunt atent si ma aplec spre ceva in masina risc sa rotesc volanul fara voie. Imi solicita atentie mai multa treaba asta. Insa da o manevrabilitate net superioara fata de cea de la bmw. pare ca gradul de volan rotit la subaru face un viraj mai mare si mai rapid fata de cel de la bmw.
Ce imi place e ca motorul e f simplu si il simt fara complicatii si intr-un an nu am avut deloc probleme asa cum am avut la celelalte chiar dupa achizitie de tipul: filtru particule , regenerari, injectoare, picat turbine, bobine, EGR...etc ( la bmw am avut interventii de 4000 euro in primul an in conditiile in care era in stare buna masina, doar ca am innebunit dieselul prin oras si au aparut problemele aferente)
Cam asta e, va multumesc pentru sfaturi.
Si daca aveti intrebari va stau la dispozitie.
Daca aveti si sugestii de upgrade-uri, imbunatatiri, verificari, le ascult.