SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
Subaru club Romania

SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009

SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« on: November 28, 2016, 22:56:25 PM »
Buna  Tuturor proprietarilor de  Forester !

Sunt  un  proaspat  proprietar al unui Forester din 2008.Imatriculata in 2009 in Germania . Masina   arata impecabil Rosu metalizat fara  o  zgarietura interiorul  ca nou.
94.000 km la  bord , carte  serviz,Tuv nou(masina este  imatriculata si  acuma  in Germania) Dealerul  de  la  care  am cumparato mi-a  oferit un  an  garantie cu  returnare de 100% pana  in 50.000 km. 80% 70.000 smd.

Am citit  zile  intregi aici  pe  forum  mai  tot despre  dieselurile  din  2008-2010, totusi  as  avea cateva intrebari dupa  primi  1000 km  rulati.

1: Dupa  pornirea la  rece( porneste usor)  Se  aude un  fel  de  rontait, bataie metalica,  ciocaneala, nu  pot  sa  o  descriu  exact, care  se  accentueaza  la  accelerarii(  motorul  la  rece) . Dupa  ce  motorul  se  incalzeste zgomotul   dispare complet , aproape  nu-ti  dai  seama  ca  este  un  diesel.  Este  acest  zgomot  ceva  tipic  la  motoarele  subaru s-au ar  trebui  sa merg  la  un  serviz pentru  o  expertiza? ( Injectoare? Uzura   la  biele?  Arbore  cotit? smd)
2: Ambreajul mi  se  pare  cam  tare  si  trebuie  comlet  apasat  pentru  a  schimba  vitezele treapta 1 ,  mers  inapoi si  debrajaza  imediat ce  incep sa  debraiez si  pleaca  destul  de  violent . Debraiez  la  relanti si  apoi  accelerez  sa  evit  bruscarile. Este ceva  tipic  la  subaru s-au i-mi  recpmandati  sa il  verific  intrun  serviz autorizat?
3: Am  observat ca  am  nivelul  de  ulei  peste  maxim . Dealer-ul  a  spus  ca  a  fost  uleiul, filtrul  schimbat .Sa  fi  pus  ei  prea  mult s-au  am  nenorocul  sa intre  motorina  in  ulei?  Ma  gandesc  sa  fac  un  schimb  proaspat si  sa  monitorizez  zilnic  nivelul .

Deocamdata  aceste 3  lucruri  imi  pun  semne  de  intrebare , orice  sfat, experienta este  binevenit.

Sa  auzim  numa  de  bine!

Karoly.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #1 on: November 29, 2016, 00:10:00 AM »
Salut!

Schimba ambreiajul si uleiul este pus peste nivel pentru ca il mai consuma si asa considera ei ca mai bine pun peste decat sa ramai fara. Cam ast fac si pe la noi.

marr

  • 2257
Răspuns: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #2 on: November 29, 2016, 16:12:31 PM »
Salut si bine ai venit !
Ca proprietar de Forester din aceiasi genratie:
1. "Asa face toate" ! Ma rog, asa face si al meu de ceva vreme ( nu facea cand era nou). Eu suspectez uzura injectoarelor, deoarece am schimbat motorul anul trecut, la 184.000 km ( acu' are abia 10.000 km cu noul motor) si tot asa face. Iar singurele elemente neinlocuite de la motor sunt injectoarele ( bine, le-am curatat, recalibrat, etc .... dar uzura a ramas). Asta e insa doar o parere de-a mea, nu o lua neaparat ca si verdic definitiv !
2. Nu este un comportament normal. Ar trebui inlocuit kitul de ambreiaj.
3. Si eu am patit odata asa ( dupa inlocuirea motorului, uleiul era peste maxim). Nu am verifica cat si daca a consumat ulei cu noul motor ( bine, eu de la inlocuirea motorului am schimbat uleiul de doua ori - o data la cca. 4000 km si o data acum cateva zile, la cca. 10.000 km / cca. 6000 km de la ultium schimb).
Dar, inainte, cu vechiul motor - trecut bine de 100.000 km mai verificam si nu consuma ulei la un nivel sesizabil. Singura data cand a consumat cca. 1 l intre schimburi ( eu le faceam undeva la 10-12-13k km) a fost cand am pus ulei Motul. Asta se pare ca-i place si "papa" !
Acum, fie au pus ei in mod voit ulei mai mult din diferite rationamente ( gen consum de ulei) fie au si ei "Dorei" care pun uleiul in motor nu dupa cum scrie la carte ci "dupa ochi" - respectiv uitandu-se la joja. Ori uleiul nu se scurge instantaneu in baia de ulei ( are si el o vascozitate a lui ...) si daca "baietii" pun ulei dupa joja .... intra mai mult decat cei 6,2 l ( sper ca nu gresesc) indicati de producator.
Ca tot vorbim de ulei !
SFAT:
Schimba uleiul cat mai des ( la max. 10.000 km) si pune ulei de calitate. Eu unul nu recomand Motol ( vezi ca sunt pe aici, pe forum, o multime de discutii legate de uleuri).
Eu am avut experiente placute cu Mobil 1 ESP Formula. Alti colegi, merg pe alte uleiuri de calitate ( Red Purple, Amsoil, etc).

Daca mai ai intrebari punctuale, sigur o sa ti se raspunda cu mare placere !

Toate cele bune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #3 on: November 29, 2016, 19:32:44 PM »
Multumesc  frumos pt raspunsuri. Am  luat  deja  contactul  cu  reprezentanta  subaru din din  orasul meu, Am  primit  programare  in  service pe  12 decembrie am cerut sa verifice  masina  de  la A-Z . O  sa  aflu  mai  multe  detali doar  dupa.
Si  eu  sunt  de  parere cum  careva s-au mai  multi) Injector este  obosit pentru  ca  dupa  incalzire  dispare  cu  totul acest  rontait-ciocanit.
Nivelul  ridicat de ulei  ma supara umpic  deoarece  am punina  frica  sa  nu  cumva  sa fi scapat  motorina  in  ulei si  acesta  sa  fie  problema . ca  sa  merg  la  sigur  am  sa  schimb  uleiul si  o  sa  monitorizez   zilnic  nivelul .

Deocamdata  atat , sa  speram  ca  totul  va  fi  ok , masina  e  foarte  frumoasa dupa  primi  1000 km inca  mai  facem  cunostinta si  sunt  placut  uimit de suspensi ,  directia  precisa , putere smd..

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #4 on: June 19, 2017, 14:44:22 PM »
Nu ai mai spus cum s-au derulat lucrurile in continure... ne dai detalii?
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Răspuns: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #5 on: June 19, 2017, 14:47:07 PM »
2. Nu este un comportament normal. Ar trebui inlocuit kitul de ambreiaj.

Si la SH-ul meu e ambreiajul extrem de tare si trebuie apasat perfect pana la capat. Am intrebat si vorbit cu multa lume si toti spuneau ca e bine ca ambreiajul e tare si prinde jos. Acum tu spui ca ar trebui inlocuit. Poti sa imi spui de ce?
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: SH Diesel fabricat 2008 Imatriculat 2009
« Reply #6 on: June 19, 2017, 15:42:23 PM »
Tare si jos tin doar ambreiajele "de tuning" si cele stricate. Un ambreiaj defect o sa duca la cutie stricata.

OK, comparativ cu un ambreiaj de masina mica de oras in 3 cilindri, este mai tare.
« Last Edit: June 19, 2017, 15:44:12 PM by MihaiFlorescu »