Salut!
La insistentele lui Mihai, imi voi face debutul pe acest forum cu al meu subaru forester SG 2007 ( in talon apare inmatricularea in ianuarie 2008 ). Masina a fost luata de noua de la SMT, ea fiind mai intai condusa de catre tatal meu si apoi oferita "cadou" la 18 ani.
Subi are 156k km, motor de 2.0 benzina si o culoare albastra putin mai putin perlata ca s-a matuit cu timpul.
Ca si modificari extra fata de fabrica, are arcurile si suspensiile schimbate in configurarea heavy-duty de la Cosmin ( nu cunosc user name-urile, asa ca voi folosi numele reale. Sper sa nu se supere nimeni ), respectiv Bilstein si Kayaba.
Ambreiajul urmeaza sa fie schimbat acum ( placa de presiune, rulment, furca, sigurantele, uleiul din cutia de viteze si din diferential ), el avand pe la 100k km schimbata doar placa de presiune si uleiul. Dupa aceasta mica modificare, posibil sa dea si Mihai o tura, care este mult mai priceput la detaliile tehnice decat sunt eu si sa faca un review mai detaliat decat o pot face eu.
Masina a avut plafonul revopsit anul trecut deoarece a cazut o caramida pe ea care a gaurit tabla ( dupa cum a zis si Mihai, macar de cadea pe trapa ca era mai usor de remediat problema ). Pierderea de culoare s-a facut la nivelul stalpilor, chiar insesizabila. Prin rezolvarea acestui inconvenient, s-a indreptat si tabla de la nivelul stalpilor de rezistenta care a fost indoita de o grindina foarte puternica ( tot atunci mi-a fost crapat si parbrizul care, evident, a fost si el schimbat ).
Undeva prin 2010 a crapat un CD in unitatea de stocare de 6 cd-uri ( din motive care pana si in ziua de astazi imi sunt straine ), iar piesa, in garantie, a fost inlocuita de smt in aproximativ 7 luni ( este o intreaga discutie pe acest subiect si o pot detalia intr un topic separat, daca chiar este cineva interesat ).
Bara din fata, in stanga, a fost crapata, masina alunecand pe zapada si atingand un gard. Dupa o perioada de timp a fost desfacuta, topita, lipita si revopsita.
Alte modificari masina nu a mai suferit, ea fiind in principiu o masina care mai mult a stat decat a mers. Stiu ca nu este indicat, dar la momentul respectiv nu se putea altfel. Din aceasta cauza, cand a inceput sa mearga, i-au fost schimbate cauciucurile care se crapasera si discurile de frana care se ovalizasera.
O alta mica modificare a fost schimbarea instalatiei de freon. AC.ul nu mai mergea de ceva vreme. Initial s-a pus freon fosforescent pentru depistarea scurgerilor, dar cand s-a constatat ca existau pierderi pe toata instalatia, a fost schimbata.
Tot ce inseamna pedaliere si covorase de cauciuc au fost luate de la SMT, chiar anul acesta ( am luat ultimul set de covorase de cauciuc. Asta ca sa stiti pe cine injurati ). Optional, i-am mai achizitionat un set de jante cu roti Kleber pt iarna, fiind destul de enervant sa schimb mereu rotile cu jantele.
Referitor la ITP ( am vazut un thread deschis relativ recent ), l-am facut la service-ul jaguar-land rover de pe calea mosilor ( am inteles ca a fost si centru de constatari daune Omniasig ). S-a testat sistemul de franare, cel de lumini, geometria rotilor si noxele. Ca un sfat din partea mecanicului, mi s-a recomandat ca la urmatorul test sa pun benzina 98 in loc de 95 pentru a evita orice fel de problema pe acest subiect. Nu am facut niciodata aceasta " manevra ".
Cam atat ar fi de zis. Am fost la 3 intalniri Subaru, odata chiar cu forestieru si de 2 ori undercover. Cunosc cateva persoane, iar pe restul bine v-am gasit!
P.S. Contul este din 2012, dar aceasta este prima mea postare.