A venit vremea sa facem un Jurnal de Prezentare pentru noul membru al familiei: Subaru Impreza MY2016 2.0i CVT
Achizitia:
Long story, short:
Aceasta masinuta are menirea a a inlocui vechiul, dragul si credinciosul nostru Forester.
Dupa cum probabil, cei mai multi stiti din lecturarea Jurnalului de Bord al Foresterului, in ultimii doi ani, mai exact de la inlocuirea motorului, acesta a devenit masina sotiei, fiind utilizat in cea mai mare parte a timpului de ea.
Mai ales in ultimul an, de la achizitia XV-ului, eu am "pus mana" foarte rar pe Forester si doar pentru drumuri scurte ( benzinarie, spalatorie, service).
Cum, in ultimul an, masina a facut putin sub 6000 km, 95 % in oras, pe drumuri scurte ( casa-serviciu-casa), in aglomeratie & stuff , am ajuns de comun acord ca nu este regimul optim de utilizare pentru aceasta masina si nu face sens pastrarea ei doar pentru traficul urban.
Mult mai potrivita ni s-a parut o masina mai mica, cu motor pe benzina, aspirat si - daca se poate - cu transmisie automata.
Bugetul nu era extrem de generos ( cca. 18.000 Euro, inclusiv Foresterul) si nici achizitia foarte presanta, dar na, cand iti intra o idee in cap .... greu o mai scoti !
Stiam Impreza de drive-test de la AK ( facusem un drive test cu ea anul trecut, inainte de achizitia XV-ului), dar imi iesise complet din minte.
Asa ca, am inceput sa caut variante. Una ce mi s-a parut OK a fost Mazda CX3 - mititica, dragutica, motor pe benzina aspirat, se incadra in buget ....
Dar sotia a spus - "daca dau Foresterul, il dau doar pentru un alt Subaru !"
Asa ca, am luat legatura cu Paul, am discutat despre Impreza de drive-test, iar el a spus" "daca ti-a placut si vrei sa o iei, eu vreau sa ti-o dau !"
Asa ca, dupa o serie de discutii, calcule, rasuciri, iar discutii, am ajuns la concluzia ca este exact ce-i trebuie:
1. SUBARU ! - check !
2. Motor benzina aspirat - check !
3. Cutie automata ( bonus) - check !
4. Ne incadram in buget - check !
5. Foresterul pleaca pe maini bune - check !
Asa ca, dupa finalizarea actelor, in ziua de sambata, 16.09.2017, Foresterul a plecat la Brasov si Impreza s-a mutat la Sibiu !
Unde estimez ca va sta niste muuulti ani !
Prezentare:
Subaru Impreza, a.f. 2016, motor 2.0i, cutie CVT, nivel de echipare Confort.
Inmatriculata in Iunie 2016 ( sau cel putin asa apare in talon - Cartea e in masina)
Km la data achizitiei - 17.660 km
Si acum, cateva poze cu jucarica:
Midnight Blue !
Interior
Echipata si marcata corespunzator ( merci Dragos !)
In familie !
Am condus foarte putin masina ( de la birou, de unde mi-a plasato Paul) pana acasa - cu o pauza la benzinarie.
Ce m-a surprins, la sosirea din Brasov, consumul mediu indicat era de 6,6 l/100 km !
Si, date fiind reperele orare ( cand m-a sunat Paul ca pleaca din Bv si cand a ajuns in Sibiu) nu a venit deloc batraneste !
Desi este prima masina cu transmisie automata pe care o conduce, sotia s-a acomonat rapid cu masinuta .... si-i place !
Ieri am facut ( pe scaunul din dreapta) o scurta iesire de cca. 50 km) si mi-a placut cum se comporta !
Aveam o retinere legata de dinamica masinii.
Ei bine, NU este lenta ! Da, nu-i nici pe departe o sportiva, dar se misca surprinzator de bine !
Si, in mod cert, odata ce te obisnuiesti cu ea, si stii ce si cum sa-i ceri, nu o sa ridice probleme de dinamica.
Suspensiile sunt sensibil mai confortabile decat cele de la XV.
Spatiul interior ( ca si dimensiunile exterioare - cu exceptia inaltimii) sunt identice cu cele ale XV-ului.
Rezervorul este ( sau pare) mai mic. Nu am stat sa verific specificatiile, dar parca asta are 55 l iar cel de la XV- 60 l) .
Nope ! Acum am verificat si sunt la fel - 60 l.
Anvelopele sunt tot Yokohama, dar nu Geolandar ca la XV ci .. dB ( probabil mai silentioase). Si sunt pe 16" nu pe 17" (asta-i un avantaj la achizitia unor noi anvelope).
Desi, cel putin anul asta nu va fi cazul - am primit masina (si) cu un set de anvelope de iarna Kleber, cu care masina a trecut o iarna. Habar n-am ce marca e asta si nici nu am idee cat sunt de Ok, dar ma informez. Daca vad ca-s varza, voi lua ceva mai bun.
Daca nu, trag de ambele seturi de anvelope inca 2 ani, si apoi, cel mai probabil, iau un singur set de anvelope all-season gen Michelin CrossClimate sau similar.
Mai multe nu am a spune deocamdata - pe masura ce apuc sa merg cu ea ( desi, dupa cum a fost primita masina de proprietara de drept, vor fi rare aceste momente), revin cu impresii !
Daca aveti intrebari - raspund cu placere ( in masura in care, bineinteles, am si un raspuns pertinent) !