Oki-doki !
Zilele acestea am avut ocazia sa conduc mai mult Impreza.
In week-end am avut un drum la Cluj si am condus agregatul atat pe DN cat si pe autostrada.
La drumul asta, m-a interesat in primul rand dinamica masinii (in limite rezonabile pe motiv de ... copilot).
Pe autostrada am mers, in general, pe CC fixat la 140 km/h.
La viteza asta, turatia este undeva in jur de 2500 rpm.
La calcarea hotarata a pedalei de acceleratie (kick-down) sare imediat la 5500 rpm si accelereaza frumos !
Pe DN nu am reusit sa fac mare lucru in afara de mers in coloana .... ”drumurile noastre, toateeee ... sunt aglomerate tataa !”
Una peste alta, mi-a placut cum se comporta pe autostrada. Mult !
Consumul a fost undeva la 7,1 - 7,2 l/100 km (nu retin exact ca nu m-a interesat in mod deosebit acest aspect).
Ieri, am avut un drum pe traseul Sibiu - Medias - Sighisoara - Cristuru Secuiesc - Odorheiul Secuiesc si retur.
Pe segmentul Sibiu - Medias, de cad au reabilitat drumul, in loc de 30 de minute faci aproape o ora ....
Este aproape peste tot linie continua si restrictii aberante de 50 sau chiar 30 km/h in afara localitatilor. Bonus - full de radare !
Medias - Sighisoara are mai putine zone de linie continua, dar restrictiile de viteza puse aiurea persista !
Sa nu mai spun ca, la iesirea din Medias am realizat ca am uitat sa iau actele masinii ...
Asa ca, pentru a evita interactiunea cu purtatorii de cascheta, am incercat sa merg cat mai legal.
Am facut totusi cateva teste de dinamica in depasirea unor camioane si am realizat ca depasirile trebuie facute mai cu grija fata de cum sunt eu invatat cu XV-ul.
Am doua variante:
1. Accelerez progresiv - dar asta inseamna sa ”pregatesc” din timp depasirea si sa am peste 2500 rpm cand intru efectiv in depasire. Masina accelereaza constant, fara sincope.
Dar, avand in vedere faptul ca, din motiv de CVT, la 50-60-70 km/h, motorul sta undeva la 1200-1300 rpm, dupa cum spuneam, trebuie sa prevad ca urmeaza sa pot depasi si sa accelerez din timp, usurel.
2. La o depasire din scurt, merge fara probleme kick-down.
DAR - cel putin la mine - trebuie sa te obisnuiesti cu modul in care se comporta cutia. La apasarea brusca, in podea, a pedalei de acceleratie, in prima faza, urca pana la cca. 2500 rpm apoi, o fractiune de secunda ... sta !
Ai senzatia ca motorul ”da in nas”. Daca pastrezi acceleratia calcata la podea, sare imediat la 4000-4500 rpm si accelereza rapid pana la 120-130 km/h, depasirea facandu-se usor si fara stress.
Mai greu a fost pana sa-mi inving reflexul de a elibera acceleratia atunci cand simt ca ”da in nas” ....
Am cautat si o explicatie a acestui comportament si, sunt tentat sa cred ca la kick-down, timp de o fractiune de secunda (sa cat o fi acolo) cutia este decuplata pentru a ”sari” la pozitia corespunzatoare raportului de trasmisie aferent turatiei de 4000-4500 rpm. Si cum de la 1200 rpm la 4500 rpm este ceva distanta ... mutarea conurilor din cutie nu se face instant.
La drumul asta nu am avut ocazia sa folosesc nici padelele de la volan si nici dublul kick-down recomandat de John_B.
Am incercat sa vad cum rectioneaza cutia in modul full auto.
Concluzii:
1. Masina nu-i deloc lenta (asa cum mi s-a indus ideea de unii-altii);
2. Este extrem de placuta si relaxanta la drum lung (in oras stiam deja ca-i asa);
3. Daca as conduce frecvent masina asta, probabil ca in scurt timp nu as avea nicio problema in abordarea depasirilor & stuff.
4. Interesanta e senzatia pe care o da atunci cand accelerezi la peste 4000 rpm ! Desi am fost foarte satisfacut de dinamica Civicului, Impreza mi-a lasat senzatia ca accelereaza mai hotarat si cu ”mai mult suflu”. Nu pot explica de ce !
Aaaa si ce mi-a placut a fost senzatia ca, la accelerare, motorul ”impinge” masina nu o ”trage” ! Aici in mod cert este vorba despre S-AWD !!!
PS: BONUS - consumul mediu pe cei 294 km facuti ieri a fost de 5,8 l/100 km
La dus, am avut 5,3 l/100 km la intrarea in Sighisoara si 6 l/100 km cand am ajuns la client (m-am invartit de nebun vreo 20 de minute pana am gasit locatia - Waze m-a ”lasat” la cca. 300 m de adresa corecta si insista ca acolo vreau sa ajung - noroc cu un politist care m-a directionat corect).
La intoarcere, pe cei 143 km facuti de la client pana la intrarea in Sibiu aveam un consum de 5,5 l/100 km.
Consum de diesel !
PPS: ODO = 24.187 km