Ca unul "trecut" prin Forester Diesel MY2009 cale de aproape 200.000 km, hai sa zic si eu cate ceva:
- Intr-adevar, "asa face toate". La generatia asta, schimbarea vitezelor nu este cea mai smooth.
Se poate totusi imbunatati senzatia si se obtine o schimbare mai usoara a treptelor de viteza prin gresarea mecanismelor / cablurilor ( nu stie exact ce-i acolo) ce fac legatura intre schimbator si cutia de viteze.
Am facut operatiunea asta de doua-trei ori, dar nu am stat langa mecanic sa vad exact ce face ...
Dupa facelift s-a reolvat si aspectul asta, iar generatiile curente de cutii schimba chiar placut si usor.
- Habar n-am ! Si la mine erau pe-acolo, dar le-am ignorat. Fiind vorba de plastic atat la bara cat si la protectia aripii, nu este cazul de rugina, asa ca ...
- Regenerarea DPF-ului NU este semnalizata in bord. Cand se aprinde martorul din bord, deja e nasol si trebuie purces de urgenta, fie la o tura se regenerare activa ( mers cel putin 20-25 minute, cu motorul cald, la peste 2500 rpm, fie la service pentru regenerare fortata !
Daca faci des drumuri lungi, nu ar trebui sa fie probleme - isi face singur regenerarea fara sa o simti.
Daca folosesti masina preponderent in oras, la drumuri scurte, nu va apuca sa-si faca regenerarea DPF-ului si va trebuie sa o "ajuti" cu una din variantele de mai sus.
Poti totusi sa-ti dai seama cand isi face regenerarea - se schimba atat turatia cat si tonalitatea motorului, ba chiar se pot resimti si niste vibratii date de variatiile de turatie a motorului.
Dar, probabil, astea le "simti" atunci cand esti obisnuit cu masina. Sa - in cazul meu - cand sesizezi imediat orice functionare anormala a motorului.
Oricum, indicat este ca in cazul unei utilizari preponderent urbane, sa-ti faci timp ca, in functie de km parcursi prin oras, la 2-3 saptamani sa o scoti la un drum lung. Este mai sanatos si pentru masina si pentru buzunar !
- Sertarasul pentru ochelari - nu am avut aceasta problema ( dar nici nu mi-am pus vreodata ochelarii acolo - aia stau pe nas, ca altfel sunt chior !)