Salutare!
Revin cu amănunte după testare pe drumuri mai lungi.
Îmi place din ce în ce mai mult motorul 2.5i, îmi place liniaritatea lui, numai când apeși serios pedala sare peste 3000 de ture, de obicei CVT-ul îl ține la 1800-2000 de ture (ca la motoarele diesel), cu mențiunea că am consum de benzinar
Am făcut recent un drum la Oradea. În drum spre Oradea, între Turda și Cluj, s-a iscat așa un viscol încât majoritatea ori trăgeau pe dreapta ori mergeau cu 50 km/h. Am mers cam cu 80-90, pentru siguranță dar atunci am observat diferența de vizibilitate, de tracțiune, avantajul camerelor Eye-Sight și High Beam Assist.
La întoarcere, am luat-o pe drumul Oradea-Beiuș-Deva-Sibiu, fără să știu că drumul e în renovare. Așa că, spre stupoarea mea, am avut porțiuni de drum neasfaltate și chiar offroad (pe distanțe scurte). Și atunci am înțeles diferența dintre Subaru vs celelalte mașini (cu rare excepții). Dacă pe șosea Outback-ul se comportă excelent, acolo s-a comportat...și mai bine; nu mi-a venit să cred cât de lejer a abordat acele porțiuni de drum pe care altfel poate nu mă avântam. Sigur că nu mi-am bătut joc de mașină și nu am trecut cu viteză pe acele porțiuni de drum dar celelalte mașini îmtâlnite se dădeau deoparte (acolo unde se putea), sau le depășeam (unde era posibil).
Nu am folosit X Mode (nu a fost cazul)
Concluzia: combinația 2.5i plus CVT este una foarte reușită, care își face singură treaba (nu am folosit padelele)
Nu știu de ce testele americane tot spun că motorul are putere insuficientă, un Kodiaq benzină de 1.4 și 125 CP cu tracțiune față mi se pare mult mai inadecvat.