In primul rand - felicitari pentru achizitie !
R fi tare interesant daca ai si prezenta masina, asa cum se cuvine, in sectiunea dedicata a forumului !
Referitor la consum:
1. Ce inseamna "deocamdata" ?
Mai exact - cati km are la bord masinuta ?
Aici imi permit sa nu fiu de acord cu @Pfaizzzer - are o influenta asupra consumui si asa-zisul "rodaj".
Din experienta mea cu toate masinile noi pe care le am / le-am avut, motorul "se lasa" complet si ajunge la parametri optimi unde va dupa 10.000 km.
2. Ce inseamna "drum intins" ?
Una este pe drumuri nationale, mers in ritmul coloanei, cu 70-80-90 km/h, alta e cu pedala de acceleratie avand doar doua pozitii - on si off - depasiri din scurt + frana + acceleratie din nou la podea, si o alta poveste este in regim de autostrada, la 130-140 km/h.
De exemplu, XV-ul meu ia pe autostrada, la 140 km/h pe Cruise Control, undeva la 7-7,2 l/100 km.
Si, nota bene, XV-ul este mai usor cu 100 kg, mai aerodinamic si ... diesel pe deasupra !
Nu trebuie omise si aspectele de aerodinamica ale Foresterului - garda la sol de 22 cm + aerodinamica de caramida nu au cum sa conduca la un consum mic la viteze mari.
3. Da, sunt in perfect acord cu @Pfaizzzer - consumul declarat este cel obtinut in conditii de laborator, in cicluri bine definite de accelerare / franare, fara consumatori, cu un sofer de ~ 75 kg, etc.
Daca ai farurile HID aprinse, doua-trei persoane in masina - ca sa nu mai vorbim despre bagaje sau AC on - consumul va fi mai mare.
Da, se pot obtine si in viata reala consumurile din carte ( pe testate) dar in conditiii ideale si este teribil de plicticos !
4. Ultima ta grija sa fie consumul de carburant !
Nu cre ca-i atat de important daca masina-ti consuma 7 sau 8 l/100 km - mai importanta este siguranta, confortul si placerea oferite de masina asta !
Sa o folosesti cu placere si fara incidente milioane de km !