2006 Forester 2.5 XT MT
Subaru club Romania

2006 Forester 2.5 XT MT

2006 Forester 2.5 XT MT
« on: November 09, 2017, 14:29:51 PM »
Salutari tuturor!

In urma multiplelor sfaturi pe care le-am primit pe forum, a recenziilor citite pe internet, a informatiilor pe care le-am asimilat citind forumul din Ro si nu numai, am achizitionat acel Forester 2.5 XT de care am tot discutat in sectiunea de Sfaturi de achizitie.

Pe scurt masina este un Forester 2.5 XT din 2006 cu 204000 km. Masina a avut doi proprietari: cel initial pana in 2012 si apoi al doilea din 2012 pana acum. Actualul proprietar a preluat-o la aproximativ 155000 km si a avut grija mai mult de partea tehnica decat de partea estetica, masina fiind folosita preponderent pentru vacante.

Acum cand am luat-o, ea nu mai fusese folosita de circa 6 luni cand a si fost singura deplasare facuta cu ea pe anul acesta.
Urmeaza sa intre intr-o revizie extinsa: ulei motor+cutie+diferential, filtre ulei+combustibil+aer+habitaclu, cauciucuri noi, stergatoare, presuri pentru interior si alte mici chestiuni.

Ca si minusuri la masina ar fi:

- Ambreiajul nu mi se pare ca ar fi in zilele lui bune (parca prinde cam sus undeva pe la mijlocul cursei - este normal asa?)
- Trapa nu se deschide
- Oglinda retrovizoare nu imi place fiindca pare sa fi curs sau ceva de genul oricum arata un pic ciudat
- Capacul de la spalatorul stanga fata lipseste
- Proiectorul dreapta fata nu e prins - cred ca trebuie altul
- Geamul dreapta fata nu functioneaza - nici nu se aude nimic cand dau de buton in jos
- Evacuarea este cam "mancata" partea de downpipe
- Masina are cateva zgarieturi de la "admiratori" sau parcari "reusite"

Acum si plusurile:

- Masina trage foarte bine si sta surprinzator de bine pe sosea - centrul de greutate nu e foarte ridicat si nici greutatea nu e chiar una de SUV
- Navigatia are destul de multe detalii cu toate ca grafica ecranului este comparabila cu cea a unui telefon Nokia din anii 2000
- Directia este precisa, ai un feedback bun la volan
- Chiar daca nu e mare la exterior, la interior e destul de spatioasa
- Se simte foarte bine inchegata
- Motorul se aude foarte frumos
- Comenzile sunt destul de ergonomice
- Trapa, chiar daca nu functioneaza, este peste medie ca si marime si da un aspect placut
- Cutia schimba bine si este intuitiva cu rapoarte mai scurte decat media
- Urca destul de repede in ture

Planuri de viitor:

- Ambreiaj
- In functie de situatia motorului, refacere sau nu (momentan este intr-o stare foarte buna fiind verificata masina inainte sa o iau)
- Intercooler STI
- Evacuare full ori custom ori import SUA
- Soft Stage 1
- Folie geamuri (prea multa vizibilitate in interior pentru gusturile mele)
- Suspensie (sa vedem ce optiuni vom avea in primavara)
- Partea de estetica trebuie remediata cumva - inlocuire bara fata si aripa stanga fata fiindca nu imi place deloc cum arata si eventual o vopsire integrala in functie de buget si prioritati

Sper sa fie o masina in regula, rezistenta, fiabila, care sa ramana la mine ceva ani de acum inainte si care sa imi aduca satisfactie atata timp cat voi avea grija de ea.

Poze cu ea imediat ce o sa-i fac. :D

Multumesc tuturor pentru sfaturi, pareri si indrumari!


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #1 on: November 09, 2017, 16:22:12 PM »
Un calduros si incurajator "Bine ai Venit"!
Din ceea ce inteleg, citindu-ti paragraful cu "minusuri", vei avea un sfarsit de an plin atat cu evenimente de sezon cat si cu unele ce tin de mecanica si caroserie.
Spor la mestereala si asteptam poze cu before and after!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #2 on: November 09, 2017, 17:35:59 PM »
Succes!

Ce inseamna soft stage 1?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #3 on: November 09, 2017, 17:46:59 PM »
Knock knock. who's there ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #4 on: November 09, 2017, 18:23:49 PM »
Engine rebuild!
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #5 on: November 09, 2017, 18:39:12 PM »
Foarte tare, felicitari pentru achizitie :)

Pune intercooler-ul, scapa de catalizator/e si fa un soft, dupa care probabil vei schimba si ambreiajul dar macar va merita :)

Lasa partea estetica deoarece poti trai cu ea (asta o zice unul care a facut prima vopsitoria) si pune la punct tot ce tine de mecanica. Este o masina faina si cred ca si pentru mine va fi pe lista de achizitii anul viitor pentru a inlocui o alta masina din familie (clar nu Impreza).

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #6 on: November 09, 2017, 20:24:28 PM »
da-i 'nainte cu softu' ... lasa carcotasii  ;D ...da-i 'nainte ca 'nainte era mai bine...si neaparat verificare pe dyno  ;D

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #7 on: November 09, 2017, 21:03:13 PM »
Stai sa descopere tuningu amatoricesc, sa vezi atunci dilema!  ;)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5133
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #8 on: November 09, 2017, 21:11:49 PM »
Evacuare custom, intercooler si stage 1 e ce trebe. Baga mare!
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #9 on: November 09, 2017, 21:17:31 PM »
"Sorine" las-o stock, cu cat mai aproape de stock cu atat va tine mai mult motorul si te vei bucura mai mult de masina.
Orice modificare duce la costuri suplimentare, orice schimbare majora va duce la costuri si mai mari.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #10 on: November 09, 2017, 21:19:41 PM »

Lasa partea estetica deoarece poti trai cu ea (asta o zice unul care a facut prima vopsitoria) si pune la punct tot ce tine de mecanica. Este o masina faina si cred ca si pentru mine va fi pe lista de achizitii anul viitor pentru a inlocui o alta masina din familie (clar nu Impreza).

Estetica trebuie facuta prima. Un punct de rugina poate deveni o pata mare si greu + scump de reparat.
Apoi cu mecanica nu termini niciodata. Mereu mai vrei altceva. Eu in 5 ani nu am apucat sa vopsec wrx-ul care e la time desi ziceam in fiecare primăvară ca o fac.

Asa, macar stii ca ai o masina frumoasa si nu cad tablele de pe ea.
« Last Edit: November 09, 2017, 21:20:24 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #11 on: November 09, 2017, 22:48:55 PM »

Estetica trebuie facuta prima. ...

Da, da, desigur ia aminte la seniorii forumului caci demersul esteticii are in vedere conceptualizarea frumosului artificial prin propria-ti creatie, mai exact estetica are un domeniu de interes mult mai larg decat filosofia artei auto, adica exact rezultatul proiectelor multora dintre colegii de forum  ;D

Exemple graitoare poti regasi cu duiumul p-aici. De exemplu, eu cunosc un domn, respectabil delatminteri, care si-a comandat contraaripi de VW, le-a modificat, le-a sfintit si apoi si le-a montat pe WRX  ;D ;)

Cu putina imaginatie si indrumat de catre divinitatile forumului masina ta ar putea deveni un meta-mesaj purtator de pozitivism estetic, impresionism, modernism sau postmodernism  :D. SUCCES!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #12 on: November 09, 2017, 22:51:37 PM »
swap de sti :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #13 on: November 09, 2017, 23:32:02 PM »
Welcome printre posesorii de Subaru cu gaură īn capotă! Ai grijă, că dă dependență mai rău decāt fumatul :D
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #14 on: November 10, 2017, 09:51:33 AM »
Multumesc tuturor! De astazi am inceput sa ma interesez mai extins de piese, prioritare fiind clar schimburile de ulei/filtre, verificarea franelor (placute+discuri). Inca o data sunt surprins de comunitatea inchegata ce s-a format aici si felicitari pentru asta!
Pana in primavara am de gand sa pun masina la punct, atunci urmand sa vina si upgrade-ul ce va modifica si puterea masinii.
Cu vopsitul, momentan ma tenteaza sa vopsesc toata masina si ma gandeam daca stiti unde pot gasi cateva elemente gen bara fata care sincer e cam "frecata" si as prefera sa o schimb.
Asa ca idee singurul minus pe care chiar nu o sa-l fac in viitorul apropiat este trapa, optiune pe care o am si pe alta masina si pe care nu o folosesc deloc in afara de faptul ca imi place ca intra lumina pe acolo si da senzatia de spatiu.
Ce mi-ar trebui acum si nu prea gasesc pe internet la magazine de piese ar fi: oglinda retrovizoare (o fi greu de montat si demontat), capac spalator far stanga fata si cred ca si spalatorul cu toate ca se vede o piesa neagra inauntru, bara fata, proiector dreapta fata si eventual evacuare (daca nu astept pana in primavara cand o inlocuiesc complet).
Cu geamul a mai patit careva asa ceva? Vreo recomandare unde as putea merge?

Si inca un minus: nu functioneaza dezaburirea pe spate - efectiv nu face nimic. Vreo idee de la ce ar fi?

P.S. Din experienta proprie, la cealalta masina, politica reprezentantei este: nimic nu se repara, doar se inlocuieste. Pentru un exemplu concret senzorul de nivel pentru lumini s-a "gripat" in timp si trebuia doar curatat. Cei de la reprezentanta m-au sfatuit sa ma duc acasa sa dau piesa jos (e banal de scos) si sa o suflu putin si sa o sterg cu o carpa ca de asta are eroare. Intr-adevar asta a fost problema si s-a rezolvat, dar pretul la reprezentanta, avand in vedere ca nu se repara piesa, era de 4300 RON doar piesa fara manopera.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #15 on: November 10, 2017, 09:57:06 AM »
Cauta pe forum topic carbuni motoras geam.

Cu dezaburirea poti incepe clasic de la siguranta.

UXE

  • 1741
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #16 on: November 10, 2017, 10:08:36 AM »
Daca ai luat-o ca masina de familie (cum am facut eu)  las-o stock.   

moguai

  • 2814
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #17 on: November 10, 2017, 21:19:11 PM »
Ia legatura cu autokino pt piese de caroserie.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #18 on: November 11, 2017, 15:59:35 PM »
Am luat deja legatura cu ei pentru revizie, o sa-i intreb si pentru piese de caroserie. Masina nu pot spune ca are un scop foarte clar, in principiu o sa fie pentru iesiri si pentru placerea de a conduce. Mai am un SUV, dar fara veleitati sportive in sensul ca dinamica nu e punctul lui forte fiindca putere are deci aici castiga Subaru fiindca chiar ai un feeling extrem de bun in spatele volanului. O sa caut cu carbunii si sa verific si siguranta daca o fi de vina. Multumesc tuturor!

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: 2006 Forester 2.5 XT MT
« Reply #19 on: November 16, 2017, 10:18:45 AM »
Intotdeauna exista varianta sh din dezmembrari, mai ales pentru piese care nu prea au de ce se uza. O bara fata cu tot cu spalatoare cu capace originala poate ajunge maxim cat una fara spalatoare de la vreun producator obscur. Cea originala imi inchipui ca nu e tocmai ieftina. Oglinda, la fel. Problema e ca nu sunt chiar multe SG-uri la dezmembrari...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT