Subaru Legacy 2.0 D
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 D

Subaru Legacy 2.0 D
« on: November 16, 2017, 13:32:50 PM »
Salut. Sunt Dragos, posesor de cateva luni al unui Legacy diesel. Vreo recomandare pentru un service care sa se priceapa la Subaru, de preferat in zona Militari?🙈  in primavara am cativa banuti de investit in ea si as prefera pe cineva care chiar sa stie cu ce se mananca motorul asta fara sa ia si pielea de pe mine 😂😂😂😂😂😂

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #1 on: November 16, 2017, 13:38:07 PM »
Sa incepem cu vestile neplacute.
Pentru motoarele diesel nu exista solutii ieftine si nici specialisti in afara retelei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #2 on: November 16, 2017, 13:39:45 PM »
speram si eu 🤦🏻‍♂️

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #3 on: November 16, 2017, 13:42:02 PM »
vreun service recomandat? in afara de reprezentanta?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #4 on: November 16, 2017, 14:02:40 PM »
Nu, nimeni nu are experienta, chiar daca multi vor afirma ca pot. Costurile sunt mari pentru a-i lasa pe altii sa se joace cu motorul.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #5 on: November 16, 2017, 14:14:51 PM »
Inseamna ca o sa raman cu varianta AutoKino de la Bv.Nu de alta dar de ceva timp cand este motorul rece este cam zgomotoasa pana se incalzeste(mai mult decat de obicei). Pana acum am auzit ba injectoare, ba bujii, ba nu stiu ce... nimeni care sa mi spuna concret ce este,toti vad ca o iau pe nimereala.

Forester

  • 3129
  • The other right!
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #6 on: November 16, 2017, 14:16:09 PM »
... Vreo recomandare pentru un service care sa se priceapa la Subaru, de preferat in zona Militari?🙈  ...

Ai inceput gresit. Se incepe cu a cere recomandare pentru un service priceput pentru o zona a tarii: Muntenia, sau Moldova, sau Transilvania. Nu gasesti service priceput in Militari a doua pe dreapta...  ;D ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #7 on: November 16, 2017, 14:18:10 PM »
ok ok 😂 scuzele mele. De preferat in Bucuresti 🙈

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #8 on: November 16, 2017, 14:26:00 PM »
Incearca alt ulei si schimba-l mai des.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #9 on: November 16, 2017, 14:27:31 PM »
Pana acum am auzit ba injectoare, ba bujii, ba nu stiu ce... nimeni care sa mi spuna concret ce este,toti vad ca o iau pe nimereala.

Aprope intotdeuna o problema nu se rezolva inlocuind o singura piesa. Problema apare ca suma a efectelor produse de un numar mare de repere uzate.

Multi mecanici au prostul obicei de a se lauda ca ei fac diagnotice si identifica exact piesa defecta. :)
Fereste-te de ei pentru ca sunt mincinosi si mai mult ca sigur nu sunt calificati.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #10 on: November 16, 2017, 14:32:19 PM »
Incearca alt ulei si schimba-l mai des.
uleiul e schimbat acum1000 km aproximativ.Motul 5w40 🙇‍♀️

Stefan

  • 620
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #11 on: November 16, 2017, 19:29:34 PM »
bine ai venit. si eu tot un legacy diesel am . cati kilometrii a acumulat pana acum?
chiar sunt curios sa facem o comparatie acustica, eu am pus numai 5W30 pana acum. s a vedem la anul daca trecem pe Amsoil sau nu .
Sa auzim de bine
« Last Edit: November 16, 2017, 19:34:52 PM by Stefan »

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #12 on: November 17, 2017, 10:04:13 AM »
bine ai venit. si eu tot un legacy diesel am . cati kilometrii a acumulat pana acum?
chiar sunt curios sa facem o comparatie acustica, eu am pus numai 5W30 pana acum. s a vedem la anul daca trecem pe Amsoil sau nu .
Sa auzim de bine
Salut.Masina are momentan 179.000 km. Motorul a fost din seria cu probleme si a fost inlocuit pe la 115.000 km pe garantie. Am pus 5w40 la recomandarea celor de la service tinand cont de numarul de km.Poate asta o fii si motivul pentru care a devenit brusc mai zgomotoasa cand e motorul rece...
« Last Edit: November 17, 2017, 10:05:30 AM by dragosdnk »

PTR

  • 570
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #13 on: November 17, 2017, 20:46:51 PM »
 Care Motul 5w40 a fost pus ?

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #14 on: November 17, 2017, 20:59:10 PM »
Cel mai probabil masina a devenit mai zgomotoasa din cauza dpf-ului nu a uleiului.5w40 face funingine mai multa si il incarca mai repede. Regenerari mai dese, viata dpf mai scurta. Ulei schimbat mai des decat de obicei. Reteta perfecta.

Daca e in mintile lui, motorul e mai zgomotos cand dpf-ul e la un nivel ridicat de incarcare, presiune mai mare pe evacuare. Dupa regenerare zgomotul persista pana cand uleiul absoarbe motorina in surplus dupa care sunetul motorului redevine placut, pana data viitoare.

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #15 on: November 17, 2017, 23:55:53 PM »
Care Motul 5w40 a fost pus ?
Salut... stiu sigur ca e 5w40... acum sincer nu sunt foarte sigur daca Motul e sau am retinut gresit. Trebuie sa verific...

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #16 on: November 17, 2017, 23:58:26 PM »
Cel mai probabil masina a devenit mai zgomotoasa din cauza dpf-ului nu a uleiului.5w40 face funingine mai multa si il incarca mai repede. Regenerari mai dese, viata dpf mai scurta. Ulei schimbat mai des decat de obicei. Reteta perfecta.

Daca e in mintile lui, motorul e mai zgomotos cand dpf-ul e la un nivel ridicat de incarcare, presiune mai mare pe evacuare. Dupa regenerare zgomotul persista pana cand uleiul absoarbe motorina in surplus dupa care sunetul motorului redevine placut, pana data viitoare.
Am check engine si inca un martor aprins... are legatura? Mi s a spus ca trebuie EGR ul curatat, dar vad ca se stinge si se aprinde cum vrea el..

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #17 on: November 18, 2017, 11:12:09 AM »

Am check engine si inca un martor aprins... are legatura? Mi s a spus ca trebuie EGR ul curatat, dar vad ca se stinge si se aprinde cum vrea el..
[/quote]

Doar codurile de eroare pot sa iti spuna care e legatura.
Egr-ul nu e mare lucru de curatat daca funtioneaza normal. Iar schimbarea lui nu e o avere. Eu il curat la fiecare 30k km ca sa nu il schimb la 80-90k km. Egr “face la fel “ la toate brandurile auto.
Incearca sa te documentezi sau sa mergi la cineva care iti explica mai bine ce probleme are.Altfel omori pusculita.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2257
Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #18 on: November 20, 2017, 13:41:45 PM »
...
Am check engine si inca un martor aprins... are legatura? Mi s a spus ca trebuie EGR ul curatat, dar vad ca se stinge si se aprinde cum vrea el..

Check Engine + VDC Off aprinse semnaleaza ca ceva la motor nu functioneaza asa cum trebuie.
Dupa cum spunea si Xander - doar o diagnoza computerizata poate determina DE CE, prin "citirea" codului de eroare.
Cei doi martori aprinsi  pot semnala o multime de probleme.
La mine, de exemplu, cand i-am avut aprinsi "in pereche" a fost asa:
- EGR-ul (schimbat ulterior);
- Furtun intercooler crapat;
- Furtun turbina sarit (cedase un colier);
- am mai fost ceva, dar nu-mi amintesc acum.

Motorul zgomotos la rece, in afara de cele spuse de Xander, mai poate insemna:
- Nu-i "place" uleiul;
- Una, doua sau toate bujiile incandescente "duse" = motorul porneste doar din compresie si dureza mai mult pana se incalzeste si ajunge la temperatura optima de functionare;
- Injectoare uzate /decalibrate.
- curea accesorii uzata;

Pentru prima varianta, solutia e sa schimbi uleiul. Pare-se ca dieselul de la Subaru nu se "simte" prea bine cu uleiul Motul.
Pentru bujii - trebuie verificat in service si daca-i cazul, inlocuit. Dar pentru asta, trebuie date jos si, pentru cine nu stie ce si cum, nu-i tocmai usor !
Pentru injectoare - in prima faza, fa-ti o programare la SMT ( ca tot esti din Bucuresti) pentru o recalibrare a injectoarelor ( in mod normal se face la maximum 30.000 km).
Operatiunea se face rapid, dureza maximum 30 de minte, dar o poti face doar intr-un service ce are ustensilele si softul necesar - recte in reprezentanta.
Pentru cureaua de accesorii ( si ce mai e pe langa ea) - trebuie mers in service si verificat iar daca-i cazul - inlocuit.
Or mai fi si altele - las pe cei mai priceputi sa spuna mai multe - dar eu astea le stiu ca posesor de Subaru diesel de mai bine de 9 ani.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Legacy 2.0 D
« Reply #19 on: April 29, 2018, 19:51:13 PM »
Sper sa nu deschid alt topic pentru ca nu prea ma pricep :) desi am dat un reply .. Va salut cu respect si am o intrebare in legatura cu modelul de subaru 2.0 diesel 150 cp pana in 2009 . La farul xenon se poate schimba becul ? pentru ca nu ma pricep si am auzit de la o cunostinta daca ar fi original ar trenui sa schimbi tot sistemul ala daca e ars si costa destul de mult ... sau mai exista varianta din ce am vazut eu pe youtube la unele modele ca se scoate farul se scoate mufa aia de acolo si se poate pune un bec xenon banuiesc mai special nou .. exista asa ceva?