...
Am check engine si inca un martor aprins... are legatura? Mi s a spus ca trebuie EGR ul curatat, dar vad ca se stinge si se aprinde cum vrea el..
Check Engine + VDC Off aprinse semnaleaza ca ceva la motor nu functioneaza asa cum trebuie.
Dupa cum spunea si Xander - doar o diagnoza computerizata poate determina DE CE, prin "citirea" codului de eroare.
Cei doi martori aprinsi pot semnala o multime de probleme.
La mine, de exemplu, cand i-am avut aprinsi "in pereche" a fost asa:
- EGR-ul (schimbat ulterior);
- Furtun intercooler crapat;
- Furtun turbina sarit (cedase un colier);
- am mai fost ceva, dar nu-mi amintesc acum.
Motorul zgomotos la rece, in afara de cele spuse de Xander, mai poate insemna:
- Nu-i "place" uleiul;
- Una, doua sau toate bujiile incandescente "duse" = motorul porneste doar din compresie si dureza mai mult pana se incalzeste si ajunge la temperatura optima de functionare;
- Injectoare uzate /decalibrate.
- curea accesorii uzata;
Pentru prima varianta, solutia e sa schimbi uleiul. Pare-se ca dieselul de la Subaru nu se "simte" prea bine cu uleiul Motul.
Pentru bujii - trebuie verificat in service si daca-i cazul, inlocuit. Dar pentru asta, trebuie date jos si, pentru cine nu stie ce si cum, nu-i tocmai usor !
Pentru injectoare - in prima faza, fa-ti o programare la SMT ( ca tot esti din Bucuresti) pentru o recalibrare a injectoarelor ( in mod normal se face la maximum 30.000 km).
Operatiunea se face rapid, dureza maximum 30 de minte, dar o poti face doar intr-un service ce are ustensilele si softul necesar - recte in reprezentanta.
Pentru cureaua de accesorii ( si ce mai e pe langa ea) - trebuie mers in service si verificat iar daca-i cazul - inlocuit.
Or mai fi si altele - las pe cei mai priceputi sa spuna mai multe - dar eu astea le stiu ca posesor de Subaru diesel de mai bine de 9 ani.