Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 R, 2006

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #20 on: April 07, 2018, 01:38:46 AM »
Ce-am mai facut ? Ce-am mai dres? Doua etape se trec la agenda.
1.   Problema cu evacuarea. Treaba simpla, rezolvare complicata…am demontat finalele si galeria spate, fuga, fuga la sudor, reparat cele doua rasuflatori de la galeria, hai la montaj. Iau la curatat flansele (cele patru bucati ), bat fulgii de rugina si ma opresc. Flansele aratau jalnic. Am incercat sa polizez cu toate sculele posibile cat sa fac zona de etansare pentru garnituri, dar in zadar. Erau prea subtiri deja sa mai stranga corect. Macar etansarea cealalta cu galeria centrala a fost ok si garnitura inel putea sta linistita. Cum abuzam de canalul cuiva, era noapte, am decis sa montez tot cu pasta de etansare Holtz ( si-mi jurasem in barba ca Baiazid ca nu mai…). Asadar, problema a fost rezolvata cu titlul de mare tiganeala ( cum zic eu ). Urmeaza sa dau in fabricatie flansele, cumpar alte garnituri si refac treaba cum se cade. Stiu eu…
Din asta, am o nelamurire: daca teava dinspre tobele finale este la exterior de 39 mm (care s-ar traduce 1 Ľ in) iar finalele si flansele toate au acelasi diametru…de ce garnitura originala are gaura de 52 mm (fara corespondenta), mult mai mare decat s-ar fi cerut? Garnitura veche avea tot 52 mm, sic !...
2.   Vizita la Autokino. Am inlocuit uleiul la cutia AT (4 litri). Cum am vreo 5k km de la schimbul de ulei al motorului, voi reveni peste 2500-3000 km pentru ambele schimburi ( motor si inca 4 litri la cutie, plus filtrul ).
Apoi, am inlocuit uleiul la servo, sa fie…
Costuri:  - Ulei Subaru ATF – 4 l = 369 lei
                - Ulei Motul Dex3 – 2 l ? = 145 lei . Total materiale = 515 lei, Manopera = 240 lei
Plec de la AK si sistemul tot arata ca mai are aer. Am facut opturi pe la Decathlon in BV pana s-au afundat dalele alora si am plecat spre Ploiesti, unde voi stationa vreo zece zile. In fine, masina merge bine, aer inca mai este. Azi dimineata, la pornire, pompa era foarte galagioasa. Poate isi mai revine...altfel tre sa studiem cazul.


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #21 on: April 07, 2018, 07:40:58 AM »
De ce trebuie să schimbi uleiul de la cutia de viteze împreună cu filtrul după 3.000 km parcurși de la ultima intervenție???

În rest, drumuri cât mai frumoase și bucurii nemărginite!

L.E.: luni, 07 trecem prin Ploiești, în drum spre o aventură prahoveano-forestieră și dacă nu ai agenda plină te invităm la o cafeluță și la un drum pietruit.... Aveți loc suficient la noi în mașină.
« Last Edit: April 07, 2018, 07:47:34 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #22 on: April 07, 2018, 10:12:29 AM »
in cutie intra mai mult, probabil vreo 7-8l, dar daca nu ai instalatie de flush, la un schimb practic inlocuiesti ceva mai mult de jumatate.
Producatorul zice ca e destul, dar cine vrea poate repeta schimbul si are un procent mai mare de ulei nou in ea.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #23 on: April 07, 2018, 10:24:30 AM »
Și mie mi s-a înlocuit uleiul la cutie în decembrie, după 55000 km parcurși și tot la AutoKino însă mecanicii au scos tot uleiul împreună cu filtrul și apoi au înlocuit cu ulei și filtru nou. Cred că la cutia CVT intră vreo 8 litri.
Mașina a fost în service după 3.000 km parcurși doar pentru o revizie periodică și nu s-a constatat nimic care să implice o intervenție tehnică de aceea mă întrebam care este scopul acestei proceduri pe care o enunța Mr. Ziggy.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #24 on: April 07, 2018, 11:36:26 AM »
Sunt cutii diferite

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #25 on: April 07, 2018, 12:25:47 PM »
Pai aveam nelinistea privind nivelul uleiului ( greoi de indicat pe joja ) , iar cand stergeam joja nu imi placea la culoare. Pentru mine parea foarte decolorat. Am decis sa inlocuiesc cat se poate scurge, apoi revin cu inca un schimb si stau mult mai linistit. Dupa schimbul urmator, voi avea un ulei mult mai proaspat si filtru nou. Altfel, cutia ma bucura.
@Lorian...urmaresc atunci gruparea voastra si voi incerca sa ne intalnim, pentru o cafea doar. Eu luni dimineata ies de la munca iar pana ajungeti voi catre Ploiesti, am timp sa ajung la hotel sa iau masina si sa va tin calea. Fac 3 minute pana la Carrefour Blejoi, ori voi veti trece pe acolo. Nu pot sa va insotesc, seara la ora 18 tre sa fiu bun de munca.
0732124506 si ne vedem.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #26 on: April 24, 2018, 09:47:48 AM »
Cam pe vremea cand atentia tuturor era indreptata catre colegul Andea, care serba frumosul deceniu alaturi de masina (ii urez si eu kilometri multi inainte ), m-am dumirit ca se implinea un an de cand am semnat statutul de predicat, asezat corect langa subiectul meu (Legacy). A trecut repede, mai repede ca o luna de miere.
Micile probleme, care mai degraba le-as numi griji inchipuite si exagerate, nu au facut cu nimic ca aceasta alianta om-masina sa nu bucure.
Sa fim sanatosi, fizic si tehnic…sa mergem.
Statistic: 143k km la total, 16k km impreuna…
Aaa, sper sa ma ierte subiectul ca-l tin cu ghetele de iarna inca vreo 1000 km, pana voi ajunge acasa. Saptamana viitoare trecem la opincute…

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #27 on: April 24, 2018, 10:39:44 AM »
Daca ti-ai lasat complementul direct incaltat cu ghetutele de iarna pe actuala deshidratare sahariana macar ai grija ca atributului pronominal datival sa nu ii lipseasca articolul hotarat enclitic al regentului implicat caci iertarea dumneaei s-ar putea sa survina decât odata cu pronumele personal in genitiv... ;D

Sa fim sanatosi, fizic si tehnic…sa mergem.

PS: m-ai amenintat cu vizita aceea si daca pana sambata nu reusesti sa ajungi iti promit ca in weeek-end te "călcăm" noi la Ploiesti  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #28 on: April 24, 2018, 11:14:28 AM »
PS: m-ai amenintat cu vizita aceea si daca pana sambata nu reusesti sa ajungi iti promit ca in weeek-end te "călcăm" noi la Ploiesti  ;)

Ce sa spun? S-a lungit munca aici mai mult decat estimam (inca, dupa Paste am facut tura de zi) si uite ca m-a prins vara pe aici. Spre Bucuresti, dincolo de placerea mea, nu ma puteam urni. Vineri plec spre casa iar de sambata voi fi la Cheia "vo" trei zile...daca stim unii de altii, cine stie?...benzina este.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #29 on: June 10, 2018, 18:54:44 PM »
E mai bine de o luna de cand asteapta in garaj. Saptamana viitoare ne regasim...

Noroiul de pe salopeta si bocanci? = revizii pe tot anul, doua bucse de bascula...si-o-nghetata ;D
Dar, prima data, tre sa rezolvam actuatorul de mod la clima. A inceput sa fie confuz cand eram cu biletul in buzunar. Trebuie studiat cazul...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #30 on: June 10, 2018, 21:34:44 PM »
Dupa cromatica pare sa fi fost o-nghetata cu cacao...  ;D

Bine ai revenit, omule bun, te-am sunat deunazi si aveai telefonul inchis, am insistat si tot inchis era!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #31 on: June 10, 2018, 23:06:20 PM »
Dupa cromatica pare sa fi fost o-nghetata cu cacao...  ;D

Bine ai revenit, omule bun, te-am sunat deunazi si aveai telefonul inchis, am insistat si tot inchis era!
Iertaciune !...Sunt la munca si telefonul l-am inchis de pe la-nceputul lunii mai. Semnal nu este pe unde bantui, iar internetul pe satelit e cumplit. Am facut azi cu batista pe forum, ca s-a-ntamplat sa fiu mai aproape de lumea terestra. Ajung acasa in cateva zile si-mi reiau locul... ;D.
Aaa, si te asigur ca noroiul e veritabil, cu analiza facuta (nu si cea cromatica). La mine se traduce: daca e, e bine ! 

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #32 on: June 17, 2018, 12:36:03 PM »
Vineri, la prima ora, am dat buzna in garaj. Praf, cat China, pe jos, pe masina, dupa mai bine de o luna de cand parcasem. Fac o inspectie rapida jur- imprejur, anvelopele sunt umflate, sub masina e curat-uscat. Verific uleiul la motor si pornesc. Ia startul la sfert, minunat. A urmat o vizita la vulcanizare (verficat presiunea in pneuri), apoi la benzinarie si spalatorie, apoi fac o plimbare de acomodare. Merge!
In zilele ce urmeaza, trebuie sa ma ocup de problema aparuta la climatizare. Motorul-actuator de dirijare a aerului nu-si gaseste pozitia. Vom vedea ce si cum...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #33 on: June 17, 2018, 17:55:23 PM »
Care sunt simptomele in cazul climatizarii?

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #34 on: June 17, 2018, 19:27:35 PM »
Cred ca actuatorul care pozitioneaza clapeta de dirijare a aerului nu mai stie sa citeasca pozitiile ( este, cum ar numi unii, senzorul de pozitie). La noi, nu cred ca e un senzor dedicat ci un reostat care indica locul unde trebuie sa se aseze (opreasca) clapeta. Ca simptome,  in timpul mersului, cateodata, se aude un zgomot ca de pinioane ce nu mai angreneaza corect. La oprirea motorului, cand normal ar fi ca sistemul sa programeze oprirea clapetei intr-o pozitie stabilita ( nu stiu care e aceea ), motorul se chinuie sa faca ceva, sa-si caute locul. Am scos cutia de acte si capacul de acces la filtrul de polen, si am vazut ca motorul din dreapta, in partea de sus a carcasei e cel cu probleme. La prima vedere, pare usor de demontat, dar pana nu am altul sa pun in loc nu ma incumet. Calculatorul de  clima ar fi foarte derutat sa nu primeasca semnal de acolo, zic eu.
« Last Edit: June 17, 2018, 19:28:19 PM by Mr. Ziggy »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #35 on: July 16, 2018, 00:47:46 AM »
Clasica garnitura de capac de chiulasa. Relativ ieftina. Se schimba împreună cu cele de la bujii ai șuruburile care o prind. Se strang la cuplu intr-o anumita ordine. Detalii mai multe daca vrei sa o faci tu.

Pe partea soferului e bataie mare de cap cu accesul la suruburi, dar se poate face.

Rocker cover gasket este termenul din engleza. Muttley (sau pfaizzer) avea instrucțiuni detaliate in jurnalul lui despre schimbare.
Sambata am verificat nivelurile si starea tuturor fluidelor. Cum imi adusesem aminte, am verificat si capacul chiulasei de presupusele neetansari. La vremea respectiva il curatasem foarte bine, urmand sa tin sub observare. Capacul e curat-uscat, iar de atunci sunt trecute patru luni si am rulati vreo 4000 de km, in toate regimurile. Stau linistit...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #36 on: July 16, 2018, 01:24:46 AM »
Apoi, am inlocuit uleiul la servo, sa fie…
Costuri:  - Ulei Subaru ATF – 4 l = 369 lei
                - Ulei Motul Dex3 – 2 l ? = 145 lei . Total materiale = 515 lei, Manopera = 240 lei
Plec de la AK si sistemul tot arata ca mai are aer. Am facut opturi pe la Decathlon in BV pana s-au afundat dalele alora si am plecat spre Ploiesti, unde voi stationa vreo zece zile. In fine, masina merge bine, aer inca mai este. Azi dimineata, la pornire, pompa era foarte galagioasa. Poate isi mai revine...altfel tre sa studiem cazul.

Cum a evoluat cu zgomotul de la servodirectie?

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #37 on: July 16, 2018, 01:36:26 AM »
A durat cred ca vreo saptamana, poate mai bine, pana a disparut complet. Nu foloseam masina decat foarte putin la vremea aia ( cam 5 km pe zi ), mai mult pentru a face sistemul sa intre in normal. Spre capetele de cursa, uneori dadea impresia ca scapa in gol, iar zgomotul era spre ingrijorator, pentru mine. Apoi a intrat in normal.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #38 on: July 16, 2018, 09:40:11 AM »
Mi-a parut bine de cunostinta. Astept pozele cu stickerele puse pe masina. Sa te bucuri de ea fara probleme. Oricum, ai luat una ingrijita.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #39 on: July 24, 2018, 18:49:19 PM »
Am avut indemnul necesar sa inlocuiesc actuatorul clapetei de mod a climei. Acum, dupa ce problema a fost rezolvata, realizez ca cel vechi avea functionarea anormala de foarte mult timp, doar simptomele din ultima perioada indicand problema. Am riscat cu un actuator provenit din dezmembrari, ce nu putea fi verificat dacat ca parte a sistemului, dar care s-a dovedit corect functional. Asadar, am demontat jumate din interior : >:D si am avut acces pentru inlocuire.

Acesta e actuatorul cu pricina...
Am avut scule necesare demontarii, iar pe total, lucrarea a durat mai putin decat estimam ( 3 ore, fara graba ).
La test, aerul e dirijat corect dupa cerinta selectorului, debitul e clar imbunatatit.
Daca voi plezni de sanatate, poate ma incumet la un tutorial, in masura in care voi gasi o forma mai scurta si pe inteles.