Nu am mai "prasit" de mult pe aici, chiar daca activitatea forumului e urmarita cu atentie.
Despre subiectul meu, acum: pe la sfarsitul lui august am schimbat lichidul de frana. Cum, din inscrisuri, Motul ar fi fost cel existent, am folosit in continuare Motul DOT 3&4. Desigur, dupa inlocuire, piticii de la creier imi sopteau ca nu tine frana, ca e prea elastica pedala...de astea, de-ale lor. Asta a fost si un bun prilej sa fac o inspectie la toate articulatiile si bucsele masinii, Am verificat si starea placutelor de frana fata, care au acum vreo 32k de km, iar transmisia automata presupune o uzare mai rapida a acestora (zic eu). Asadar. am gasit bucsele la bara stabilizatoare fata dand semne de slabire, iar bucsele din spate ale bratelor aspirand clar la inlocuire. In rest, totul e in regula. Am pregatit deja discuri si placute ATE, iar bucsele sunt Oem. Cand voi avea timpul necesar, ori daca placutele vor striga primele, se va face si interventia cumulata.
Asaa...in rest, subiectul a fost plimbat zilnic (mai mult in ciclu mic urban provincial). Saptamana trecuta am facut doua drumuri la Targu Mures, prin Miercurea Ciuc si Odorhei. Traseul, plin de curbe si dealuri. Aici, am cateva recomandari de aratat. Cutia automata nu iubeste foarte mult astfel de trasee, deseori parand ca e prinsa intre viteze, la accelerare - franare (deh, 2.0 aspirat, cuplu mic). Stiam asta, asa ca am preferat sa merg in mod manual, cu schimbari de treapta mai rare (facute pe la 3500-3700 rpm in superior si 2000-2200 in retrogradare). Daca "prinzi" turatiile treptelor alaturate si diferenta dintre ele, trecerile de viteza aproape nu se simt. Treapta 3 e de baza, ducand frumos intr-o plaja mare de viteze, iar motorul a mers mai sus in ture. Pentru statisticieni, consumul masurat la pompa a fost de 9.4 si 9.0 l/100km, incluzand si ceva trafic prin Targu Mures. Destul de mult, comparand cu minimul inregistrat la drum drept, pe pilot.
Una peste alta, ma bucur de masina. Piticii de la creier au amutit, franele sunt sigure, iar subiectul merge snur.
Daca voi gasi si "greierasul" aparut pe undeva, prin usa din dreapta sau prin bord, voi fi si mai...( Lunca de Jos, Lunca de Sus mi-au rupt spatele).
Aaa...ca tot s-a discutat aprig de consumurile de ulei. De la schimb, in 6300km, nivelul a coborat pe joja vreo 6-7 mm sub maxim. Nu stiu cat ar insemna in volum, completez azi sa aflu.