Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 R, 2006

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #60 on: January 09, 2019, 16:28:22 PM »
Inca....
Azi am inlocuit uleiul si filtrul la motor, ca statea prin portbagaj de o luna jumate. Am revenit la Motul XCess 5W40, cu filtru Mann W67/1, saiba etansare buson Febi. Schimbul de ulei s-a facut intr-un service local.

Muttley

  • 5136
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #61 on: January 09, 2019, 17:02:00 PM »
inlocuit uleiul si filtrul la motor... stateau prin portbagaj de o luna jumate.

Si ne mai plangem de consum...  >:(
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #62 on: January 09, 2019, 17:07:19 PM »
Aveam eu pompa de apa noua de care ai tu nevoie. Incerc de juma de an sa o dau cuiva care are nevoie. Si asta pe cat il lasa inima si buzunarul pe cumparator sa dea...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #63 on: January 09, 2019, 17:16:26 PM »
inlocuit uleiul si filtrul la motor... stateau prin portbagaj de o luna jumate.

Si ne mai plangem de consum...  >:(
Eiii, pe timp de iarna, unii tin vreo doua dale in portbagaj, ca sa aiba aderenta pe spate. Nu am ajuns chiar acolo... ;D ;D

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #64 on: January 09, 2019, 17:42:48 PM »
Aveam eu pompa de apa noua de care ai tu nevoie. Incerc de juma de an sa o dau cuiva care are nevoie. Si asta pe cat il lasa inima si buzunarul pe cumparator sa dea...
Pai la Brasov am mers cu mana-n fund. Ei urmau sa puna la dispozitie toate piesele necesare. Clar, ca nu m-am ostenit sa stiu de variante. Daca stiam....
Citisem demult pe forum ca pompele astea difera dupa numarul de iesiri si unii s-au mai confruntat cu "pus dop". Dar nu trebuia sa se intample in cazul meu. Dimineata, in 15 minute de cautare pe Google, am putut sa gasesc tot ce trebuie: codul reperului, tipul pompei in codificarea producatorului, inclusiv cu specificarea numarului de iesiri. Mai mult, si codul pompei ce mi-a fost montata cu specificarea compatibilitatii. Dar asta, nici neam nu mi-as fi dorit sa ajung sa caut.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #65 on: January 10, 2019, 09:51:56 AM »
Aseara am plimbat masina vreo 20 km in toate regimurile, apoi am bagat-o in garaj. Acum, mentionez doua aspecte.
Prima data am zis sa verific nivelul uleiului din cutie. In fata masinii, si cand am ridicat capota, am simtit miros de cauciuc ars. Cat a mai mers motorul la relanti, a disparut (acum, eu stiu ca dau rateuri cu simtul asta). Nu imi dau seama care sa fie cauza. Curelele de la accesorii mi se par poate prea stranse. Azi le voi slabi nitel sa vad ce si cum.
 In fine, nivelul masurat la cald este imediat sub cota de minim, ceea ce nu e bun.
Masina va sta, deocamdata, maine plec la munca. Sper sa pot azi cumva s-o spal, chit ca "ninge trist, pe camp, la abator".  Culoare alba a sarii nu sade bine.
Vom vedea....sper sa am noroc, cand revin, sa prind liber la AK sa schimb uleiul din cutie si sa mai verificam o data, daca e cazul.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #66 on: March 07, 2019, 11:20:48 AM »
Asaa...uite ca am trecut si pragul de 30000 de km impreuna. Tehnic a fost ok, emotional? peste.
Recunosc ca peste jumatate din rulaj l-am facut doar in plimbare, fara tinta, ceea ce spune mult. Am fix masina pe care mi-am dorit-o si mizez, chiar, pe inca multi kilometri de aici incolo.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #67 on: March 07, 2019, 11:44:52 AM »
Apoi, nu vreau sa deschid vreun topic, dar prezint aici un comportament, oarecum asemanator cu cel descris prin vara, dar care a disparut. La vremea aia, si ulterior, am suspectat benzina, intrucat a aparut imediat dupa alimentare, ca si acum. Dar poate...o fi altceva.
Pe scurt...la rulaj normal, treapta a 4-a. Daca am vreo 2000 rpm (cca 80 km/h), accelerez usor si nu am reactie la masina. Apas, apas pedala in continuare, apoi am una din doua reactii diferite. Motorul sare rapid vreo 500 rpm, masina accelerand, urmandu-l. Sau, retrogradeaza cutia in treapta 3, motorul se tureaza, masina accelereaza normal. Nu se intampla mereu, dar e sesizabil.
Traseu de alimentare cu benzina? sau pedala de acceleratie? sau altceva?



MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #68 on: March 07, 2019, 12:23:22 PM »
Pedala, clapeta de acceleratie murdara?

PTR

  • 570
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #69 on: March 07, 2019, 12:24:46 PM »
 Ai cruise control pornit cand face asa ?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #70 on: March 07, 2019, 12:31:26 PM »
Cred ca e vesnica problema Subaru. Accelerezi si nu raspunde imediat.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5136
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #71 on: March 07, 2019, 12:33:04 PM »
Scuze, da' vesnica problema dupa 2005 poate ^-^

Si da, si eu cred ca e simptom de acceleratie on/off fara pozitii intermediare si se poate sa nu-l fi observat tu pana acum.
« Last Edit: March 07, 2019, 12:34:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #72 on: March 07, 2019, 12:35:24 PM »
Eu am avut si pe 1.6 din '95 si pe 2.5NA din 2001 . Ambele cu 4EAT ca idee.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #73 on: March 07, 2019, 13:15:52 PM »
Ai cruise control pornit cand face asa ?
Simptomele au aparut ieri, la drum lung. Aveam cruise control pornit, il folosesc mereu pe E85.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #74 on: March 07, 2019, 13:19:21 PM »
Scuze, da' vesnica problema dupa 2005 poate ^-^

Si da, si eu cred ca e simptom de acceleratie on/off fara pozitii intermediare si se poate sa nu-l fi observat tu pana acum.
Simptomul e evident. Doar ca nu se intampla mereu. L-am remarcat doar ieri, pe DN1 o data, apoi de mai multe ori pe E85. Cand am coborat spre sudul tarii, sigur nu...
« Last Edit: March 07, 2019, 13:25:54 PM by Mr. Ziggy »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #75 on: March 07, 2019, 13:37:49 PM »
Pedala, clapeta de acceleratie murdara?
Aici ai dreptate, cred ca sunt primele pe care ar trebui sa le verific.
 

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #76 on: March 18, 2019, 22:40:25 PM »
Cum @Muttley da idei multora, zic sa ma infatisez si eu la un test de amortizoare.
Surprize si ...surprize :
Fata dreapta 81%, Fata stanga 85%, Dif=4% (<10%)
Spate dreapta 45%, Spate stanga 49%, Dif=4% (<10%);

La drum nu zic ca s-ar simti, dar amortizoarele de pe spate le voi schimba.
Masina va face o vacanta in garaj pret de vreo luna, apoi vedem ce-i de facut, si facem.


Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #77 on: April 27, 2019, 00:00:45 AM »
Revenim...
Dupa o lipsa de vreo luna-si, trag aer romanesc adanc in pieptul de arama  :P si dau navala in garaj. Inspectie vizuala rapida, verificare lichide, cheie, start....totul ok, curat, uscat. Urmeaza primul stop la vulcanizare sa aliniem manometrul unde trebuie, apoi "rodajul".
Buuun. Am pregatit opincutele de vara de cu seara si dis-de-morning fac schimbul. La prima iesire cu rotile de vara (17"), apar si primele avertismente. Cand cu ultima infatisare la Brasov, primisem o atentionare despre o bieleta antiruliu. Gata, asta e...
Am comandat bieletele (Lemforder) si ieri eram cu masina pe canal. S-au schimbat repejor. Acum, daca tot eram la locul potrivit, trec la o inspectie pe dedesubt. Eiii, aici mi-a trecut zambetul. Am gasit destul de multa rugina, in conditiile in care prin toamna primenisem masina. Ma gandesc ca parcatul in garaj, iarna, nu face bine?!
In fine, cu bielete noi, este alta treaba si nu credeam ca poate sa fie asa diferenta (totusi, din cele vechi, una era bunuta, iar cealalta nu era varza - OEM!!!). Mai raman in agenda amortizoarele spate...dar sa treaca luna asta.
Azi am facut si o verificare a instalatiei de aer conditionat, filtru nou...mna, ca pentru aerul romanesc din pieptul de arama.
Mergem inainte...

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #78 on: June 29, 2019, 10:33:27 AM »
A trecut ceva vreme in care subiectul meu nu a facut prea multi kilometri. Cum nu era de amanat, a primit, totusi, amortizoarele spate promise, Bilstein fiind. Bine, bine...fusesera promise altele 8), dar astea au fost la indemana. Masina se simte foarte rigida acum, dar e bine, sa zicem.
Mai am in plan o vizita la AK Brasov pentru unele ce tin de rutina (fara mare urgenta), dar programul de munca mi-a cam dat socotelile peste cap. Amanam...si mergem inainte.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #79 on: October 02, 2019, 12:34:52 PM »
Nu am mai "prasit" de mult pe aici, chiar daca activitatea forumului e urmarita cu atentie.
Despre subiectul meu, acum: pe la sfarsitul lui august am schimbat lichidul de frana. Cum, din inscrisuri, Motul ar fi fost cel existent, am folosit in continuare Motul DOT 3&4. Desigur, dupa inlocuire, piticii de la creier imi sopteau ca nu tine frana, ca e prea elastica pedala...de astea, de-ale lor. Asta a fost si un bun prilej sa fac o inspectie la toate articulatiile si bucsele masinii, Am verificat si starea placutelor de frana fata, care au acum vreo 32k de km, iar transmisia automata presupune o uzare mai rapida a acestora (zic eu). Asadar. am gasit bucsele la bara stabilizatoare fata dand semne de slabire, iar bucsele din spate ale bratelor aspirand clar la inlocuire. In rest, totul e in regula. Am pregatit deja discuri si placute ATE, iar bucsele sunt Oem. Cand voi avea timpul necesar, ori daca placutele vor striga primele, se va face si interventia cumulata.
Asaa...in rest, subiectul a fost plimbat zilnic (mai mult in ciclu mic urban provincial). Saptamana trecuta am facut doua drumuri la Targu Mures, prin Miercurea Ciuc si Odorhei. Traseul, plin de curbe si dealuri. Aici, am cateva recomandari de aratat. Cutia automata nu iubeste foarte mult astfel de trasee, deseori parand ca e prinsa intre viteze, la accelerare - franare (deh, 2.0 aspirat, cuplu mic). Stiam asta, asa ca am preferat sa merg in mod manual, cu schimbari de treapta mai rare (facute pe la 3500-3700 rpm in superior si 2000-2200 in retrogradare). Daca "prinzi" turatiile treptelor alaturate si diferenta dintre ele, trecerile de viteza aproape nu se simt. Treapta 3 e de baza, ducand frumos intr-o plaja mare de viteze, iar motorul a mers mai sus in ture. Pentru statisticieni, consumul masurat la pompa a fost de 9.4 si 9.0 l/100km, incluzand si ceva trafic prin Targu Mures. Destul de mult, comparand cu minimul inregistrat la drum drept, pe pilot.
Una peste alta, ma bucur de masina. Piticii de la creier au amutit, franele sunt sigure, iar subiectul merge snur.
Daca voi gasi si "greierasul" aparut pe undeva, prin usa din dreapta sau prin bord, voi fi si mai...( Lunca de Jos, Lunca de Sus mi-au rupt spatele).
Aaa...ca tot s-a discutat aprig de consumurile de ulei. De la schimb, in 6300km, nivelul a coborat pe joja vreo 6-7 mm sub maxim. Nu stiu cat ar insemna in volum, completez azi sa aflu.