Hai sa continuam cu ceva notite privind aventura noastra.
Asadar, iata-ma intors la subiectul meu dupa o perioada mai lunguta, asa. Prima surpriza avea sa apara imediat ce am scos masina din garaj. Pe asfalt, pe langa roata dreapta spate, vad o pata marisoara, proaspata. In garaj, doar niste stropi. Ati ghicit, cred. Calc pedala de frana si s-a simtit imediat cum lichidul pleaca afara. Mno, ce sa zic? Prima apasare a pedalei, inainte sa pun masina in miscare a fost momentul cand ceva a cedat. Aveam la indemana lichid de frana (in asteptare pentru schimb, impreuna cu uleiul de transmisie) si uite cum, primul "voiaj" a fost direct in curtea atelierului de masini.
Ok, la investigatii, am gasit conducta de frana a rotii dreapta spate cu problema si mai rau, cu multa rugina. Ciudat este ca alaturi, conducta ce pleaca catre roata stanga arata mult mai bine.
S-a confectionat conducta respactiva si am rezolvat problema. Aici as face o recomandare tuturor, verificarea starii fizice a conductelor si furtunelor de frana sa intre intr-un obicei periodic. Conductele de frana, fiind "ascunse" oarecum, sunt usor a fi omise cu vederea. "Lucky me" zic, gandind ce santier ar fi fost in cazul conductei pentru roata stanga (care e ascunsa cumva de rezervor pe traseul ei).
Rezolvata fiind problema, am inlocuit lichidul de frana Motul DOT 3&4 (ca tot era pe lista "to do").
S-a schimbat apoi uleiul de la grupuri, sa nu mai amanam. Am revenit la Motul Motylgear 75W90 doar din motive ce tin de achizitie, Castrol Syntrax ramanand, totusi, de apreciat, mai ales cand am vazut starea lui la golire.
Iar daca m-am vazut in atelier, am facut si o verificare a instalatiei de AC si a bateriei. Cum bateria nu arata a fi in toate mintile, chiar daca nu a dat vreun simptom de oboseala, am decis inlocuirea, sa previn o situatie neplacuta. Asadar, a plecat vechiul Bosch S4 005 540A, 60Ah (dupa 7 ani jumate !) facand loc unui Bosch P0005 550A, 62Ah.
Cu toate astea facute, au urmat plimbari de placere prin varii meleaguri romanesti adunand acum 202K de km.
De acum, sunt in asteptare bujiile noi si uleiul la directie iar daca timpul va permite, o ingrijire a celor expuse pe dedesubt ar fi necesara. Se pare ca la mine, garajul nu face bine...
Acum, ca s-au adunat kilometri, apreciez anvelopele Falken Azenis 215/45 ZR 17 (stabilitate buna pe uscat si ploaie, silentioase).
Cu bucurie, mergem bine inainte...