Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Subaru club Romania

Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #20 on: January 09, 2018, 22:38:14 PM »
Eu nu as mai calca pe la SMT daca au putut sa iti spuna ca sunt probleme pe partea de aprindere (bujii/bobine) daca o masina se tureaza mai mult decat trebuie si cand nu trebuie.

Ca sa iti faci o idee, proasta functionare a bobinelor se manifesta prin scanteie slaba, de unde rezulta rateuri (missfire) la care se aprinde cel.
In ceea ce priveste bujiile, daca sunt uzate rezulta acelasi gen de manifestare sau in caz ca s-au creat pe ele sau in alte parti zone de depuneri ce devin incandescente, in momentul in care iei contactul, motorul se mai invarte, existand autoaprinderea amestecului (in cazul tau nu, pentru ca odata cu luarea contactului se opreste si alimentarea cu benzina).

Hai sa o luam logic: daca tie ti se tureaza mai mult decat trebuie in anumite momente si nu apare CEL pe bord, inseamna ca nu e nicio problema la amestec, deci raportul aer/carburant e ok, neavand erori de gen amestec sarac, asa ca aprinderea e ok, aerul e ok, cantitatea de benzina fiind reglata in functie de aerul masurat.

Ramane de verificat sistemul responsabil de momentele cand motorul e rece si senzorul de turatie. Sa ma duc spre ECU, potentiometru pedala acceleratie si motoras clapeta e cam de next level.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5124
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #21 on: January 09, 2018, 22:45:58 PM »
Dap, senzor temperatura antigel de exemplu.
WRX SW 2002

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #22 on: January 09, 2018, 22:48:16 PM »
Da, foarte posibil.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

PTR

  • 570
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #23 on: January 09, 2018, 23:23:17 PM »
 Cred ca in manual scria ca se masura rezistenta , clapeta poate sa mearga prost si sa nu dea nici un cod.... dar daca nu incepe cu lucrurile simple...

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #24 on: January 09, 2018, 23:33:16 PM »
Cu un soft de diagnoza se poate verifica valoarea tensiunii semnalului emis de oricare senzor (variaza intre 0 si 5V), raportata la plaja de turatie , temperatura, etc..
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5124
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #25 on: January 09, 2018, 23:38:44 PM »
In lipsa de echipament si stiinta, eu as curata cu spray de contacte mufele senzorului de temperatura antigel.
Modelul asta are TGV-uri?
WRX SW 2002

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #26 on: January 10, 2018, 08:06:48 AM »
TGV bulit inseamna sa nu stea deschis.
Daca ambele seturi de TGV stau inchise, motorul nu trage ca nu are aer.
Daca doar pe doi cilindri TGV-ul e blocat pe inchis, apar rateuri nasoale.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #27 on: January 10, 2018, 11:52:33 AM »
Motorul merge rotund tot timpul, far misfire si trage (nu stiu cat ar trebui sa traga un 2.0 aspirat de 165 cai, dar cu treapta 4 la redline are 185km/h...iar la plecarile de pe loc se simte ok).

Problema asta apare cand motorul este rece sau dupa ce am mers cu masina si am lasat-o 1h, poate 2 in parcare si se manifesta in felul urmator (in clip nu am prins foarte bine)

* motorul la rece (lasat peste noapte) porneste la sfert si urca instant pana la 2000rpm, dupa care scade la 1500rpm dupa cateva secunde, iar mai apoi ajunge la 700-800rpm dupa cateva minute (ex:2minute - nu am fost foarte antent la timp)
* plec cu masina si din cand in cand la semafor sau in coloana de la 800rpm creste la 1500rpm sau 2000rpm si ramane acolo pana plec iar de pe loc; cateodata coboara la 7-800rpm fara sa-i fac nimic si fara sa plec de pe loc, dar nu mereu
* sunt cazuri cand plec de pe loc si de la 1500RPM creste pana pe la 4000RPM nu super brusc dar ca si cand as uita sa bag in viteza si calc acceleratia;

Toate aceste simptome dispat cam dupa 30 -40 de minute de la pronirea motorului si nici nu reapar pana cand nu las masina 1 sau 2h in parcare sau peste noapte.

Diagnoza a fost pusa de cei de la SMT, si nu au gasit nici o eroare. Mi-au zis ca nu au cum sa verifice aprinderea acum ca masina e calda si poate sa o las la ei peste noapte la un moment dat sa verifice dar e foarte probabil sa nu fie nimic, si apoi mi-au recomandat sa schimb bujiile si eventual sa verific bobinele (sa le si schimb daca e cazul)

Masina in 5000km, a mers impecabil si la ea s-a facut o revizie completa (ulei, filtre, distributie, pompa apa, antige, etc), mai putin schimbul de bujii pe care sper sa am timp sa-l fac saptamana aceasta, daca nu il voi face next week (masina are bujiile originale, fostul proprietar nu le-a schimbat de cand a luat masina ne noua)

Am cautat si pe forumurile pe afara dar oamenii aia nu prea au motorul meu (e mai bine primit 2.5 sau 3.0 sau turbourile, dar strict pe motorul asta de 2.0 165 cai nu am gasit problema) si nici simptomele astea...


MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #28 on: January 10, 2018, 12:14:23 PM »
Pai in cazul acesta ai mai multe posibile probleme enuntate de colegi. Le iei pe rand si vezi care rezolva problema. Bujiile, daca nu s-au schimbat niciodata, clar vor aduce o imbunatatire semnificativa, dar acum ma uit mai cu atentie la ce zice domnul muttley cu senzorul de antigel sau la ce zice PTR cu clapeta si PCV-ul sau ucosmin cu pompa secundara de aer.

puiu

  • 785
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #29 on: January 11, 2018, 00:01:28 AM »
As zice clapeta sau calculator motor.
Pateam ceva asemanator la un motor benzinar cu acceleratie pe cablu. Mergand cu el subturat de ratat ce eram la un moment dat facea fix asa... La semafor de la relanti incepea sa urce usor pana spre 3.000rpm. Ii trecea daca ii dadeam un spritz-doua. Presupun ca se murdarise clapeta? I-a trecut cu esenta de pedala presata bine cu piciorul.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #30 on: January 22, 2018, 16:44:45 PM »
Salve,

Azi am schimbat bujiile curatat din nou clapeta de aer, verificat niste furtunele, toate bune. Problema cu relantiul oscilant inca persista..

PS: durata de inlocuire a bujiilor a fost 3h..clar tre sa gasesc un mecanic de subaru in Bucuresti :(

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #31 on: January 22, 2018, 17:20:00 PM »
Du-o la SMT si roaga-i sa o testeze cand e rece. Motorul tau ar trebui sa aiba un update pt pierderea de putere intre 2500-3500RPM cand e cald. La un search pe Google in Australia si UK au suferit multi de problema lipsei de putere si se rezova printr-un update numit"hesitation map" sau "flat spot update". Motorul tau are codul EJ204 (posibil sa ma insel), are AVCS si e recomandat sa folosesti benzina de min 98 deoarece ai compresie mare de 11:1.
Legacy 3.0R

leeloo

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #32 on: January 22, 2018, 18:05:20 PM »
Mai o chestie  pe care  multi  uita sa o verifice.  Daca problema apare des la relanti, poate fi   regulatorul de relanti, sau idle control valve,  ICV si exact asta e functia ei principala, sa regleze turatia la relanti.
Practic e un bypas la clapeta   de acceleratie.   
Poti sa incerci sa o cureti intr-o prima faza, eventual inlocuita. 
Sunt si ceva filmulete pe youtube fix pentru legacy unde o gasesti si cum se curata. Se pare ca e o problema comuna.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #33 on: January 22, 2018, 19:34:14 PM »
I-am spus si eu asta si zicea ca de la SMT i-au spus ca nu e de acolo.

leeloo

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #34 on: January 22, 2018, 19:39:51 PM »
aer fals/ diverse valve sunt greu de diagnosticat.
la treaba asta ori e aprinderea care da erori clare, ori aerul.

PTR

  • 570
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #35 on: January 22, 2018, 19:57:58 PM »
 De curiozitate, 3h la service aleatoriu sau reprezentanta ?
 Daca clapeta este electrica/ fara cablu acceleratie, motorasul din ea face relantiul miscand clapeta... nu mai are supapa de relanti IAC cum este la generatiile mai vechi.. cred ca tine tot de norma de poluare.

leeloo

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #36 on: January 22, 2018, 23:13:50 PM »
2007 are sigur ICV.
poate si MAF-ul sa fie, sau  sa traga aer fals pe undeva, 
Asa pe forum e usor.. trebuie mers la cineva cu chef de munca. 
Bag mana in foc ca nu au substanta de contrast si fara aia trebuie sa iei tot  ce inseamna traseul  de aer  la mana. Ma rog mai sunt si alte metode, dar nu se baga aia in reprezentanta la asa ceva.  Daca nu au cod de eroare pe tester, oamenii strang din umeri, nu isi bat ei capul..
Greu de diagnosticat si bani cat poti sa ceri ca  nici mare vanzare nu faci, daca e doar un amarat de furtun sau mai rau, un biet colier nestrans..

« Last Edit: January 22, 2018, 23:15:34 PM by leeloo »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #37 on: January 22, 2018, 23:50:55 PM »
Ce substanta de contrast? Stiam de asa ceva la freon doar ... dar acolo e vorba de ceva ce iese din instalatie si cauti pe unde

PTR

  • 570
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #38 on: January 23, 2018, 09:56:44 AM »
 Outback cu motorul antic de 2.5 fabricat in 10.2004 nu are IAC....

Muttley

  • 5124
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #39 on: January 23, 2018, 09:59:50 AM »
E ca si cum ai avea o menajera si ai angaja-o si pe a 2-a ca sa duca gunoiul.
WRX SW 2002