Zilele acestea am avut un Forester SG aspirat care are aproape 300.000km si este la al doilea proprietar.
Cunosc masina de cativa ani dar acum am avut timp sa o testez temeinic. Cu aceasta ocazie am facut si un drum de 400km peste munti.
Acelasi drum a fost parcurs acum doua saptamani cu Foresterul XT din dotare, asa ca am avut posibilitatea de a face o comparatie intre doua masini aproximativ similare.
Motorul si cutia se comportau foarte bine, instalatiile electrice functionau in totalitate, directia buna, spatele bun (facut de noi acum doi ani).
Singurul minus a fost suspensia fata care are 10 ani. Este inmuiata si nu mai permite abordarea virajelor in siguranta, fiind necesare ajustari din volan si acceleratie pentru pastrarea trasei.
Am fost placut suprins sa descopar ca rulajul mare nu a lasat urme la o masina intretinuta bine.
Trecerea timpului se vede doar la unele zone ale caroseriei (mici ciobituri ale stratului de vopsea, indoituri minore) si la suspensia care oricum se incadreaza la consumabile.
Foresterul a fost testat si de @Forester caruia i-a lasat o impresie foarte buna.
@Muttley era ocupat cu lucrul si nu am putut sa ii arat cum se comporta marca la un astfel de rulaj.
Concluzie:
Masinile sunt foarte bune daca sunt intretinute corect, nu dupa retetele VAG, si Logan-Taxi.
Subaru nu este cea mai ieftina masina la intretinere (intre japoneze) dar ocupa o pozitie de top in comparatie cu celelalte cross-uri si SUV-uri.
Nu poate fi comparata cu Vitara, X-Trail, Rav4, Mitsu din perioada respectiva.
Zece ani si trei sute de mii de kilometri nu inseamna nimic pentru un Subaru detinut de un utilizator responsabil.