Subaru Forester SH
Subaru club Romania

Subaru Forester SH

Subaru Forester SH
« on: February 06, 2015, 19:13:33 PM »
Buna seara . Sunt proprietarul unui Subaru Forester Diesel si la precedenta revizie mi s-a spus ca rulmentul de presiune trebuie inlocuit . As dori sa va intreb ce marca imi recomandati pentru o utilizare cat mai lunga . Din ce am vazut pe net exista doua tipuri de marci : de la Sachs si SKF . In acest context va rog sa imi recomandati si un ulei si un set de filtre de calitate pentru acest motor . Va multumesc anticipat !

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #1 on: February 06, 2015, 19:15:57 PM »
SKF, Motul, Denso.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #2 on: February 06, 2015, 19:25:21 PM »
Multumesc frumos ! Motul 5W30 ? Si pentru filtre ma puteti ajuta cu un link ?

Stefan

  • 620
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #3 on: February 07, 2015, 13:49:21 PM »
La filtre ar mai fi si Knecht. Pana acum nu au fost probleme cu ele.
Ca idee, sunt info de la revizia de anul trecut a lui Foreste care are si el tot un diesel
Ulei motor Motul 8100 EcoClean 5W-30 (6l) = 219 RON
Ulei cutie viteze Motul MotylGear 75W90 (5l) = 204 RON
Filtru ulei Knecht OC982 = 35 RON
Filtru aer Knecht LX2672 = 90 RON
Filtru Combustibil Knecht KC83 = 97 RON
Filtru habitaclu Knecht LA461 = 107 RON
Lichid frana TRW DOT4.1 PFB401 = 35 RON
« Last Edit: February 07, 2015, 13:52:23 PM by Stefan »

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #4 on: February 19, 2015, 11:24:56 AM »
Multumesc frumos .
Va mai adresez o intrebare sau mai mult o curiozitate. Astazi dupa ce am parcurs un drum de vreo 20 de km , am oprit motorul si l-am pornit dupa circa 2 minute . Acesta a pornit mai greu si parca s-a zguduit un pic masina . Mi s-a mai intamplat chestia asta de cateva ori . A mai patit cineva acest lucru sau este normal ?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #5 on: February 19, 2015, 11:26:52 AM »
Bujie incandescenta.

Cati km are masina ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #6 on: February 19, 2015, 11:36:40 AM »
200.000

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #7 on: May 01, 2015, 19:05:29 PM »
Salutare ! Revin cu o intrebare . Astazi , in timpul mersului , dupa vreo 40 de km , acceleram dar turatia crestea foarte incet si masina ramanea fara suflu , de abia se tura cu pedala lu fund .
Dupa am oprit si am plecat dupa ceva timp , masina se accelera in regula , dar au aparut in bord 2 martori : lampa de avertizare defectiuni si lampa de avertizare sistem de control dinamic al autovehiculului . As vrea sa ma ajutati cu un sfat , daca a mai patit cineva acest lucru ! In aceasta perioada mi-am schimbat si cauciucurile , am pus 235/55/17 in loc de 225/55/17 cele pe care le avea pentru iarna . Poate sa fie eroarea de la sistemul de control din aceasta cauza ? Precizez ca le-am schimbat in urma cu o saptamna si am parcurs cam 100 de km . Multumesc anticipat

celalalt

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #8 on: May 01, 2015, 19:14:45 PM »
N au treaba cauciucurile.Asa da eroare cand ai ceva in neregula la motor.Trebuie citit codul si vazut de ce a dat in nas.

marr

  • 2257
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #9 on: May 07, 2015, 11:03:30 AM »
Nu au nicio treaba cauciucurile.
Este supapa EGR !
Astea-s simptomele: Check Engine + VDC Off aprinse si, in functie de pozitia in care a ramas "intepenita" clapeta supapei EGR, fie  s-a blocat pe "inchis" iar motorultrage exceptional dar consumul creste, fie ( in caul tau ) se blocheaza pe "deschis" si reintroduce toate gazele de ardere in motor = nu mai primeste aer suficient = motorul nu mai are viata !

Am patit-o si eu in urma cu cca. 1 an, dar la mine s-a blocat de "inchis" si tare fain tragea motorul !
Atentiie ! In afara faptului ca motorul nu mai trage cum trebuie, sunt dezactivate toate sistemele de siguranta activa ( controlul tractiunii, controlul dinmaic al vehiculului, cruise-controlul).

La data respectiva, cea mai buna oferta de pret pt. EGR am primit-o de la Costa de Est ( nu mai retin exact, in jur de 1200-1500 lei). Daca te uiti pe Jurnalul meu de Bord gasesti informatiile detaliate.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #10 on: May 21, 2015, 12:53:24 PM »
Am fost la un service din zona si am identificat problema . Furtunul care iese din intercooler si intra in admisie este spart cam 2 cm . Va rog sa imi recomandati un magazin de piese de unde il pot cumpara .

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #11 on: May 21, 2015, 13:55:27 PM »
La mine a fost schimbat preventiv cu cel original.
Colegii au folosit si furtun de silicon cumparat de pe net.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #12 on: November 25, 2015, 12:29:07 PM »
Bună ziua . Va adresez din nou o intrebare . Astazi cand m-am urcat in masina si am vrut sa pornesc caldura am avut o surpriză.Nu functioneaza . Am incercat sa dau drumul la aer pe toate treptele , insa fara castig de cauza . Nici macar ventilatia nu functioneaza . Pur si simplu nu se intampla nimic . Va rog da ma sfatuiti ce este de facut .



Va multumesc anticipat !

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #13 on: November 25, 2015, 13:52:20 PM »
Practic nu iti merge ventilatia, degeaba lucreaza radiatorul daca nu exista curent de aer sa transporte caldura in habitaclu.
Cel mai probabil e vorba de o siguranta arsa, cauta in manual care e cea responsabila de aeroterma. Sau macar vezi unde e tabloul de sigurante, posibil legenda ptr sigurante sa fie pusa in zona

Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #14 on: November 25, 2015, 16:19:52 PM »
Am cautat in manual si am gasit tabloul de sigurante din stanga bordului , cred ca este singurul . Le-am verificat si nu era niciuna arsa din pacate .

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #15 on: November 25, 2015, 17:25:54 PM »
In stanga bordului ... sub capota, desigur. Nu?
Dar motorul ventilatorului? Sau un circuit intrerupt? Mizerii in ventilator pana in blocheaza?
Ia uite cam ce se aduna   

Dar io zic ca mai bine te ajuta un electrician de la vreo reprezentanta, ca in ritmul asta o sa ghicim mai greu ce probleme are masina ta. :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Subaru Forester SH
« Reply #16 on: December 10, 2017, 18:51:57 PM »
Buna seara! In primul rand imi cer scuze pentru absenta indelungata de pe forum. Problema referitoare la ventilatie am rezolvat-o, ventilatorul de sub bord din dreapta era cauza problemei, acesta nu mai functiona, ramasese blocat, dar am remediat problema inlocuindu-l cu altul.
In al doilea rand, revin din pacate cu o noua problema, respectiv s-a blocat EGR-ul. In urma unei cautari pentru a rezolva problema am primit 2 posibile rezolvari : 1. schimbul de EGR si 2: Dezactivare acestuia. Consider esential sa va spun ca in urma cu ceva vreme am avut si filtrul de particule infundat, aceasta problema rezolvandu-se cu o regenerare fortata. Acum dupa ce s-a blocat EGR-ul, filtrul de particule este din nou infudat, din cate am inteles. Acum vine intrebarea: Ce ma sfatuiti sa fac? 1.Sa schimb EGR-ul si sa regenerez fortat Filtrul de Particule 2. Sa dezactivez numai EGR-ul  si 3. Sa dezactivez EGR-ul si Filtrul de Particule.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si o seara buna!

PTR

  • 570
Re: Subaru Forester SH
« Reply #17 on: December 10, 2017, 21:16:36 PM »
 Exista niste aditivi de pus in motorina pentru Egr Dpf care zic ei ca scad temperatura de ardere a depunerilor. Nu stiu cat de eficient este dar merita incercat. Este si o solutie de spalat Dpf dupa ce este dat jos daca nu e prea varza. Daca ai drumuri scurte in oras, chiar daca scoti Egr si Dpf o sa apara in alta parte problemele.. 
 Intrebarea retorica este daca renunti la fel de usor si la filtru de habitaclu ca la DPF ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Forester SH
« Reply #18 on: December 11, 2017, 10:08:07 AM »
Intrebarea retorica este daca renunti la fel de usor si la filtru de habitaclu ca la DPF ?

+1

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Răspuns: Subaru Forester SH
« Reply #19 on: December 11, 2017, 20:47:24 PM »
Schimba egr-ul. Iesi cu ea pe autostrada pentru regenerare. Foloseste motorina neaditivata si ulei pentru dpf.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20