Ceva informatii noi. Candva prin vara am primit un CEL, eroare p0420. Citind despre ea, posibile cauze ar fi la catalizator sau bujii terminate. Aveam si ceva spike-uri la relanti pana se incalzea putin, asa ca am hotarat sa schimb bujiile. Am restat codul si nu a mai aparut de atunci. Am schimbat bujiile si n-am mai avut probleme nici cu relanti-ul.
Azi insa, citind putin despre acel p0420, gasit ca se poate face un test bazat pe senzorul de oxigen, dupa care se poate stabili starea catalizatorului. Adica voltajul ar trebui sa varieze la inceput pana se ajunge la temperatura de functionare, dupa care sa se stabilizeze. O stabilizare ar indica un catalizator functional in parametri. Am verificat de dimineata comportamentul si surpriza, voltajul nu pare sa se stabilizeze. Fluctueaza intre 0 si 0.9 constant, chiar si dupa 20 min de mers cu masina. Verficiarea am facut-o la relanti. Am facut acelasi test cu STI-ul, pe langa faptul ca nu fluctueaza asa rau nici de la start, ajunge rapid la stabilizare, undeva pe la 0.7v.
Ce concluzii ar trebui sa trag din asta? Mi-au verificat emisiile si la instalare gaz, si la rar ulterior si au iesit foarte ok, deci as tinde sa cred ca isi face treaba catalizatorul. O fi senzorul de o2 de dupa catalizator busit? Si daca da, ar putea contribui la problema mea?