gradual sonda lambda lenesa/defecta are mai multe simptome, le pun mai jos in ordinea severitatii si apartiei..
1. Consum marit - greu de sesizat, daca ai masina de noua, se manifesta gradual, mai dai vina pe trafic, frig, sau e prea cald.. consuma AC-ul, pana cand devine evident si e clar ceva in neregula . Daca masina e SH, neavand un termen de comparatie, iar e greu de vazut. Oricum la orice masina cumparata SH de peste 120 k km fara istoric clar de service, ar fi cam primele pe lista la inlocuit, ma repet, toti producatorii recomanda inlocuirea la maxim 160 k km.
2. relanti neregulat, ezitari in accelerare. aceasi problema, daca nu ai termen de comparatie sa fi mers mult cu o masina la fel in mintile ei, nu prea iti dai seama la inceput, daca nu se manifesta in mod evident.
3. cand e moarta de tot ajunge sa consume si cu cativa litri buni peste, masina e lenesa, nu trage cum trebuie, practic amestecul se va face pe baza unei harti de avarie gen, si ai si eroarea in ECU, plus simptomele de mai sus mult amplificate.
Din expereinta mea, la SAAB 9-3 2.0t cumparat la 140k km, istoric de service complet, luat de la primul proprietar, la 145k am inlocuit sonda ca se apropia intervalul, nu avea nici un simptom, ECU era curat. A scazut imediat consumul cu vreo 0.7l %, si daca aveam impresia ca masina tragea, acu chiar ca se accelera instant.
LA BMW, am inlocuit tot asa, nu avea nici o eroare, la ala iar am simit in consum imediat, cam 1.2l a scazut consumul, de la o medie 11 la 9 si un pic, si la relanti a inceput sa sune instant mult mai bine, mergea mult mai rotund. Ala avea motor 6 in linie, un motor foarte echilibrat, la un 4 cilindri e mai greu de observat.
Din experienta mea de posesor de benzinare cosumul mediu e cam cea mai de baza indicatie ca e ceva in neregula. Adaptat la ce si cum mergi tu orice variatie indica ceva in neregula.
Probleme cu amestecul -- in consum se vad. Probleme cu aprinderea se vor vedea si in consum. aer fals si ala tot in consum se vede.
Cam 80 % din ce probleme tipice are un benzinar se manifesta la un moment dat in consum.
Urmaream tot timpul media de la plin la plin nu de din cauza de pret, ala era asumat, ci ca e un indicator bun asupra starii masinii.