Urmeaza demontarea motorului, schimbat garnituri, rectificat chiuloase,
schimbat pistoane + segmenti. Ce ar trebui sa am vedere la aceasta operatiune?
E doar o parere.
Eu as verifica mai intai valva PCV. Una mizerabila si care nu inchide in boost iti va da ulei in admisie, ulei ce va ajunge in camerele de ardere si va iesi pe evacuare sub forma de fumulet albastru.
Si as mai verifica jocul din axul turbinei. Daca jocul e mare, presiunea de pe suflanta va impinge uleiul din lagarul axului in turbina, adica in evacuare.
Si daca tot esti aici, asigura-te ca supapa by-pass de pe intercooler functioneaza si nu e blocata pe inchis. Ca efectul e acelasi, lasi acceleratia, creste mult presiunea in suflanta, uleiul e trimis dincolo.
Daca ajungi la motor, eu as avea in vedere verificarea abaterilor de forma si dimensiune ale cilindrilor. Se poate sa ai nevoie de alezare la cota de reparatie. Ca daca sunt camasile ovalizate in sectiune, poti sa pui totul nou si sa consume la fel de mult, de la blow-by nesimtit de mare.
Siiiii, daca tot ajungi la motor, ia in calcul un shortblock nou. Cred ca e comparabil ca pret cu o reparatie corecta, insa cine-ti face reparatie corecta la noi? Si cu cat efort si alergatura...
Primul rezultat pe google. Nu glumesc, chiar nu e deloc scump comparat cu o reparatie. Si e semiclosed si ai si garantia reusitei.
Edit: eu as pune prezoane de chiulasa noi, alea sa fie cea mai mica problema. Cele folosite sunt deja intinse, iar un montaj corect e delicat. La cele noi e o combinatie de cuplu cu unghi de strangere. La cele folosite e ambiguu si riscant.