Ma tem ca e mult mai complicat de atat.
Va spun si eu ce stiu.
Norma Euro 6 D temp inlocuieste norma euro 6 C. Media de poluare admisa este identica ca pana acum, dar s-a schimbat modul de masurare, in sensul ca s-a introdus o alta grila de testare, asa numitul WLTP. Acronimul de la World Harmonised Light Vehicle and Truck. Sau asa ceva.
De la 1 septembrie 2019 vor trebui sa scada emisiile cu ceva procente. De asta d-ul asta e Temp, de la temporary.
Si in 2021 vor mai trebui sa scada o data.
Asa ca e destul de mare presiunea pe fabricanti. Cine nu reuseste o medie pe mixul de modele de pana la 128 grame parca( nu stiu exact, s-ar putea sa fie 132 acum) plateste un soi de penalizare de nu stiu cati euro pe gramul de depasire.
Daca esti Pagani poate nu te intereseaza dar ca un constructor generalist, cateva sute de euro in plus iti fac masina nevandabila.
Problema la Subaru este ca se incapataneaza sa nu apartina de nici un alt concern mare si atunci le este greu sa gaseasca solutii la astfel de probleme. Solutii comerciale, financiare sau tehnice. Plus ca tehnologiile astea noi, de reducere a poluarii, trebuie adaptate arhitecturii boxer si AWD si si asta e iarasi greu. Ei ar vrea s-o dea inainte cu centrul de greutate si ingineria specifica dar va fi tot mai greu.
Altii au renuntat. Mitsubishi a predat bocancii.
Subaru are noroc cu piata americana. Cumva, acolo restrictile privind poluarea nu sunt atat de drastice, au avut si un marketing bun si se descurca.
In schimb, peste tot in alte parti sunt in scadere. Inclusiv in Japonia. In Europa este dezastru.
Daca vor reusi sa vina cu E-Boxerul anul viitor, daca vor decide ca Europa este importanta pentru ei si daca se vor misca si ei cu electrificarea atunci, poate, vom fi inapoi in cativa ani la nivelul anilor 2008-2010, adica 50-60.000 de masini anual in Europa. Ceea ce este o cifra bunicica.
Dar nu poti vedea lucrurile asa simplist cum zici tu, 1,6 turbo si gata.
Tu crezi ca ei nu stiu ce vrea europeanul?
Vad, dar n-au solutii.
Si cand stiu calea de urmat, o urmeaza in felul lor. Incet.
Intai decidem ca trebuie mers pe hibrid, singura alternativa viabila din prezent, apoi stam trei ani, facem Global Platform, sa avem unde pune bateriile, apoi inca doi pana implementam motorul electric pe boxer, samd.
Solutia nu e simpla@burtal.
Dar e si mai complicata atunci cand nu ti-ai mai schimbat strategia de business din anii 80.
Asta e.
Sorry.
M-am grabit putin, am scris de pe telefon.
In plus, tot “ core business-ul” Subaru cu motor boxer si 4x4 simetric nu pusca deloc cu ecologia asta. Si va trebui sa faca niste compromisuri.
Cred ca boxerul se duce primul.