O sa dau cateva exemple la indemana:
Anvelopele. Multi pun dimensiunea gresita pentru ca sunt mai ieftine. Nu sar in evidenta, dar ajungi la ITP si afli ca erau 215/55 corecte nu 225/55 cum sunt la restul SUV urilor. Mecanicii se uita doar la uzura inegala, nu neaparat la dimensiuni, pacaliti fiind de jantele originale.
Tot categoria roti, jantele corodate. Lasand deoparte aspectul, si la Outback si la impreza pierdeau presiune anvelopele fiindca nu mai etansau bine in zona de contact intre janta si anvelopa. Mai pui 150-200 euro reconditionat si demontat + montat anvelope.
In cautarile mele de legacy si outback, chiar si recent, am vazut multe cu pompa servo stricata. Din masina totul ok. Ridici capota si dai tura completa de volan cu capul pe geam si te trezesti ca incep niste sunete metalice ascutite sa se auda pentru scurt timp din pompa.
Radiatorul care supureaza incet si ascuns de plastice in partea de sus sau jos intre aluminiu si plastic. Greu de vazut. Aici trebuie nas bun.
Ambreiajul tare care "asa e la masinile sport" vezi doamne.
Masina trage uneori greu intre 2 si 3.000 si multi si-au adus aminte sau au realizat ca asa e abia cand i-am intrebat eu.
Distributia schimbata curand ca nr de km, dar ca ani... Asta a fost asa la aproape toate masinile.
Si tot din categoria de curand schimbate, anul trecut franele si de fapt au fost doar placutele si au trecut 20k km peste ele, dar nu zice nimeni ca bat discurile la viteza de peste 80km/h.
Patania lui malakay cu un outback de la samsar: omu zicea sa mearga incet ca nu prea are benzina, ca sunt radare si cand a ajuns la 80 sa dea a 4-a nu intra in viteza, dar in primele 3 nici o problema.
ECU resetat de curand - nu stii ce ascund... Asta o pot vedea de curand de cand am aplicația cu obd reader.
Baterii care pica la primul frig. Tot cu tester vezi, dar numai sa ai la tine.
Furtunase de vacuum. Aparent banal, dar stim ca ajungi sa dai cateva sute de lei pe cativa cm de furtun. Din nou se testeaza cu laptopul.
Ulei in transmisie schimbat ca la carte la 60k, dar nu zice ca a facut 10k sau mai putin pe an si ultimul schimb de ulei de cutie are peste 6 ani.
Interior de piele rupt intr-o parte sau sezutul.. nu se gaseste piele de culoarea folosita de subaru, deci nu merge partial inlocuita.
La outback nu stiu tu cum ai vazut nevoia de suspensie spate, dar la mine amortizoarele nu erau scurse si nici nu era evident lasata de fund. In oras a mers bine. Abia peste niste denivelari de pod/ autostrada a sarit spatele de era sa ies in decor.
Suporti de motor dusi tot in categoria "e motor boxer, asa face el cand pornește, se zguduie putin pana se echilibreaza". Sau am mai auzit la mecanici multimarca "Rotirea boxerului".
Cam tot ce am scris e usor sa omiti fiind cuprins de febra achizitiei unui nou autoturism. Iti place cum arata, te grăbești, esti satul de vazut masini. In acelasi timp unele lucrari sunt scumpe ca manopera, nu neapărat ca si pret al piesei. Sau mai rau, astepti o saptamana.. doua sau trei dupa piese.
Daca as putea, as lua masina la drive test 2 zile inainte de cumpărare. Cum nimeni nu face asta, prefer sa am bani deoparte pentru eventuale probleme.