Eu m-am riscat ( dupa ce am citit jumate din google legat de motoarele astea) si am luat una adusa din Olanda 2011 - 170k km si intradevar nu ii place mersul prin Bucuresti si zic asta din cauza DPF-ului. Am drumuri relativ scurte, muncesc noaptea deci trafic lejer, din cartierul Rahova pana in Crangasi la munca, cam 4 5 drumuri pe zi.
DPF l-am scos dupa 2 luni de la prima revizie facuta de mine, aveam deja 1 litru de motorina in ulei din cauza regenerarilor (facute sau incercate). Masina trage mai bine cu DPF scos si am scapat de problema uleiului diluat cu motorina. Nu este neaparat cea mai buna solutie, nu este valabil pentru toata lumea dar eu pentru asta am optat si nu regret.
Desi in "oferta" era scos DPF si stage 1 am scos doar DPF fara alte modificari. Cei 15 20 de cai nu o sa ma dea pe spate tinand cont de riscul ca se poate rupe vibrochenul.
Nu cred ca este neaparat o loterie cu motoarele astea 2.0 diesel, multi le fac stage 1 2, le tureaza cand sunt reci, schimba pe rosu sau schimba uleiul la 15 20k km. Dar crezi ca mai recunoaste cineva asta dupa ce vibronchenul e rupt ?
Daca ai grija de motor, verifici si schimbi uleiul la timp si nu mergi ca disperatul eu cred ca este o masina foarte buna.
Nu ma dau cunoscator ca nici nu sunt, doar m-am informat mult inainte sa cumpar, am decis ca vreau sa incerc si ma declar multumit. Mai adaugam si cativa prieteni care plimba 4 5 masini pe luna (skoda vw bmw audi etc), multi deja promit ca se convertesc la Subaru cand au ocazia sa schimbe masina
In iunie fac un an de cand am masina. Am resetat atunci trip A si acum are aprox 10k km cu un consum de 8.6 - aici avem mersul de Bucuresti + 4 5 drumuri la Brasov. De tinut cont ca nu prea merg ziua in aglomeratie, urasc sa stau in cozi si ziua sunt considerabil mai multi nesimtiti in trafic. Dupa spusele celor din dreapta conduc mai sportiv, deci nu merg ca pensionarii doar sa nu rupem vibrochenul.
Am in plan sa curat si EGR, sa ma uit si la turbina injectoare etc. Adica sa nu facem cum zicea tata - dam cu cheia ne plimbam si doar atat.
Pana la urma depinde de tine daca vrei sa incerci o masina cu acest motor boxer diesel (impreza legacy forester) dar eu totusi zic ca situatia nu e asa disperata cum e prezentata uneori pe internet.
Fun fact - am ajuns la RUX auto pentru revizie si printre primele fraze - "stii ca ai garantie 10 ani pe motor nu"