Weekendul care a trecut am schimbat uleiul in transmisie și diferențial, după câte am observat, cred ca s-a mai umblat doar o data in viața mașinii pe aici, in urma schimbului, parca maneta se simte puțin mai ferma, sunetele din a 3-a au dispărut iar cele din a 2-a s-au ameliorat...sincer, nu pot zice ca sunt diferențe extrem de mari, dar pare ca este mai bine
O sa pun aici ce și cum am făcut, nu cred ca are neaparat rost sa fac un tutorial separat...
După o tura de câțiva km, pentru a încălzi puțin uleiul din transmisie și diff, am parcat mașina deasupra canalului și am început cu diferențialul.
Ne având o tubulară adânca sau o cheie cu care sa pot desface șurubul de sus (de umplere și nivel) a trebuit sa desfac senzorul de temperatura, adică am scos mufa, care are pe o latura o parte care trebuie apăsată pentru a putea elibera mufa, apoi am desfăcut cu o tubulară senzorul, iar apoi cu alta tubulară surubul in care sta senzorul, deci e mai mult o piuliță filetata pe ambele părți care se infiletează in diff și in care se infileteaza senzorul.
Apoi am scos surubul de jos, l-am destrâns pana a mers desfăcut cu mâna și am pus un recipient dedesubt pentru a prinde uleiul vechi. Pentru a nu face prea multă mizerie, se desface surubul apăsând puțin pe el, astfel uleiul nu iese pe lângă surub. După ce am scos surubul am inspectat magnetul care este prins de capul șurubului și am fost plăcut impresionat sa văd foarte puține depuneri mici de metal.
După aceasta operațiune, am scos tija de nivel din cutie și am intrat sub mașina pentru a scoate uleiul din transmisie astfel lăsând uleiul din diferențial sa se scurga de tot. Am fost surprins sa găsesc surub cu cheie normala la cutie, aveam impresia ca trebuie sa fie T70, oare a fost înlocuit? Sau e ok așa?
La fel ca la diff, am destrans surubul iar apoi l-am deșurubat apăsând înspre cutie pana când a ieșit complet, am reușit sa nu stropesc prea mult, dar sugerez folosirea unor haine fără importantă estetica...Am inspectat și aici magnetul din surub și iarăși am fost plăcut impresionat, depunerile fiind destul de mici și putine. Am lăsat cutia sa se scurga și m-am întors la diferențial.
Sunt curios și eu, după cum arată carcasa interioară a diferențialului, pare închisă și căutând pe opposedforces.com, cel de pe modelul meu este LSD, aveți ceva informații despre asta??
La diferențial am început prin a curată șuruburile și diferențialul și a pune surubul de jos la loc, l-am strâns din greșeală la 70 Nm, trebuia la 49, dar m-am încurcat. Apoi, ne având o pompa cu care sa pompez uleiul in diff, am pus o pâlnie pe un furtun, pe care l-am băgat pe la roata, peste bara stabilizatoare și in gaura de umplere, de sus. Soția m-a ajutat cu turnatul uleiului, pana când acesta a început sa picure afara de pe gaura. Din cauza ca mașina era puțin in panta, am înșurubat și piuliță filetata și am strâns-o la 49Nm și am mai completat cu ulei pana a început sa picure, a intrat cam 0.8l. La sfârșit am înșurubat senzorul (pe la 30Nm, nu stiu cât trebuia) și am pus mufa la loc.
M-am întors la cutie, am curățat surubul și l-am ștrans la 70Nm. Din fericire, a încăput o pâlnie mică sub intercooler și-am reușit cu doua pâlnii sa pot turna direct in țeava in care intra tija de nivel. A intrat cam 3.5l. După ce am pus uleiul am verificat și era ok, doar ca de-abia se vede uleiul proaspăt pe tija, ii bine ca are gaurelele pentru nivel. Am făcut o tura in care s-a prezentat bine și am verificat încă o data sa nu curgă pe la șuruburile de golire și astfel sa finalizat operațiunea.
Am dat jos materialul de sub capota și am curățat murdăria rămasă in urma noroielii, cât am fost pe dedesubt, am curățat noroiul de pe brațe, din jante și din alte locuri de unde se pare ca doar o spălare nu curată tot...
Asta e o comparație între uleiul vechi și cel nou.