Cele de jos le-am lăsat pe varianta ta ca sa fie puțin mai elastice in caz de obstacole mai mari, oricum mersi de informații
Astăzi am fost la mecanic pentru diferite teste.
Am făcut un test de leak-down cu 8BAR presiune de aer introdusă in fiecare piston cu supapele închise...p1: 100Nm, p2: 105Nm, p3: 125Nm, p4: 109Nm. Din discuții a reieșit ca pistonul 3 este cel mai uzat, a ars ulei și a format depuneri pe segmenti astfel etansand mai bine, având in vedere ca 3 pistoane au fost in jur de aceleași valori, e cam bizar ca tocmai p3 sa fie mai puțin uzat. In timpul testului nu a făcut bulbuci in vas și nici sunete pe evacuare sau admisie, deci cu o anumită marja de reținere, garniturile chiuloasa, segmentii, supapele, sunt ok, cam 15-20% uzura.
Am testat și MAF senzor, prin scoaterea diferitelor furtunoase de vacuum. Motorul a modificat imediat relantiul, deci senzorul MAF funcționează bine, simte diferențele de aer.
Am căutat și boost leak-uri/aer fals prin spreierea imbinarilor tuturor furtunelor de aer, in ideea ca dacă ar fi găuri, motorul ar trage lichidul din spray și s-ar simți oscilații in relanti. Nu au fost oscilații deci fără pierderi sau aere false.
Mâncatul de ulei ar putea fi și de la uleiul eneos, am vrut sa vedem ce culoare are fumul când arde și am ars puțin ulei, care la temperatura s-a subțiat și întins și a scos doar puțin fum, deci ar putea fi ars fără a fi vizibila arderea. La următorul schimb vreau sa trecem pe Motul.
Probleme găsite au fost următoarele:
Bujiile au fost frumos îmbrăcate in alb, deeeeeci LEAN mixture, adică amestec sărac, adică prea putina benzina fata de cât ar trebui și deci o ardere fierbinte, ceea ce ar putea produce zone de creștere brusca a temperaturii și deci ar explica puscarea diferitelor furtune de care am avut parte.
A fost micșorat gap-ul bujiilor la 0.6mm.
Pe lângă asta, am observat ca wastegate-ul a rămas blocat pe deschis.
Și blocarea wastegateului și picarea turbinelor anterioare ar putea fi explicate de amestecul sărac și deci temperaturi crescute...
Cu ocazia asta am aflat ca totuși este model cu AVCS, doar ca oil Feed-ul nu vine din spate de la șurubul banjo, ci vine din fata de undeva.
In concluzie, urmează sa schimbam filtrul de benzina, urmând un alt control după câțiva km, iar apoi posibil regulator de benzina și apoi pompa de benzina.
Ne-am bucurat noi de consum mic, dar când a scos mecanicul bujiile a spus ca asta consuma 9 și eu i-am confirmat ca pe acolo și se pare ca la mers întins ar trebui sa consume ~11 și in oraș 15-20, in funcție de condus.