Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #320 on: March 03, 2019, 19:15:27 PM »
Ma pui pe ganduri.... :o
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #321 on: March 03, 2019, 19:27:22 PM »
Alea nu arată așa? Ce am găsit eu, nu prea aduce a alea, știți cumva diametrul boltului? Ce altceva ar putea fi, ca siguranțele astea erau pe lista deja :P


@mtfga pe ce gânduri ai fost pus, nu tine in tine ca acuma e momentul de a le spune pe toate :o
« Last Edit: March 03, 2019, 19:28:20 PM by Theophilus+Julsey »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #322 on: March 03, 2019, 20:13:15 PM »
Inca nu zic nimic.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #323 on: March 03, 2019, 21:44:47 PM »
Nici nu contează ce e sau ar putea fi. Conteaza ca este acolo si nu in motor. Restul o sa il afli cand deschizi.

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #324 on: March 03, 2019, 22:41:26 PM »
Si-a uitat mecanicul ceasu' inauntru cand a schimbat uleiul  :o
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #325 on: March 03, 2019, 23:59:04 PM »
Nu mai stiu, ca n-am schimbat uleiul niciodata la vereics... Busonul NU e magnetic?
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #326 on: March 04, 2019, 09:13:33 AM »
Și eu am aflat cu ocazia asta ca nu e magnetic, dar exista de cumpărat...e ciudat ca la cutie și diff au pus ei magnetic și la motor unde sunt atâtea labirint și piese care nu ar merge bine cu materiale adiționale, nu... :(
Nu știu ce sa zic de mecanicii care au lucrat înainte la ea, teoretic, după ce scrie in carte, a fost servisata la “reprezentanta” Subaru din Targu Mureș, Hinode, dar asta nu înseamnă ca aia știu ce fac. Mie mi-e ciuda ca nu mi-o venit ideea sa o caut la celelalte doua schimburi, pentru ca am presupus ca e magnetic șurubul și nu am verificat...ce sa zic, nu eram așa paranoic atunci >:D

Eu totuși as fi curios sa aflu de unde pot fi piesele înainte  ;D
« Last Edit: March 04, 2019, 09:15:47 AM by Theophilus+Julsey »

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #327 on: March 04, 2019, 09:44:19 AM »
Posibil maruntaie de pompa de ulei dupa diametrele alea relativ mici. Scaun de supapa antiretur pompa poate?
Ma mai gandeam la centratoare de bloc sau chiulasa, dar nu vad de ce s-ar rupe alea, ca nu-s piese in miscare.
Desfa racitorul apa-ulei si cauta-n el. E cel mai simplu si la indemana. Nu trebuie musai sa schimbi uleiul sau filtrul, doar garnitura aia portocalie daca tot umbli. Vezi c-ai sa pierzi antigel, dar cu niste dopuri potrivite la indemana si ochelari de scafandru, nu mult.

Ma gandesc ca daca ai span suficient de mult, sunt sanse sa fi obturat destul de binisor rampa principala de ungere. Caz in care e terminal :(
« Last Edit: March 04, 2019, 09:46:13 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #328 on: March 04, 2019, 10:00:06 AM »
Răcitorul ăla nu e sub filtrul de ulei? Și deci dacă îl desfac, curge și uleiul? Și ce ar trebui sa văd in răcitor, alte bucăți de metal? Rampa principala e oil pick-up-ul din baie? Ca e terminal, ca nu e terminal, tot trebuie desfăcut și refăcut, dacă se poate sau alt motor dacă nu...

andea79

  • *
  • 4033
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #329 on: March 04, 2019, 10:06:18 AM »
daca e sa dam la ghiceala :) eu zic ca sunt matze de turbina :)
mai ales ca ziceai ca ai avut imprastiate si returul de ulei de la turbo merge direct in baie -> asta ar explica cum de ai avut noroc si gozul nu a ajuns in alte parti ... momentan :)

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #330 on: March 04, 2019, 10:31:43 AM »
Răcitorul ăla nu e sub filtrul de ulei? Și deci dacă îl desfac, curge și uleiul?

E deasupra filtrului. Curge uleiul din circuitul de ungere, ce e in amont de filtru, deci cateva sute de ml. Grosul uleiului, +4l, il ai in baie.
andRea, are o bucata de 17mm diametru. Aia nu cred sa incapa prin tubulatura de retur...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #331 on: March 04, 2019, 10:35:20 AM »
:) evident eu nu m-am uitat la dimensiuni ... zic si eu ca sa nu tac :)

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #332 on: March 04, 2019, 10:37:07 AM »
Ba poate fi, ca e jumate. Deci 8ish mm.

Teofilus, daca e asa, cam ai noroc. Speli racitorul, baia de ulei, sorbul pompei (pickup tube) si ai motor peveata.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #333 on: March 04, 2019, 13:45:33 PM »
Ehh...ce sa zic, o sa vedem cand îl desfacem, m-am gândit ca voi, care ați mai umblat prin ele o sa recunoașteți piesele, probabil nici pozele nu sunt foarte reprezentative, altcumva e cu piesa in mâna.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #334 on: March 04, 2019, 14:27:51 PM »
Asta in situatia in care a mai patit / facut cineva intocmai ca tine. In general altele s problemele la motoare. Cuzineti , pistoane , camasi , vibrocoane...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #335 on: March 10, 2019, 22:50:05 PM »
Weekendul asta am dus mașina la Arad și am parcat-o frumos in garaj pana la operația pe cord. Nu m-ar mira sa îl desfacem și sa nu găsim nimic catastrofic distrus, ci sa fie piesele de la umblarea altora prin motor, dar suntem Fericiți cu decizia de a face rebuilt, deoarece o sa știm starea motorului :)
Ma uitat la niște poze de când am instalat turboul și poziția wastegateului de acum era ca cea de atunci așa ca de curiozitate am desfăcut tija de la wastegate și după câte se pare prostia este de partea mea, deoarece am instalat turboul fără sa verific funcționarea wastegateului. După ce am scos siguranta care tine tija, aceasta a fost trasa înapoi de solenoid și defapt wastegateul era blocat pe închis și tija trasa pentru a fi montata ca și cand ar fi fost deschis wastegateul...l-am reglat puțin, dar cred ca ceva nu e ok la unghiul wastegateului.






Pe lângă asta am găsit filtrul de ulei de la celălat schimb și l-am desfăcut, dar nu am găsit absolut nimic in el...




Sper sa reușesc sa îl desfac și pe cel de la ultimul schimb, dacă nu mai găsesc nimic, o sa vedem când îl desfacem ce o fi pe acolo :)

andea79

  • *
  • 4033
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #336 on: March 10, 2019, 23:55:28 PM »
my head hurts... din pacate vb si faci prostii... tot mi-am zis ca-ti scriu degeaba ca nu iti aloci un minim timp sa cauti/citesti cum functioneaza diverse mecanisme dar de tura asta m-am convins...

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #337 on: March 11, 2019, 00:00:29 AM »
Nu știu despre ce vorbești, dar poate explici ca la un prost...nu toată lumea a experimentat cât ai făcut-o tu ca sa știm cum merge treaba sau sa înțeleg din prima ce zici când zici câteva cuvinte care au o carte in spate...

Muttley

  • 5133
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #338 on: March 11, 2019, 06:53:35 AM »
Vorbeste de reglajul wg. Ala nu se face la ochi niciodata!!! Urmarile pot fi doua, ori turbo nu face boost suficient, ori face prea mult. In cazul 2 injectia, implicit amestecul nu sunt corelate cu supracantitatea de aer si crapa motorul de la saracire excesiva. Adica posibil cazul tau.

Si da, tot ce ti-ar fi trebuit ar fi fost putina lectura pe forum, ceva metoda de monitorizare a presiunii de turbo si 1-2 reprize de accelerare. Acum e tardiv se pare.
« Last Edit: March 11, 2019, 06:55:28 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #339 on: March 11, 2019, 09:37:57 AM »
De-abia acuma după un an am ajuns la acest capitol, pentruca nu am dat din greșeală peste el pe topicurile voastre, nici nu am avut vreun motiv sa caut subiectul. O lecție care am învățat-o din asta e ca și piesele noi trebuie verificate dacă funcționează și sunt reglate corect...la mine turboul a venit cu wastegateul blocat pe închis, nu știu de ce dar asta e.
Am lecturat sute de pagini și nu îmi aduc aminte de acest subiect, poate m-a ocolit ca sa o învăț pe viu.
Dacă nu ziceați voi pe aici ca va vine greu sa credeți ca e blocat pe deschis (sau ca se poate bloca) nici nu mai verificăm treaba, dar pentruca ați spus-o am verificat și am găsit situația actuala.
Partea buna e ca pe mine nu ma ustura piciorul ca sa ii dau in gura prea tare și nu o conduc in turele in care wastegateul se deschide.
In legătura cu monitorizarea, după rebuilt (sau in timpul lui) vreau sa instalam și metodele de monitorizare a temperaturii uleiului, presiunea uleiului și boostul.
Ce ma deranjează este modul in care a reacționat @andea79, pentru care am doar respect și admiratie. Turboul a fost prima chestie care am schimbat-o la prima noastră mașina și primul nostru Subaru...am studiat și eu cât am putut. Dacă îmi amintesc bine, am devenit membru al acestui forum după operațiune.