Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #460 on: December 06, 2019, 23:22:46 PM »
Părerea ta, după mine e ok 115, eu le strângeam la 120-130Nm, ca atunci când le-am strâns la 90 cât scrie in manual, era sa rămân pe discuri...eu zic ca nu trebuie sa exageram, tipul a și verificat in sistem când l-am întrebat de ce strânge la 115, acuma ca a făcut-o doar sa ma ducă de nas, posibil, dar in fata mea a folosit dinamometrica și eu făceam comparație cu ce am pățit alta data cu mașina tatălui care a avut 5.8 bar intr-o roata și strânsă de nu am reușit sa o desfacem cu cheia cruce.
Uitându-ma la scena de pe opposed forces, realizez ca spălătorul de faruri e cel mai mare și cel mai jos in bidonul de lichid de parbriz...eu am presupus ca cel mai jos e parbrizul ca sa rămâi fără lichid la parbriz doar când e chiar gata de tot...





MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #461 on: December 07, 2019, 09:24:23 AM »
E 89 sau 98 oficial din cate țin minte dar la cuplul acela se mai slăbesc după o vreme chiar și restrânse, mai ales daca nu s-au strâns la acel cuplu de când au ieșit pe fabrica și cineva le-a mai turtit cu pistolul.

 Eu am găsit că 104 este suficient cat sa le strâng încă o dată după primul drum de la montaj și apoi așa rămân. La 100 se mai slăbesc aleator 1-2 din când în când, dar foarte puțin.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #462 on: December 07, 2019, 09:38:07 AM »
La sg face-lift la presiunea în roti scrie 2 fata și 1.9 spate.de unde au scos 2.2? Ce scrie pe capacul rezervor?

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #463 on: December 07, 2019, 10:23:48 AM »
La mine pe usa scrie 2.0 in fata și între 1.9 și 2.5 in spate, depinde de încărcătura. Ideea e ca după mine tipul a folosit niște valori generale ok, alții umfla și strâng total aiurea fără sa țină cont de nimic și când ii intrebi sau vorbești cu ei mai și vorbesc urat ca mai ca nu te înjură... O presiune normala pentru roti e între 2 și 2.5 bar.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #464 on: December 07, 2019, 11:35:14 AM »
Eu bag 2,2-2,4 in roți. La 2 nu se par dezumflate...
Cu stropitorile de parbriz, vezi că au o supapă de sens și în fața și în spate. Eu am pățit să se umple cu mizerie și să se blocheze. Se pot curăța, cu ceva răbdare
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #465 on: December 07, 2019, 18:31:30 PM »
Spălătorul la parbriz nu merge, când trag de maneta nu se întâmpla sau aude absolut nimic, dacă ar fi înfundat ceva, macar s-ar activa pompa sau s-ar auzi cum se chinuie, mulțumesc de sfat, sper sa nu pățesc și așa ceva ca mi se pare destul de complicat de desfundat sistemul :o

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #466 on: December 07, 2019, 21:49:12 PM »
Dar nu tre sa tragi de maneta. Aia e pt MIST. Apesi pe boton in capu la maneta...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #467 on: December 08, 2019, 11:00:50 AM »
Credeam că asta e clar. Când tragi de manetă spre tine (gestul care la alte mașini stropește parbrizul) dau o tură ștergătoarele. La Subaru stropirea e la butonul din capătul manetei.
Curățarea se face ușor, dacă e nevoie. Supapa pentru față e pe furtunaș, înainte de stropitori. Pentru spate, e in colțul din stânga jos al portbagajului, parcă o găsești dacă scoți spațiile de depozitare din zona aia, din cate îmi amintesc.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #468 on: December 08, 2019, 12:32:31 PM »
Părerea ta, după mine e ok 115, eu le strângeam la 120-130Nm, ca atunci când le-am strâns la 90 cât scrie in manual, era sa rămân pe discuri...eu zic ca nu trebuie sa exageram, tipul a și verificat in sistem când l-am întrebat de ce strânge la 115, acuma ca a făcut-o doar sa ma ducă de nas, posibil, dar in fata mea a folosit dinamometrica

In cazul meu nu este o parere, este o certitudine.
La pareri se incadreaza folosirea unor valori mari si defectarea masinilor de catre lucratori(persoane calificate la locul de munca, fara scoli tehnice) si de catre utilizatori.

Vad frecvent lucratori care distrug piese din dorinta de a aplica idei si metode dictate de propria lor intuitie.
Este un fenomen intalnit pe scara larga la noi dar si in occident, in toate domeniile industriale.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #469 on: December 08, 2019, 17:38:49 PM »
După câte îmi amintesc, la mine dacă trăgeam de maneta dădea cu lichid și șterge de trei ori cu stergatoarele, dacă apăs doar pe capătul manetei parca dădea cu lichid și cu stergatoarele doar o data sau atât timp cât țin apăsat, nu mai știu exact care era diferența ca nu merge spritzul...am încercat oricum, ca sa fiu sigur și sa apăs pe capăt și doar da cu stergatoarele, fără lichid sau sunet de pompa, oricum, mersi Șerban, cu testul asta am confirmat ca pompa trebuie înlocuită :)

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #470 on: December 29, 2019, 21:41:34 PM »
Între timp am rezolvat și cu pompa, cel de la magazin a vrut sa îmi dea una cu 90 de lei care cica după serie la mine e parbrizul împreuna cu farurile...i-am zis exact ce sa îmi dea și e exact ce aveam nevoie. Pot confirma acum ca dacă tragi o data de maneta doar șterge și dacă apeși pe buton da cu lichid și șterge.
Weekendul asta am fost la Baia Mare, toate bune și frumoase mașina merge bine.
Am observat totusi doua probleme noi...când sunt peste 80-100km/h la frânare simt un tremurat și mașina se reorientează spre partea dreapta. Păreri?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #471 on: December 29, 2019, 22:09:25 PM »
Articulatie . Bucsi , pivoti. Sau dezechilibru intre etriere.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #472 on: December 29, 2019, 22:31:52 PM »
Disc strâmb. Și la mine face uneori, când se încinge mai tare. Deocamdată ignor, am băgat prea multi bani în mașină în ultima vreme...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #473 on: December 29, 2019, 23:30:12 PM »
Bucși, pivoti, știu ca trebuie schimbate, vreau sa merg cât mai repede sa fac o verificare sa văd ce trebuie mai exact.
Ma interesează cum se rezolva dezechilibru etrieri? Poate apărea dintr-o data? Vineri când am mers, nu am simțit asta (sau nu așa tare).
Disc ovalizat, de ce ar apărea dacă nu l-am încins și sa trec prin apa sau ceva rece ca sa se ovalizeze?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #474 on: December 30, 2019, 10:44:31 AM »
Vezi ca e un topic cu muuulte pagini despre frane in sectiunea Tehnica.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #475 on: January 05, 2020, 01:25:20 AM »
Mda între timp am mai citit de la cap la coada topicul “totul despre frâne” (sper ca ăla e cel de care ziceai Mihai, dacă nu, poate dai un link și a fost doar atinsa problema acolo, care după câte înțeleg se rezolva cu un kit de reparație etrieri.

Vineri am fost înapoi la vulcanizarea unde am făcut ultima operațiune la roti deoarece una îmi tot scapă aer. Mi-a re-etansato și mi-a zis ca e destul de denivelata suprafața de etanșare și a fost ceva oxidatie pe acolo...cica am urcat pe o bordura și a intrat murdărie care a dus la oxidare...dacă urc borduri, o fac foarte incet și oricum nu îmi aduc aminte sa fi dat in ceva denivelări și dacă ar fi sa fie de mers pe denivelări...e Forester!!

Și am reușit sa montez emblemele de la Subaru badges of ownership care după noi arată super bine :)






MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #476 on: January 05, 2020, 02:04:10 AM »
Jantele oxidează că ai urcat borduri... Hahahah!

Da, acela este topicul. Kit plus plăcute și discuri noi.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #477 on: January 06, 2020, 10:31:29 AM »
La schimbarea bucselor se schimba și șuruburile sau doar dacă se constata ca sunt prea uzate?

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #478 on: February 23, 2020, 13:27:54 PM »
Săptămâna trecută am fost la itp, totul a fost ok. Macar acum mai am ceva timp pana reușesc sa schimb tot ce mi-am propus pentru următoarea perioada.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #479 on: March 14, 2020, 10:05:59 AM »
Am și eu o curiozitate despre filtrul de ulei.
Pana acum am folosit filtrul negru Tokio Roki, original Subaru și dacă as găsi mai ușor as continua cu acesta. După câte am văzut membrana din filtru are nevoie de 1.4-1.5bar pentru bypass.
Am fost informat ca și filtrul de la Mann e bun dar uitându-ma la specificații am văzut ca are nevoie de doar 1bar pentru bypass. Voi ce filtru folosiți și ce părere aveți de specificațiile de care are nevoie filtrul având in vedere ca motorul meu, cu pompa de 11mm, are presiune de ulei, după câte am observat, de 1.2 - 5.2bar la 100*C și 1.7 - 5.5bar la 80*C?
O alta discuție este filtrul de ulei de la Mazda. Căutând pe forum am dat de o singura persoana care îl folosește. După câte văd are aceeași presiune de bypass dar e mai lung/înalt, deci capacitate de filtrare mai mare. Ar fi un avantaj acest filtru pentru Subaru? Cred ca e vorba de Tokio Roki pentru Mazda RX-8. Dacă merge cel original Mazda, merge și ceva aftermarket?
Dacă adminii cred de cuvinta se poate muta întrebarea undeva unde sa fie de folos general.