Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Muttley

  • 5205
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #660 on: May 31, 2022, 11:51:09 AM »
Daca ai scris, scuze, ma lasa memoria. Mersi.
WRX SW 2002

andrei80

  • 1162
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #661 on: May 31, 2022, 11:51:42 AM »
Mda, suna bine rebuildul. Cum de ai rezistat tentatiei de a-i da macar cativa caluti? :)
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #662 on: May 31, 2022, 12:10:44 PM »
Am contemplat destul de mult cu ideea, dar se marea gaura. Am discutat cu Alex măcar un 200, dacă nu 250cp (teoretic Pistoanele astea duc pana la 650cp și setup-ul per total pana pe la 350cp, dar mi-aș fi dorit și fiabilitate și când am început sa “facem lista” am ajuns rapid la inca o data costul rebuildului și mi-a cam trecut dorința…pluuus, ca din discuțiile cu alții, oricât adaugi, te obișnuiești și vrei mai mult, așa ca am încercat sa ma mulțumesc cu puterea stock.
Cam asta e și problema acum. Mi-aș dori sa o ridic, vopsesc raptor, blocant spate, sa o desfac toată și antifonez la interior, terasonez pe dedesubt, cauciucuri AT și as fi vrut sa testez înlocuirea cutiei cu una de pe aspirat cu reductor de 1.447 (ceea ce presupune înlocuirea sistemului de ambreiaj (una e push, una e pull)). Ca pasiune, mi se par idei foarte faine, dar ca buget, realizez ca as intra intr-o gaura și adevarul e ca nu mergem in fiecare weekend in natura ca sa zic ca se justifica. :angel:
« Last Edit: May 31, 2022, 12:12:15 PM by Theophilus+Julsey »

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #663 on: June 22, 2022, 17:02:43 PM »
Inca in mic update la interior.
Am instalat un panel cu buzunar pe partea șoferului (in zona genunchiului).
A fost o chestie la care ma gândeam demult, nu știu cât de util e sau dacă o sa il folosesc vreo data, dar a fost interesantă experiența cu instalarea lui.




Ilie

  • 650
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #664 on: June 22, 2022, 17:46:41 PM »
Arata...simetric.
Insa cam riscant sa pui ceva acolo ce poate sa cada sub pedale..

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #665 on: June 23, 2022, 01:10:20 AM »
Hahaha…de când am început sa fac modificarea asta și sa postez videoul ma asteptam sa comenteze cineva despre pericolul obiectelor de acolo.
Nu zic ca nu exista ceva adevăr, dar pe de alta parte, obiectele care intra in acel buzunar sunt atat de mici încât nu știu dacă ar face vreo diferența sub pedale.
Acuma seara am mai dat o tura pe Facebook și pe YouTube și chiar ii ziceam lui Iulia ca ma mir ca nu s-a sesizat nimeni sa zica ceva despre asta…dar mi-am adus aminte ca am postat și pe grup și uite ca a fost aici O0

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #666 on: July 08, 2022, 18:58:29 PM »
Am revenit cu o noua îmbunătățire. Împreuna cu acel buzunarel am instalat și sistemul de control al climei de la un Forester SG Facelift. Mi-am dorit și aceasta modificare de ceva vreme deoarece are setare de auto pe doua funcții (viteza aer și orientare aer) (ambele setate pe auto duc la funcționarea automata a climei, doar una pe auto controlează separat funcțiile, având posibilitatea sa reglezi manual celelalte funcții). In același timp, fațada sistemului e mai curata, fără formele pe care le are cea originala și toate butoanele principale sunt rotative, in timp ce la cea originala unul e rotativ iar celelalte doua sunt cu revenire. Butoanele la Facelift sunt mai mari, iar scrisul e in interiorul butoanelor rotative, nu pe exterior, ca la cel vechi.



Videoul se poate urmări aici:



andrei80

  • 1162
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #667 on: July 08, 2022, 21:23:20 PM »
Mă tot gândesc și eu să fac mișcarea asta... Vezi că și recircularea are mod automat(apeși lung)
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #668 on: July 09, 2022, 09:50:18 AM »
Cum face recircularea automat daca n-are un senzor de "calitate" a aerului ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

andrei80

  • 1162
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #669 on: July 09, 2022, 13:19:06 PM »
Nu știu să-ți explic, nu cred că are legătură cu detecție de fum/mirosuri etc, ci cu eficiența sistemului de-a menține o temperatură... Dacă apeși lung, clipește și se activează când vrea. Și la pre facelift pornește când are chef pe auto, dar nu știu să fie controlabil separat. Am remarcat că se aprinde ledul când e foarte cald, de exemplu.
« Last Edit: July 09, 2022, 13:21:32 PM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #670 on: July 09, 2022, 22:15:55 PM »
Super, chiar nu stiam asta, o sa testez sa văd.
Mie mi se pare fascinant cum sisteme mai noi funcționează pe mufe și împreuna cu sisteme mai vechi fără sa fie necesare modificari majore.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #671 on: July 09, 2022, 23:52:13 PM »
La SH pornește automat recircularea in primele minute pentru a reduce timpul de răcire al interiorului.
La Hyundai pornește automat recircularea daca temperatura este setată la minim și ventilatorul peste jumătate.

Deci sunt niste funcții care nu urmăresc calitatea aerului, ci răcirea cat mai rapida a interiorului.

Știu de la fiatul lui Dan că acel senzor de calitate este sensibil și din cauza asta stă mai mult pe recirculare în oraș, deci riști să te sufoci în loc să fii protejat. O invenție nu tocmai reușită.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #672 on: July 10, 2022, 10:59:45 AM »
La bemveu functiona ok.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #673 on: September 14, 2022, 12:05:07 PM »
In 15 august am fost cu niste prieteni cu un forester SG facelift 2.0NA la o ieșire prin pădurile de pe la Siria, Arad. Frumoase locuri, chiar daca au fost câteva locuri de emoții, fiind umed în pădure.
Al lor este ridicat (parca 10cm în total) și au roti AT. Al nostru e înălțime stock și cauciucuri vechi de iarnă. Totuși, m-a impresionat cat de evident e cuplul XT-ului fata de aspirat, chiar și pe reductor (xt fiind fara reductor). A fost o pantă unde lui era sa ii moara motorul de 2-3 ori și a trebuit să oprească și forțeze ambreiajul, iar noi am urcat-o dintr-o mișcare. Când am ajuns sus, i-am văzut socul de pe față și nu îi venea să creadă cât de ușor am urcat (sincer, nici eu nu înțeleg cum a mers așa bine, probabil am nimerit liniile chiar bine încât să nu pierd aderenta).






























Totuși, cauciucurile au avut și ele ceva de spus. La câteva zone cu pietre și șanțuri, eram sigur că o să facem până, dar am scăpat de aia. Pe o coborâre, după ce urcasem deja pe acolo, am vrut să mă țin cât mai departe de un șanț, in care daca alunecam buseam toată latura soferului, dar ținând prea pe dreapta am atins un dâmb care mi-a aruncat spatele în șanțul de care mă feream rezultând o îndoitura și o gaura in bara spate. Am ieșit prin forțe proprii...am pus niște crengi groase în șanț și între roata și perete și am dat puțin în spate că să îndrept mașina, iar apoi am putut continua în fața. La puțin după zona aceasta am ajuns la o altă coborâre, unde învățând din pățania anterioară am mers direct pe șanț (care nu era așa adânc, dar era foarte aproape de perete) și foarte încet, ceea ce ne-a trecut cu bine. Dovada că dacă poți urca undeva nu înseamnă că mai poți și coborî :angel:
Oricum, a fost o ieșire frumoasa!








Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #674 on: September 14, 2022, 12:12:00 PM »
Astăzi mi-a venit și un mic update la cheie 8)





andrei80

  • 1162
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #675 on: September 14, 2022, 12:12:52 PM »
Foresters in the forest 👌👌
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Muttley

  • 5205
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #676 on: September 14, 2022, 12:22:56 PM »
Am ieșit prin forțe proprii...




Crezi ca mai era ulei in dreptul sorbului in pozitia aia?
WRX SW 2002

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #677 on: September 14, 2022, 16:19:04 PM »
Creca era cea mai mica grija a lui....

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #678 on: September 14, 2022, 21:13:50 PM »
Crezi ca mai era ulei in dreptul sorbului in pozitia aia?
Mai era ca am legat o sticla de bunica direct la pompa de ulei...daca rămâne fără ulei la așa mică panta înseamnă că de fiecare dată când urci câte o pantă mai abrupta trebuie sa schimbi motorul...

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #679 on: December 25, 2024, 02:45:58 AM »

Pfuuu, nici nu știu de unde să încep, dar probabil de la începutul anului 2024 ar fi un loc bun.

Lecturare plăcută, celor care aveți răbdare, dar sper să fie un material bun de aceste sărbători.

Anul acesta a venit cu câteva schimbări în viața noastră. Pe Fozzy, l-am tras de anul trecut pe dreapta deoarece avea un pivot (pe lângă toate celelalte) care bătea tare și chiar nu am vrut nici să mai risc să mergem cu el, nici să îl înlocuiesc doar ca să putem merge. Această decizie a venit în urma faptului ca de câțiva ani strângeam piese pentru o intervenție mai mare la care mă tot gândeam, dar nici cum nu s-a ivit timpul și locul oportun.

Anul trecut, pe la final, fiind oricum parcat, mi-am luat inima în dinți și m-am confruntat cu realitatea. Am desfăcut interiorul din portbagaj ca să verific starea tăblii pe interior și mai ales a oalelor spate. Rugina știam ca este, având în vedere cârpirea aripilor pe care o făcusem cu ceva timp în urmă, dar nu știam cat de adânc era. În urma acestei verificări am descoperit cat de bine știe un forester SG să ascundă găurile făcute de rugină în oale, sub covor, deci concluzia era să o dăm pe bani de nimic sau să o refacem. Știu ca pentru unii nu contează aspectul asta, dar având în vedere și valoarea emoțională și fiind conștient ca nu am cu ce să îl înlocuiesc, am decis să o reparăm.

În 17 februarie 2024, s-a născut fiica noastră, la Baia Mare și am zis ca cele 3 saptamani de concediu pentru nou născut sunt un timp bun de surubarit, așa ca am adus foresterul de la Timișoara la Baia Mare pentru operație.

Ca orice plan, realitatea nu a ținut cu toeoria, long story short, după cele trei saptamani și inca cateva luni (în care ne întorsesem la Timișoara și am venit în vizită la Baia Mare de 3-4 ori), foresterul era iarăși funcțional și reînnoit.

Procesul a inclus următoarele:
Pasul 1: Dezasamblarea interiorului, toate plasticele, scaunele, fețele de uși, boxele, consola centrală, ecu, covorul, torpedoul, suflanta de aer și alte chichițe, a mai rămas doar bordul.
Pasul 2: Dezasamblarea exteriorului,  față: hood scoop interior/exterior, baterie, faruri, grilă, bară, proiectoare ceață, aripi, carenaje, suspensie, L frame-uri, brațe, bară stabilizatoare, fuzete, etrieri, furtune frâna, oglinzi, mânere uși, bare plafon garnituri uși protecții de plastic de pe uși și toate elementele de pe caroserie; spate: telescoape haion, garnitură, bară plastic de pe haion, embleme, stopuri, bară, suspensie spate, bară stabilizatoare, fuzete, etrieri, furtune frână, brațe, diferențial, subframe, cardan, evacuare de la downpipe în spate, suport diff, bracketuri tendoane, cabluri frâna de mâna, rezervor combustibil, țeavă alimentare cu tot cu furtunele aferente, charcoal canister, țevi de frâna spate și cele din mașina care merg până în față pe oală dreapta, deoarece ruginiseră la îmbinarea de sub banchetă și au început să curgă.
Practic a rămas caroseria goală, doar cu geamurile, bordul, motorul, cutia de viteze, caseta de direcție, subframe față, radiator.

Probleme la desfacere:
S-a rupt un șurub de la suframeul spate, unde a trebuit să tai podeaua, să torn ulei și să dau cu spray degripant 3 zile, după care am sudat o piuliță pe ciotul de afară și am reușit să îl scot. S-au rupt din suduri piulitele de la bracketii tendoanelor spate, suportului de diferențial și L frameuri fata. Pentru unele a trebuit să tai podeaua ca să pun cheia să le desfac, la altele a mers doar cu piuliță sudată și scos șurub.
Normal, probleme la scoaterea șuruburilor mari, unde a trebuit tăiat șurub,l și bucșă, pe lângă foc ca să topesc cauciucul bucșelor și multă bătaie ca să iasă.
Scoaterea rulmenților a eșuat. Am dus fuzetele la un garaj care avea presă de 25T, iar apoi la altul care avea presă de 40T, unde s-a rupt o ureche de pe o fuzeta față. La dezasamblare am reușit să rup și un cablu de senzor ABS, deci era nevoie și de ăla. Și în plus a rămas blocat și un capăt de planetară (stânga față) care nu a vrut să iasă nici cum. (Aici e posibil să fi contribuit și puțina experiență cu subaru a garajelor, dar și starea avansată de degradare a pieselor). Rezolvarea a fost cumpărarea unor fuzete complete de la Malakay (căruia i-am trimis rulmenții și pivoții noi ca să le asambleze, iar apoi mi-a trimis pachetul înapoi), (pe această cale trebuie să îi mulțumesc muuult pentru răbdarea și ajutorul pe care mi l-a dat și la piese, dar și la diferite operațiuni unde nu am știut ce să mai fac, Victor, ești unul din oamenii de bază ai acestei comunități și meriți tot respectul și aprecierea!).
Scoaterea țevilor de frâna iarăși a fost o pierdere de timp. Am dorit să le scurtez și bercuiesc fără să le înlocuiesc, operațiune care nu s-a putut face în mașină și cu sculele ce le aveam eu dar care nu a reușit nici la garaj, pe banc, după ce le-am scos…
De-a lungul anului am prins și multe zile reci sau cu ploaie, care mă țineau din anumite operațiuni (operațiunea a fost făcută pe o terasă acoperită, dar totuși afară)
Pasul 3: tăierea oalelor și a aripilor spate până am ajuns la metal curat și sănătos
Pasul 4: scoaterea tuturor bucșelor din ansamblele lor.
Pasul 5: curățarea completă a podelei pe sub mașină și a punctelor de rugină din interior (de exemplu am avut o mică gaură și în podeaua de la șofer și niște găuri în praguri. Aici a fost destul de muncă cu flexul pe spate sub mașină.
Pasul 6: curățarea tuturor componentelor metalice care puteau fi refolosite (brațe, brackets, subframe, bare stabilizatoare etc.) aici am folosit și flexul dar și o soluție foarte faină, care mi se pare ca curăță mai bine ca sablarea, deoarece se imerseaza piesele în lichid, care intră peste tot, și în pori și zone inaccesibile mecanic, soluția este Bilt-hamber deox-c.
Pasul 7: sudarea de tablă proaspătă în locul celei tăiate și a elementelor de reparație pe aripile spate. Aici m-a ajutat un mecanic mai în vârstă din zonă, cu toate ca l-am rugat să mă lase să sudez eu și o mare parte am reușit singur, dar a fost destul de sudat și pentru el când eu m-am ocupat de altele în paralel. Cu toate ca a venit pregătit cu aparatul propriu de sudat, cu gaz protector, îmi luasem un aparat cu fir de la gebo tools (saTra invertor igbt mig/mag/mma/tig lift) aprox 500 de lei) pe care am decis să îl încercăm și a mers așa de bine încât toată lucrarea a fost făcută cu el.
Pasul 8: șlefuirea întregii caroserii
Pasul 9: tratarea tuturor elementelor de metal, mai ales unde era luat tot până la metal, cu deruginol, Förch L237 Korroplex, la Recomandare unit baiat de la TYM service Maramures, care se ocupa cu restaurarea si modificarea masinilor de offroad pentru curse. Îi recomand pe amândoi frații (unul se ocupa de mașini offroad, iar celălalt de mecanică generala), au fost foarte deschiși să mă ajute și ei cu sfaturi, diferite operațiuni și anumite scule.
Pasul 10: vopsit totul, inclusiv caroseria integral, cu epoxy primer și la interior pe unde a fost sudat.
Pasul 11: dat cu mastic de îmbinări, peste toate sudurile și la îmbinarea tuturor elementelor noi sau pe unde am curățat pe cel de fabrică.
Pasul 12: vopsit toată podeaua și ușile pe sub plastice cu insonorizant/anti piatră.
Pasul 13: vopsit interiorul (unde a fost reparat) cu spray de culoare originală.
Pasul 14: vopsit toate piesele ce au fost curățate în negru sau auriu, inclusiv barele de pe plafon și rezervorul.
Pasul 15: refăcut etrierii cu pistonase, garnituri, capacele, șuruburi banjo, noi (kit complet de reparație)
Pasul 16: vopsit etrierii, tot în aceeași pași ca restul pieselor și culoare aurie mai închis.
Pasul 17: curățarea și vopsirea unui alt set de jante originale de XT în negru cu perlă aurie (vopsea custom, putea fii mai mult auriu, chiar dacă se observă frumos în soare) și lac la final
Pasul 18: instalarea unor cauciucuri noi 215/65R16 AT Yokohama Geolandar G015, cu echilibrare pe interiorul jantei ca sa nu am nimic pe buzele exterioare, cu greutăți negre și valve și capacele noi.
Pasul 19: vopsirea caroseriei cu mipa protector (alternativă la raptor) albastru LX5J (Audi) și a plasticelor cu insonorizant și apoi mipa protector gri LW8Z (Audi) (am ales culorile acestea deoarece am vrut o schimbare de look față de original dar totuși să păstrez ideea originală).
Pasul 20: am instalat două straturi de insonorizant (vibro și termo/fono) la interior, podea, uși, plafon și pe unde mai era tabla goală și niște burete special în zonele boxelor.
Pasul 21: am dat cu ceară de cavități prin toate gaurelele din caroserie și șasiu, inclusiv la interior.
Pasul 22: instalare kit suspensie kyb complet și distanțiere pentru înălțare, SMC (Bogdan Morar), +5cm
Pasul 23: reparare furtun tur, de pe rezervor, aici am avut probleme cu cupla rapida de pe țeava ce iese sub banchetă și cred ca mai bine mai pierdeam niste timp sa cumpăr un furtun nou, original.
Pasul 24: instalare țevi de frâna din cupru (cele din interior și din spate de sub mașină)
Pasul 25: instalare kit complet de bucșe poliuretanice strongflex, duritate stock.
Pasul 26: instalare rezervor, țeavă de umplere, canistră de carbon și toate furtunele aferente
Pasul 27: instalare subframe spate
Pasul 28: instalare suport diferențial spate cu suruburi și piulițe noi.
Pasul 29: instalare brackets tendoane cu înălțătoare +5cm SMC, șuruburi și piulițe noi
Pasul 30: instalare diff spate și cardan
Pasul 31: instalare brațe spate și față
Pasul 32: instalare ansamble arc/telescop pe mașină
Pasul 33: instalare planetare
Pasul 34: instalare bielete de direcție și capeți bielete de direcție cu vaselină și burdufuri noi
Pasul 35: instalare fuzete față/spate și bare stabilizatoare cu suporți spate și capeți de bară noi
Pasul 36: instalare cabluri frâna de mână, discuri, etrieri, port etrieri, plăcuțe, furtune noi de frână și conectare senzori ABS
Pasul 37: aerisire sistem de frâna cu lichid nou
Pasul 38: instalare aripi, faruri, hood scoop, grila, bara, proiectoare ceață, carenaje, semnalizatoare aripi
Pasul 39: instalare bare plafon, toate elementele din jurul geamurilor de pe stâlpi, plasticele de pe uși și de pe praguri, mânerele
Pasul 40: instalare bară plastic haion (pe care de-abia am găsit-o, deoarece a mea s-a făcut bucăți când am dat-o jos), stopuri, telescoape haion, stopul al treilea, plasticele de pe interiorul haionului, bracketurile de la stopuri, stopurile și bara spate
Pasul 41: instalare planșă plafon cu garnitura de la trapă și conexiunile de la lumini
Pasul 42: instalare ECU cu protecția lui
Pasul 43: instalare centuri de siguranță și diferiți alți suport de interior
Pasul 44: instalare covor și toate plasticele de la interior
Pasul 45: instalare scaune și bancheta
Pasul 46: instalare garnituri uși și fețe de uși
Pasul 47: strângere table triunghiuri oglinzi (astea fac șuieratul tipic la SG) și instalare semnalizatoare dinamice oglinzi, capace oglinzi și spălătoare faruri
Pasul 48: umplere diff și completare cutie cu ulei
Pasul 49: dac cu ceară de cavități pe sub mașină peste tot pe unde am putut
Pasul 50: instalare roți și dat jos de pe capre

Am încercat să respect cat mai mult manualul de reparație la strângeri. Sper ca nu am scăpat niciun pas, chiar dacă e posibil să nu fi fost chiar asta ordinea, am scris așa ca să îmi fie mai ușor să îmi aduc aminte. Dacă am uitat ceva, am uitat doar să scriu, nu și să fac.
Mașina a primit și baterie nouă deoarece cea veche a decedat de la prea mult stat.
A trecut cu bine, din prima, pe bune, la ITP.
I-am făcut geometria, care nu era foarte departe, chiar dacă am cam pus totul ochiometric la loc.
Toată reasamblarea până la a fi gata de drum, cu toate taxele la zi a durat destul de puțin fata de tot procesul de dinainte.

După toate astea, ne-am întors înapoi la Timișoara cu ea și e altă mașină, cu toate ca mai sunt câteva lucruri de făcut, cum ar fi instalarea L frameurilor (unul nu a mai putut fi salvat și mi-a luat ceva timp până am reușit să cumpăr altul), scut motor, metalic, embleme.
Când am ajuns acasă, am făcut și schimbul de ulei și filtre.
O chestie frustrantă e ca neștiind cat de aproape sunt ansamblele arc/telescop de oalele spate, când am finalizat totul, am realizat ca într-o parte îmi atinge în oală arcul, în unele poziții ale suspensiei, deci trebuie să îl mai desfac o dată și să îndoi puțin oala pentru a crea mai mult spațiu. O altă chestie frustrantă e ca în tot timpul cat a stat mașina, a cedat o garnitură de la culbutori (dreapta), deci trebuie și aceea înlocuită deoarece picură și miroase când se încinge motorul, cu toate ca pierderea nu e sesizabilă pe jojă.
Și o ultimă chestie frustrantă e ca a început să bată ceva la suspensie de vreo săptămână și chiar dacă am ridicat-o și am încercat să verific, nu am găsit problema și urmează să merg la o verificare la un service. PS. În urma verificării se pare ca e un capăt de bară stabilizatoare…sper sa fie așa.

Ultima îmbunătățire a fost înlocuirea farurilor cu o pereche la care i-am făcut retrofit de lupe cu bec led, acum lumina fiind mult mai bună și din cauza culorii mai albe, dar și având un cutoff mult mai bine definit, dar intensitatea nu e cu mult mai mare.

Pozele urmează, chiar dacă nu am foarte multe, am filmat destul de mult și sper să reușesc să fac niște video-uri destul de interesante de pe urma acestei lucrări.

Sărbători binecuvântată te și liniștite vă dorim!