Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Muttley

  • 5179
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #40 on: May 22, 2018, 14:26:32 PM »
Sentimentu' meu era de dorinta de poza cu candidoza, ca google ofera numai poze schematice si teoretice.

Fumul iti vine de pe galeria de evacuare, sub motor parte dreapta. Iti curge ulei din capacul de chiulasa drept. E normal pentru orice Subaru turbo cu vechime. Se remediaza prin inlocuirea kitului de garnituri. Ai cel putin 2 tutoriale complete pe forum, despre cum se face si ce implica, unu' pe un WRX break albastru, unul pe o masina identica gri.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #41 on: May 22, 2018, 14:35:55 PM »
In legătura cu zgomotul, deocamdată nu ii deranjant, dar poate ca o sa devină după ce o sa fie toate celelalte rezolvate...totusi īncă nu stiu dacă nu ii funcționează telefonul tatălui meu sau zgomotul din mașina acoperă telefonul pus pe speaker cānd ma suna și nu zice nimic😜
@Muttley, sincer nu stiu dacă au fost schimbate garniturile de la capace, trebuie sa mai consult o data istoricul, dar garniturile de chiuloasa stiu sigur ca au fost schimbate, știi cumva ce ii acea jumătate de cerc care ii in spate la turbo (acolo am văzut) și pare in continuare la garnitura capacului?

Muttley

  • 5179
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #42 on: May 22, 2018, 14:39:23 PM »
Cylinder cover halfmoons. In procesul de masinare al lagarelor axelor cu came, alezorul/borstanga/etc are avans prin capatul posterior al chiulasei. Acele decupaturi sunt coaxiale cu lagarele. Apoi se astupa cu acele semidiscuri.
Adica e normal!

Daca s-au inlocuit garniturile de chiulase si cuiva i-a fost lene sau aiurea sa dea banii si pe garniturile capacelor, sau daca garniturile capacelor s-au montat gresit (nu e deloc simplu, mai ales partea de "igiena" a suprafetelor e problematica), vei avea pierdere de ulei.
Uita-te cu o lanterna pe galeria de evacuare, de sus, din dreptul coloanei amortizor, si vei vedea balta de ulei pe scutul termic.
« Last Edit: May 22, 2018, 14:42:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #43 on: May 22, 2018, 14:41:03 PM »
Sentimentu' meu era de dorinta de poza cu candidoza, ca google ofera numai poze schematice si teoretice.

Fumul iti vine de pe galeria de evacuare, sub motor parte dreapta. Iti curge ulei din capacul de chiulasa drept. E normal pentru orice Subaru turbo cu vechime. Se remediaza prin inlocuirea kitului de garnituri. Ai cel putin 2 tutoriale complete pe forum, despre cum se face si ce implica, unu' pe un WRX break albastru, unul pe o masina identica gri.
Ioaaaaiii...acuma am căutat sa văd ce ii candidoza și după ce am văzut titlurile, mi-am pierdut interesul...nu stiu de ce, dar de fiecare data cānd autocorectul nu īnțelege ceva, apelează la un īnlocuitor pervers...cine īs ăștia care lucrează la autocorect??? ::)

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #44 on: May 22, 2018, 14:43:18 PM »
Cylinder cover halfmoons. In procesul de masinare al lagarelor axelor cu came, alezorul/borstanga/etc are avans prin capatul posterior al chiulasei. Acele decupaturi sunt coaxiale cu lagarele. Apoi se astupa cu acele semidiscuri.
Adica e normal!
Aha, am inteles necesitatea și rostul lor, la schimbarea garniturilor, se schimba și alea?

Muttley

  • 5179
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #45 on: May 22, 2018, 14:48:45 PM »
Cea mai mica problema. In principiu nu-i obligatoriu sa le schimbi cred, sunt niste discuri rigide din plastic. Eu le-am schimbat, pentru ca-s ieftine si nu mi-am batut capul. Sunt aproape 40 de garnituri de inlocuit.
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #46 on: May 22, 2018, 16:32:41 PM »
Cea mai mica problema. In principiu nu-i obligatoriu sa le schimbi cred, sunt niste discuri rigide din plastic. Eu le-am schimbat, pentru ca-s ieftine si nu mi-am batut capul. Sunt aproape 40 de garnituri de inlocuit.
Totusi dacă īs garniturile alea duse, nu ar trebuie sa se simtă mirosul (poate sa iasă și fumul) de cānd pornesc mașina, nu doar după ce īncep sa merg cu ea? De obicei aștept pana se ridica acul de temperatura la cea mai de jos linie, deci ma gāndesc ca evacuarea ar fi deja īncinsă și uleiul ar fi avut destul timp sa se prelingă pe ea...īs 40 de garnituri pentru problema asta cu capacele??? Eu ma gāndeam ca īs 6, 3 și 3 (2xmargini capace și 1/locaș bujie=4) :o

Muttley

  • 5179
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #47 on: May 22, 2018, 22:25:18 PM »
Pute si fumega dupa ce se incinge evacuarea, dupa ce se subtiaza uleiul, dupa ce faci oleac' de presiune-n carter...
Mai sunt garnituri la suruburi, la PCV...
WRX SW 2002

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #48 on: May 23, 2018, 09:02:34 AM »
Pute si fumega dupa ce se incinge evacuarea, dupa ce se subtiaza uleiul, dupa ce faci oleac' de presiune-n carter...
Mai sunt garnituri la suruburi, la PCV...
M-am uitat acuma in istoric și au fost schimbate kit distribuție, garniturile de admisie, evacuare, chiuloasa, capace culbutori (si altele) și alea de capac au fost 137.50lei pe bucata in 30.04.2016 la 177693km, acum are mașina 184000km.
Nu stiu dacă asta a implicat și garniturile de la bujii.
Trebuie sa verific pe dedesubt poate īmi dau seama ce scapă...
Credeți ca ar trebui la km ăștia schimbate iar?
Așa scumpă ii o garnitura din aia?
Dacă ar fi simeringul din capătul vibrochenului, ce simptome ar trebui sa aibă și cāt m-ar costa schimbarea lui??😬

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #49 on: May 23, 2018, 11:09:22 AM »
Imediat printam și noi niște flyere ca deja am pus ochii pe cāteva exemplare care se perinda prin timisoara, sper sa mărim Gașca și din partea asta a țării chiar dacă nu știu cāt de mare este deja.

Da-mi si mie un flyer din asta. Sunt cateva WRX-uri sedan, un STI negru, un WRX wagon modificat, albastru (ultimele 2 din cand in cand sunt scoase la vanzare), un WRX alb in devenire, un WRX din 98 wagon, multe SG, cateva XT-uri, din care multe din ele par a apartine unora la care nu le pasa de intalniri (nenici sau tantici), un Legacy negru, o Impreza R alba, o Impreza R wagon gri  O0, cateva Impreza 2009+ diesel, cateva XV, modele diferite ca an, din care unul care face Uber si tot da de belele.
Phew... nu mai stiu.
« Last Edit: May 23, 2018, 11:54:12 AM by schurubaru »
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #50 on: May 23, 2018, 12:39:56 PM »
Imediat printam și noi niște flyere ca deja am pus ochii pe cāteva exemplare care se perinda prin timisoara, sper sa mărim Gașca și din partea asta a țării chiar dacă nu știu cāt de mare este deja.

Da-mi si mie un flyer din asta. Sunt cateva WRX-uri sedan, un STI negru, un WRX wagon modificat, albastru (ultimele 2 din cand in cand sunt scoase la vanzare), un WRX alb in devenire, un WRX din 98 wagon, multe SG, cateva XT-uri, din care multe din ele par a apartine unora la care nu le pasa de intalniri (nenici sau tantici), un Legacy negru, o Impreza R alba, o Impreza R wagon gri  O0, cateva Impreza 2009+ diesel, cateva XV, modele diferite ca an, din care unul care face Uber si tot da de belele.
Phew... nu mai stiu.
Uite este aici flyer https://www.subarufanclub.ro/forum/media/flyer.jpg (sper ca am pus bine linkul) după cāte am inteles se pune in format landscape și 4 pe foaie A4, noi așa am facut, am pus la un Forester sg argintiu automat și la un sh albastru cu haionul lovit și la o impreza gl turcoaz cu număr de Dolj.
Ar fi tare sa fie īntālniri și la timisoara, măcar locale, poate știe vre-un admin ce și cum se poate face sa nu călcăm regulile pentru a organiza așa ceva :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #51 on: May 23, 2018, 14:01:38 PM »
Ar fi tare sa fie īntālniri și la timisoara, măcar locale, poate știe vre-un admin ce și cum se poate face sa nu călcăm regulile pentru a organiza așa ceva :)

Ca si noi toti cei care am cerut si obtinut aprobare de la admini, trebuie sa te aliniezi noilor legi si anume Regulamentului Uniunii Europene 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR)  :D
Cererea este on-line si se depune personal la biroul unuia dintre admini (cel mai odihnit la ora la care soliciti si primesti a fi primit in audienta)  :P

In caz contrar risti o amenda de 10.000.000 EUR sau 2% din cifra mondiala totala anuala corespunzatoare anului financiar anterior. La alegere, poti opta pentru donare de rinichi, cord sau ficat... >:D

P.S.: dupa ce ti se aproba pozitiv cererea da-ne, te rog, de stire ca poate ne organizam cumva si participam la reuniunea frunciilor banatene  ;)

L.E.: este valabila si reciproca, adica dati de stire cand ajungeti prin targul nostru si ne-om organiza cumva sa va iesim in intampinare cu o cafeluta si o apa minerala.
« Last Edit: May 23, 2018, 14:25:34 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #52 on: May 23, 2018, 14:16:51 PM »
P.S.: dupa ce ti se aproba pozitiv cererea da-ne, te rog, de stire ca poate ne organizam cumva si participam la reuniunea frunciilor banatene  ;)
Imi cer scuze in avans pentru offtopic, dar cand am auzit de frunci banatzane, automat mi-am adus aminte:
https://www.youtube.com/watch?v=iPGTEc4gTBg
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #53 on: May 23, 2018, 22:16:53 PM »
Ar fi tare sa fie īntālniri și la timisoara, măcar locale, poate știe vre-un admin ce și cum se poate face sa nu călcăm regulile pentru a organiza așa ceva :)

Ca si noi toti cei care am cerut si obtinut aprobare de la admini, trebuie sa te aliniezi noilor legi si anume Regulamentului Uniunii Europene 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR)  :D
Cererea este on-line si se depune personal la biroul unuia dintre admini (cel mai odihnit la ora la care soliciti si primesti a fi primit in audienta)  :P

In caz contrar risti o amenda de 10.000.000 EUR sau 2% din cifra mondiala totala anuala corespunzatoare anului financiar anterior. La alegere, poti opta pentru donare de rinichi, cord sau ficat... >:D

P.S.: dupa ce ti se aproba pozitiv cererea da-ne, te rog, de stire ca poate ne organizam cumva si participam la reuniunea frunciilor banatene  ;)

L.E.: este valabila si reciproca, adica dati de stire cand ajungeti prin targul nostru si ne-om organiza cumva sa va iesim in intampinare cu o cafeluta si o apa minerala.
Chiar nu mai aveam idei pentru ce sa fac cu un rinichi, deci ii bine ca stiu acuma😂 Inapoi la Subaru, pana la urma, se poate sa fie garnitura capacului de culbutori, am fost la ceva cumpărături și după la spălătorie cu fise ca sa scot tot noroiul (sper) de la bara din spate și cānd am ajuns acasă și am oprit motorul a scos doza de fum și uitāndu-ma pe lāngă actuatorul pt cruise control in jos in zona uppipe-ului am văzut murdărie umeda și părea ca vine fum de acolo, altceva de cāt garnitura aia nu cred ca poate fi acolo...totusi căutānd la Search, nu am găsit tutorial pentru garnituri, poate lăsați un link...am și un cablu albastru care iese dintr-o mufa gri prinsă de caroserie in spatele filtrului de aer care are pe el in zona uppipe-ului un bracket de metal care nu stiu unde se prinde ca deocamdată nu e prins de nimic...idei?
Multumim de ospitalitate, sincer ne dorim sa cunoaștem gasca și speram sa vina cāt mai curānd momentul in care sa venim in colo :)
« Last Edit: May 23, 2018, 22:18:26 PM by Theophilus+Julsey »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14074
  • Life is too short to drive a boring car!


Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #56 on: May 28, 2018, 22:06:20 PM »
Dupa cate inteleg eu, din ce vad pe la motor, e nevoie de garnituri de culbutori si poate de baie de ulei? imi puteti zice ce is suruburile alea din fata motorului? In poze apare si modul in care am antifonat numarul din spate care zbarnaia la orice miscare, parcarea pe caramizi pentru a lua nivelul uleiului si o poza dintr-o zi ploioasa. In weekend am fost prin ceva padure de langa arad si pe malul muresului (trei insule/ceala, pentru cunoscatori) si o sa pun (sper curand) si de acolo niste poze, pentru cei interesati, ma puteti gasi si pe instagram ( theophilus48 ), unde am pus ceva video de la iesire si alte poze cu masina.














Theophilus+Julsey

  • 845
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #57 on: June 04, 2018, 22:13:02 PM »
Weekendul asta am fost la Nicolae Bălcescu, un sat cam la 80 km depărtare de Arad și a mers fără probleme mașina, cānd ne-am īntors, eram 5 + bagaje și după un timp de mers, in timp ce rulam cam cu 110km/h se aude ceva ca și cānd ar fi pana, am oprit cāt de rapid a fost posibil sa ies de pe carosabil și am īnceput sa verific rotile, care nu păreau dezumflate, apoi m-am uitat pe dedesubt sa văd dacă nu e ceva la planetare sau cardan, iar īntre timp tatăl meu a observat ca roata din spate stānga mișcă...era desfăcută din toate prezoanele și juca...acum vreo 2 săptămāni, am īnlocuit rotile cu un alt set de jante de xt și cauciucuri mai uzate de iarna, ca sa nu le folosesc pe cele noi, nokian, in lipsa de bani pentru cauciucuri de vara și le-am strāns pe toate la 110Nm, problema e ca de-obicei se restrāng rotile după cāțiva km de rulare, ceea ce eu nu am mai făcut, sper sa nu mai plătim asta, senzația nu este atāt de īnfricoșătoare pe cāt gāndul la ce s-ar fi putut intampla. In rest, chiar vreau sa ii fac o verificare completa (dacă se poate la reprezentanta) nu stiu cāt ar costa așa ceva la auto Grand, in timisoara sau la Tubman, in Cluj, ca vrem sa mergem in August acolo și ar fi timp cam o săptămāna sa o duc la service.
O observatie plăcută este ca foresterului ii priește vremea rea, am venit pe ploaie și inserate și mașina se simte extrem de sigura și agila chiar dacă vremea nu-i buna. Totusi pana nu o verific și stiu măcar ce ar trebui īnlocuit, nu o sa am liniște și pace (in cap) ::)
Ps. 1. Trebuie sa rezolv farul din stānga, nu se mișcă de la butonul de reglare dinăuntru și bate foarte jos. 2. Am īncercat ceva pix de roti și arată mult mai bine acum (chiar dacă nu este pe gustul oricui) 3. Am vopsit brațele ștergătoarelor din fata și am īnlocuit stergatoarele 4. Am dormit in mașina...experiența superba, mai ales cu panoramica și stele in prima noapte, interesantă in a doua cānd a plouat cu tunete și fulgere😬trebuie sa ne luam ceva saltea ca sa fie mai comod
LE. Am experimentat și aprinderea becului de la benzina, mi-a fost cam frica sa īl las sa scadă atāt, becul sa aprins cam la ultima linie, măcar acum stiu ca nu e ars...așa e normal sa se aprindă?? Am impresia ca marcajul din bord nu are nimic de-a face cu nivelul din rezervorul😜







« Last Edit: June 04, 2018, 22:23:40 PM by Theophilus+Julsey »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #58 on: June 04, 2018, 22:23:20 PM »
... īntre timp tatăl meu a observat ca roata din spate stānga mișcă...era desfăcută din toate prezoanele și juca...

Mi-ai bagat un ghimpe in inima! Nu am stiut ca dupa ce schimbi rotile trebuie sa verifici prezoanele dupa un anumit numar de km. Nu am urmat aceasta procedura niciodata de cand sofez insa maine dimineata prima oprire in drum spre birou va fi la vulcanizare pentru a-i ruga sa imi verifice atat prezoanele cat si presiunea din cauciucuri.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14074
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #59 on: June 04, 2018, 23:02:18 PM »
Piulite la subaru si alte japoneze. Prezoane pe la europene.