Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #200 on: December 21, 2018, 10:54:11 AM »
 :o ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #201 on: December 21, 2018, 12:48:06 PM »
Adevarul e ca doar unde S-o rupt ii plastic in rest pare cauciuc sau o combinație de doua materiale...eghh, ce sa faci, așa e cu pasticariile și cauciucariile vechi :laugh:

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #202 on: December 21, 2018, 18:01:25 PM »
...ii plastic in rest pare cauciuc :laugh:
Mdeh, cauciucul, odata ce urca in etate, se lasa mai greu.
La fel si oamenii... :o
De-acu', sa iesi cu bine din iarna si cand s-o potoli geru', ia-le toate la puricat.  O recomandare in plus, daca nu e cu suparare, verifica si inlocuieste, dupa caz, toate legaturile (cablurile) de masa. Astea, in etate, se lasa prea usor...dar intelegi 'mneata.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #203 on: December 21, 2018, 21:55:17 PM »
Mersi de sfat, după mine as schimba multe, dar deh, mai îs și banii (sau lipsa lor) la mijloc plus ca mai trebuie sa și înțeleg ce unde și cu ce rol merge. In general vreau sa ma asigur ca toate îs in stare buna de funcționare și pe ici pe colo, dacă mai putem îmbunătății diferite lucruri, de ce nu...Sa speram ca o sa ieșim cu toții cu bine din iarna...și nu ma refer la vreme ca știm cu toții ca nu exista probleme acolo :angel:

Primul Forester, prima mașina
« Reply #204 on: December 26, 2018, 21:40:46 PM »
…………………………..
ps. ia-ti ceva cablu de tractare din textil, sunt cele mai ok si nu fac damage daca cumva se rup. Cine stie cand poti sa ai nevoie, sa ajuti pe cineva ca invers nu cred :D
………………………………..

Dotare minima  ca sa scoti pe altii din kko……… …. sau ptr  offroad, …….. ca asa cum zicea un intelept in viata (inca)  pentru tine nu cred ca va fi nevoie,  poate doar ptr  linistea ta sufleteasca stiindu-le acolo la tine in portbagaj.



Cablu textil  9metri  (cu care pana acuma am  scos din  white shit  vreo 150  masini) , troliu manual, lopata, pompa electrica de umflat roti, trusa prim ajutor,  fierastrau, chestii de-alea luminoase (nu stiu cum le zice),  cric de 1,5 m.   Toate au loc  sub planseu langa roata de rezerva.
 Cu exceptia cricului pe care il iau doar cand plec in offroad,  toate celelalte stau in permanenta in portbagaj pentru a-i  ajuta pe alti oropsiti ai sortii care  ori nu au  4x4  ori care doar cred ca au  4x4,  si mai ales   for my peace of mind.
.....................................................  my  2 centi     :angel:
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #205 on: December 26, 2018, 22:00:45 PM »
Un link la troliul manual, te rog.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #206 on: December 26, 2018, 22:01:16 PM »
Mare atentie cu cricul mecanic si troliul manual. Pot fi foarte periculoase pentru cititorii neavizati care vor sa iti urmeze exemplul.
O alta problema o reprezinta in Romania chingile de recuperare care ca nu sunt corect dimensionate.

Acum doua luni am asistat la ruperea unei chingi textile foarte serioase. Au fost si niste pagube.
Atat textilul cat si carligele de tractare sunt de cele mai multe ori subdimensionate. Nu trebuie uitat ca fibra are durata de viata limitata, dupa un numar de tractari serioase trebuie schimbata.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #207 on: December 26, 2018, 22:13:26 PM »
Un link la troliul manual, te rog.
https://www.canadiantire.ca/fr/pdp/certified-hoist-puller-2-ton-0618155p.html

Al meu e ca cel din link, (2 Tone) dar ar trebui  mai mare,  minim 4 Tone.

Boxer are mare dreptate.  Eu am vazut o data o vaca taiata in doua de un cablu care a loat-o razna  tragand un  planor la automosor.
 Imaginati-va  ce ii poate face unui  simplu om

Ceva de genul asta  :    https://youtu.be/ETFFeUoq5Vw
Si filmul nu e complet,  nu mai gasesc varianta completa.  Mai arata moaca  tipului dupa ce a luat cablul in plina  figura.  :'(
« Last Edit: December 26, 2018, 22:19:01 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #208 on: December 26, 2018, 22:51:18 PM »
Inca o mentiune. Cifrele 2 , 4 sau 5 nu au nici o legatura cu o presupusa sarcina exprimata in tone.
Sunt doar denumiri de marketing.
Un autoturism pe asfalt poate fi tractat si cu o cordelina de alpinism. Forta este mica atunci cand terenul este drept si nici frecarea nu este mare.

Multi ar fi surprinsi sa afle ca produsele din comert rezista la sarcini de 2-300kg.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Dan_XV

  • *
  • 134
XV 2.0 CVT MY2016

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #210 on: December 27, 2018, 11:06:30 AM »
In off-road folosim trolii Warn cu forta de tractiune de 8.000 lbs (vreo 3.500 Kg)  - forta este masurata in primii 4 m de la tambur insa cu cat cablul este desfasurat mai mult cu atat forta de tractiune se micsoreaza.

De multe ori apelam la un scripete caci in teorie amplifica forta de tractare cu coeficientul 2. Practica ne-a demonstrat ca un scripete este mai eficient fata de simpla legare a cablului de un copac si apoi actionarea motorului electric (ma refer strict la off-road si daca aveti dubii va urc poze + filmulete).

Daca vei folosi un troliu manual fara un scripete (si implicit un cablu auxiliar din otel legat de masina) mai bine renunta intrucat vorbim despre un Forester cu o greutate de cel putin 1.500 Kg fata de un Jimny cu o masa de sub 1.000 Kg.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Dan_XV

  • *
  • 134
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #211 on: December 27, 2018, 11:47:56 AM »
Domnu' Lorian cu umilinta va rugam sa detaliati subiectul, eventual sa puneti si "neshte" link-uri. Luati in considerare insa ca troliul Warn de care amintiti necesita alimentare electrica si eventual si prinderea de sasiul masinii.

PS. Poate reuseste vreun admin sa mute discutia despre trolii intr-un topic nou ca sa nu ii poluam omului topicul de prezentare. Multumim :)
XV 2.0 CVT MY2016

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #212 on: December 27, 2018, 11:52:34 AM »
Asta e" trolare "  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Dan_XV

  • *
  • 134
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #213 on: December 27, 2018, 11:55:18 AM »
Sau mai corect "troli-are"
XV 2.0 CVT MY2016

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #214 on: December 27, 2018, 13:02:17 PM »
@Adi-Canada Asia da dotare, dar totuși mi se pare ca nu e chiar minima pentru simplii șoferi care nu știu sa conducă iarna și au nevoie de puțin ajutor ca sa revină pe sosea :)
Dacă îmi amintesc bine, au făcut cei de la mythbusters ceva test cu cablu metalic sa taie un porc și indiferent de cât de tare au încercat, nu au reușit. Oricum, in videoul pus de tine, dacă prindeau cablu pe partea pasagerului nu era așa “in his face” :police:

@adinegru eu am găsit troliu manual și pe eMAG, nu știu ce calitate e, dar exista și dacă îmi fac cândva curaj sa iau unu, o sa împărtășesc ce păreri îmi pot face despre el cu voi  :o

@BOXER și eu m-a gândesc ca se referă la greutăți tractate pe suprafața “constante” nu dacă e de 2T, înseamnă ca poți atârna 2T, in aer de cablu.

Și eu zic ca se poate muta discuția intr-un topic dedicat, chiar dacă îmi place sa văd atâta activitate aici :o


Primul Forester, prima mașina
« Reply #215 on: December 27, 2018, 16:26:52 PM »
E destul de minimalista dotarea,  ar mai trebui una  alta  ca sa fie multumitoare,  cel putin ptr  mine.
 Uite aici  https://photos.google.com/share/AF1QipOjmNNQoMlXZqiyXHf_b_wlMb-w93aIR6onKFZgrI-oaICrxbeAlhy2yf-52BaUFg?key=TVphWGdBUFh6QVN3N0J0ZTZHcDNuQ0xiV1dGVlhB  pe la sfarsitul  albumului ce poate sa faca un troliu manual.  Am scos un XV  care a alunecat  intr un  sant pe un teren nisipos.  A trebuit  tras vreo  2,5  metri  pana a avut destula aderenta  ca sa iasa singur. Chiar  daca  e manual face destula treaba ca sa isi merite banii. Recomand
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #216 on: December 27, 2018, 17:54:52 PM »
Mi se pare mie, sau SGurile încă fac treabă?
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #217 on: December 27, 2018, 19:43:18 PM »
Nu. Dimpotriva. Ramaneau mai tot  timpul  impotmolite. Mi s-a  lungit shufa de la atata tras la  ele    >:(
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #218 on: December 27, 2018, 20:19:00 PM »
Depinde de SG. Chiar daca arata la fel la exterior sunt diferente majore intre transmisii.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #219 on: December 28, 2018, 23:16:46 PM »

@BOXER și eu m-a gândesc ca se referă la greutăți tractate pe suprafața “constante” nu dacă e de 2T, înseamnă ca poți atârna 2T, in aer de cablu.
....daca e de 2T, inseamna ca asta e tensiunea din cablu, inseamna mai departe ca poti atarna 2T in aer. Daca cei care produc sunt seriosi si (sic!!) ingineri, tot sistemul trebuie sa fie declarat apt pentru sarcina respectiva. Declaratia se face cu document, coeficientul de siguranta folosit in proiectare si apoi in teste pentru sisteme de genul acesta fiind 1,5 ( se testeaza la 3T).
Dar in practica.... ;D