Eu nu înțeleg de ce voi, care deja sunteți de mai mulți ani in viața asta de Subaru și ați trecut deja prin chestiile care urmează sa trec eu, fiind exact la începutul “vieții” subaristice, încercați sa ma descurajati sau sa ma simt nașpa de ceea ce am.
Pai tocmai ca am experimentat si stim ca nu e varianta cea mai buna pentru ca implica bani multi si timp mult pierdut cu reparatiile, in loc sa te bucuri de masina. Ca se poate si in final o sa te bucuri, da. DAR e de durata si costa mai mult decat alte variante. Daca nu te deranjeaza si vrei sa inveti platind acel cost (timp si bani), nu e nici o problema. Te/Va incurajam.
Ia exemplul WRX-ului meu. Cu tot cu achizitie si reparatii minore la mecanica am ajuns pe la 11500-12000 euro. A luat-o Mihai Stan si a mai bagat ceva banuti in alte discuri si iar revizie si suspensie.. nu stiu cat a cheltuit el dar minim 1000 euro. Apoi a ajuns in final la Dragos, care a luat-o de la 0 cu tinichigeria/vopsitoria, alte lucrari de intretinere si modificare la motor, reparatii capitale la cutie, iar consumabile, suspensie... si el a bagat 6.000 euro minim in masina.
Si asta in conditiile in care masina nu a avut rugina deloc pe dedesubt si inca merge cu motorul ei original de fabrica, turbina ei, a avut frane in stare buna, interior bun, roti bune, evacuare si toata electrica functionala pe masina. AH! SI IMPORTANT! Majoritatea lucrarilor au fost facute de noi 3, posesorii, sau prin prieteni, cunostinte si relatii, astfel incat costul a fost semnificativ mai mic.
Fa un total si apoi gandeste-te ca tu in plus ai de facut un motor si de inlocuit piese de caroserie si mai multa munca la tinichigerie si vopsitorie.
OK, si care ar fi varianta corecta atunci? Pai cauti si astepti si cauti si strangi bani in loc sa ii bagi in masina aia si in final o sa gasesti ceva mai scump intr-o stare mult mai buna, cu mai putini km si cu un numar mult mai mic de reparatii necesare, posibil tot Forester XT, posibil tot culoarea aia...
Exemplu: ultima mea Impreza. Ca sa fie absolut totul ok a costat 5.000-5500 euro. Si cand spun absolut totul, ma refer la mecanica si estetica si intretinere si preventie si tot.
Si desi am tinut-o doar un an, am iesit cu ea pe circuit de 3 ori mai des decat cu WRX-ul in 5 ani. Plus drumurile pe stada, unde uneori cu WRX-ul imi era teama ca ma lasa in drum.