Departe de a fi un specialist in domeniul auto !
Sunt alti colegi muuult mai priceputi in domeniu decat mine.
Dar, ca un posesor de boxer diesel de vre-o 9 ani, sunt oarecum in tema, pe principiul "been there, done that !"
Can am inlocuit motorul, am dat jos si trimis la reconditionat si tubina (desi nu facea figuri, am zis ca la peste 180k km nu are ce sa-i strice - acum nu sunt 100% convins ca-i asa).
La mine a fost curatata, echilibrata si s-a inlocuit un O-ring.
Din multiplele discutii avute atat cu cei din service, cat si cu alti prieteni si cunoscuti cu experienta in domeniu, am inteles ca cel mai mare pericol la reconditionarea unei turbine, daca nu este facuta asa cum trebuie, este dezechilibrarea acesteia. Deci, daca dupa reconditionare. la reasamblare a avut o cat de mica abatere a axului, la vitezele si presiunile din turbina, iti dai seama ce se intampla cand o pala atinge corpul turbinei ...
Uleiul gasit in galeria de evacuare nu inseamna neaparat ca avea ungere buna. Cand crapa turbina, improasca ulei in tote partile.
Asta doar ca o paranteza - sincer sa fiu habar nu am care o fi fost cauza "decesului". Doar cineva priceput in domeniu poate face o evaluare si sa identifice cauza.
Si mai stiu ceva - e destul de complicat cu repararea turbinelor de la primele generatii de boxer diesel - IHI, fabricantul acestora, nu ofera kituri de reparatie pentru acestea ! Parca, de la Euro 5 incoace, turbinele sunt furnizate de alt producator.
Ca atare, nu cred ca-i o solutie sa incerci sa o repari tot pe aia.
Daca una noua iti depaseste bugetul, cauta una SH - dar aici e ca la loz in plic ...