Am fost la Iasi, apoi la Piatra Neamt, apoi indarat. De la Brasov la Iasi am mers civilizat, am depasit unde a fost nevoie, etc.
Consum 10.6.
Visinia merge bine, nicio problema, nicio anomalie.
La intoarcere i-am facut cunostinta, in sfarsit, cu sora-sa mai bleaga.
Apoi asta, ca sa-i creasca self esteemu' celeilalte.
In prima faza m-am uitat dupa cum as putea pune blanketu' pe turbina aflata pe masina. Mi-am dat seama c-ar iesi o tampenie, asta daca ar iesi. Asa ca m-am bagat sub masina pe o ploaie superba si am scos downpipe-ul. Apoi ce ma interesa.
Naspa paturile astea cu fixare cu sarma otelita, se pateaza usor...
La montaj, cele 2 garnituri de pe evacuare noi si garnituri noi pe banjo-ul turului de ulei.
Sharing is caring: daca ajungeti in zona, NEAPARAT sa schimbati furtunul de retur. E 8 lei parca... Aici era pietrificat.
Si mai e furtunul de apa de jos, unul imbracat in ceva protectie termica gofrata. Si ala e cedat psihic, nu mai etanseaza deloc odata remontat. Aici nu mai conta, urma sa se faca bypass cu AOS-ul.
Dupa remontare...
M-am mutat la caracatita ciufulita.
Furtunuri mici de benzina noi. Si inlet Samco asortat. Pentru ca RSD nu aveau pe stoc negru. Asa ca am luat tot ce am luat rosu...
Inainte de reasezare, distantiere izolatoare termic.
Si am reasezat-o, si fu totul ok.
A fost de foarte mare ajutor bleaga, ca sursa de inspiratie pentru o groaza de chestii. Era pe post de manual de servis practic.
Probleme la galerie:
- e cu tooooootul alta poveste la asta. In primul rand complexitate mult mai mare. Mufe, mufulite, furtunuri in plus, conducte in plus. Daca-mi pun vreodata AVCS sa-mi ziceti ca-s bou.
- furtunuri coapte. Cand am discutat cu proprietarul i-am zis de ancillary kit. Si de intercooler kit. N-a vrut. L-am injurat si blestemat pentru treaba asta ieri. Si o sa se injure si blesteme singur cand i-o crapa vreunu'.
- era frig, ploaie. M-am luptat efectiv cu cele 3 furtunase de benzina. Banuiesc ca atunci cand am facut treaba asta la mine era foarte cald, ca numai un feon m-a scos la lumina.
- cateva mufe sparte. Eu am spart sigur una, iar de alta nu-s sigur. Am fost cuminte. Dar ncsf, masina veche cu plastic imbatranit. La fel si la a mea. Chiar ncsf.
Si asa s-a-ncheiat experienta 30 aprilie.
A urmat 1 mai muncitoresc. Si ce munca...
Mici retusuri ici-colo, de exemplu inlocuire mansoane conducte de directie, unde se fixeaza pe galerie. Erau topite sau dizolvate.
Apoi, pare-se ca intercoolerul a iubit o conducta de AC, vecina cu el.
Am impins teava cat de mult am putut spre tablier, am legat-o cu soricel de ce am gasit p-acolo si am acoperit-o cu un manson de cauciuc demontabil. In poza, mansonul e ridicat, ca sa se vada rodul dragostei.
As fi curios daca STI-ul LHD are alta conducta de AC. Sau poate e aceeasi, dar intercoolerul pentru piata domestica si japoneza e mai mare?
Eu as rezolva problema cu tampoane motor, de cutie si pitch stop lemn
Dar proprietarul nu vrea
Am terminat de echipat ce se mai putea si m-am mutat la AOS.
In primul rand, o chestie o observasem de cand a ajuns. Au renuntat la check-valve-ul metalic de pe circuitul de relanti si l-au inlocuit cu o supapa unisens din plastic, intercalata pe furtun. Mare, mare rusine.
Si am constat alta minune. Eu, in kitul meu cumparat acu' 3 ani, aveam 2 fixari, una pentru new-age si alta pentru hatch si dupa. Cu tot ce trebuie, bride, suruburi de lungimi potrivite, distantiere.
Aici era doar kitul pentru new-age. Nicio suparare. Doar ca niste luminati de la IAG au hotarat sa renunte la distantiere. Ca sa loveasca AOS-ul in conductele de frana.
Dar au adaugat un sticker sus, deci se iarta toate pacatele...
Mno, folosind distantierul de 6mm de la kitul meu de hatch, taindu-l la jumate pe cel de 8 si cu suruburi potrivite ca lungime (daca-s prea lungi, cum capatul ajunge in pasajul de roata, dupa 2 ierni le scoti cu tot cu contraaripa), am reusit sa-l fixez corect.
Si mai e o problema. Au modificat si brida propriu-zisa, a mea arata complet diferit. Or asta noua nu-mi permite sa ridic separatorul cat mi-as fi dorit, astfel incat sa am panta la returul de ulei in baie. Sper sa fie ok, e la maxim sus.
Restul zilei a constat in taiat, potrivit, asezat, mutat, reasezat, incalzit cu feonul furtunurile vechi si intarite, etc.
Asa arata ce e sub intercooler.
Am incercat sa imbrac furtunurile intr-un tub protector termic de-l cumparasem special pentru asta dar era prea mic din diametru, n-am reusit sub nicio forma. Asa c-am improvizat.
Oricum, termica compartimentului motor ar trebui sa fie mult diferita de aici pe mai departe.
Si asa arata deasupra, de altfel dupa ce am terminat toata treaba.
Stiu, bate la ochi chestia asta...
Am incercuit in poza zona in care furtunul copt de pe intake iese in directia gresita (vezi sageata). Singurul lucru pe care l-am putut face e sa-i fac furtunului o bucla cat mai ampla, astfel incat sa nu se gatuie. N-arata minunat, dar e fixat bine si nu va face probleme.
Un montaj mai reusit e aici, unde am dispus de 2 coturi la 90 de grade care, impreuna, mi-au intors furtunul, sa zic, "pe loc".
Coturile, provenind de pe Dacia Logan, s-au terminat, chiar am cautat si nu mai am.
Si a pornit.
Din prima, dar prost, cu CEL. Am gasit o mufa de arbore cu came nebransata, am rezolvat, a 2-a oara a mers uns.
Dupa o aerisire mica si dupa ce m-am asigurat ca nu curge nimic, am iesit la plimbare.
Suiera admisia. Fix ce proprietarul nu-si dorea, o masina zgomotoasa. Mie mi se pare bestial sunetul. Probabil se va pierde dupa ce-i schimb si post-maful. La mine, cu post maf si inlet nu se aude nimic. Dar e si alt motor totusi.
Fumega de nu mai vezi nimic daca stai la semafor. Prima oara am zis ca e blanketul, dar a 2-a oara, dupa ce am urcat putin din drumul de poiana, am vazut ca fumega sever de pe colectorul de evacuare. Am verificat nivelul de ulei si nu pare sa piarda. Ulei de servo nu vad cum ar fi ajuns acolo.
M-am intors usor acasa si mai verific maine.
Oricum, operatiunea, cu mica rezerva de mai sus, as zice c-a reusit.