Mi-am planificat cat de cat lucrul la masina asta astfel:
- we asta amortizoare;
- de pasti ce am pe la motor.
Pentru ca te pisi pe el Fan Courier, amortizoarele nu vor fi gata la timp. Lipsesc flansele spate.
Ieri (vineri) dupa munca am saltat-o si am scos suspensia fata.
![](https://i.imgur.com/wEvI3pX.jpg)
![](https://i.imgur.com/4I1yMKr.jpg)
Insa m-am lovit de o problema mare. Arcul de STI are spire mai putine decat ala de WRX. Ca o paranteza, masurasem la un moment dat diametrele spirelor si-s la fel intre cele doua. Deci constanta elastica mai mare e data de lungimea desfasurata mai mica, inchid paranteza.
Baiul fu ca nu puteam apuca cu presele decat 2 spire alaturate. Iar presele mele se pare ca nu reuseau sa comprime suficient arcul. La demontare am orientat jamba spre gard, m-am dat intr-o parte si am desfacut piulita. A zburat talerul putin, nu s-a lasat cu sange. La montaj insa nu reuseam nici batut sa prind spirele din tija cu piulita. Si m-am lasat pagubas.
Ah, o chestie am descoperit, si anume ca unul din filetele etrierului stang e distrus si el. Deci uichendu' avea sa se prelungeasca...
Astazi am gasit un vecin acasa si am asamblat jamba stanga imediat. Deh, 3 maini...
Asta voia sa plece si i-am zis ca-n 20 de minute il chem pentru partea a 2-a.
Dar nu s-a putut. Alta surpriza nasoala...
![](https://i.imgur.com/OzS62qV.jpg)
![](https://i.imgur.com/qy1a9sp.jpg)
Talerul superior drept fisurat. Prima poza e de sus, a 2-a de jos.
Inca 2 saptamani sa astept piesa noua nu prea aveam chef. Sa iau un taler de pe masina mea si sa pun peste 2 saptamani unul nou nu voiam. Asa ca am luat un taler de WRX de pe masina donatoare, care acum are suspensia originala a visiniei.
E fix
aceeasi piesa.
Si, dupa o vizita acasa la Pfaizar, de data asta una nefisurata.
![](https://i.imgur.com/6HWKd6P.jpg)
![](https://i.imgur.com/SZwvN0W.jpg)
Demontat jamba de pe masina donatoare si pus la loc in sub 30 min. Pentru ca nu mi-a pasat de detalii. Pentru mine, o surpriza recordul asta de timp.
Revenit acasa, vecinul era plecat, asa ca trebuia sa-mi umplu timpul cu ceva.
Aveam o restanta de data trecuta cu genul asta de poza. Spre supararea mea, ca nu voiam sa ajung sa fac poza asta, iata, asa arata un filet de Brembo busit.
![](https://i.imgur.com/ogmazZ9.jpg)
Si mi-a venit o idee mult mai buna pentru a evita scurgerile de lichid din etrierul scos. Manson de cauciuc (taiat din ceva furtun de 8mm) peste surubul banjo al conductei.
![](https://i.imgur.com/OiPdhtx.jpg)
Apoi, procedura obisnuita, doar cu ceva optimizare pe asezarea etrierului de data asta, ca am gasit niste bucatele de lemn.
![](https://i.imgur.com/f60XHGe.jpg)
Si ambele filete reparate cu Helicoil.
![](https://i.imgur.com/CpNvcTw.jpg)
Dup-amiaza arata asa pasajul de roata...
![](https://i.imgur.com/QewwXfN.jpg)
Iar seara asa:
![](https://i.imgur.com/4lkJIGn.jpg)
Geometria trebuia s-o fac maine, da' nu mai am cum. Am s-o fac dupa ce schimb si amortizoarele spate, cand o fi sa se intample si asta.
Am iesit la o proba usoara, pentru ca suruburile de pe portfuzeta nu-s stranse tare.
Spre marea mea mirare, directia, care inainte tragea dreapta, acum nu mai trage.
La fel, tragea dreapta puternic cand franam. Acum, nimic.
Ori e din amortizorul dreapta, care apropos, era terci, ori din anvelope. Acum are rotile mele de vara, ca geometria doar cu alea o pot face.
Si atat. Astept curierul. De bine PSD si Fan Courier.