Mi-am planificat cat de cat lucrul la masina asta astfel:
- we asta amortizoare;
- de pasti ce am pe la motor.
Pentru ca te pisi pe el Fan Courier, amortizoarele nu vor fi gata la timp. Lipsesc flansele spate.
Ieri (vineri) dupa munca am saltat-o si am scos suspensia fata.
Insa m-am lovit de o problema mare. Arcul de STI are spire mai putine decat ala de WRX. Ca o paranteza, masurasem la un moment dat diametrele spirelor si-s la fel intre cele doua. Deci constanta elastica mai mare e data de lungimea desfasurata mai mica, inchid paranteza.
Baiul fu ca nu puteam apuca cu presele decat 2 spire alaturate. Iar presele mele se pare ca nu reuseau sa comprime suficient arcul. La demontare am orientat jamba spre gard, m-am dat intr-o parte si am desfacut piulita. A zburat talerul putin, nu s-a lasat cu sange. La montaj insa nu reuseam nici batut sa prind spirele din tija cu piulita. Si m-am lasat pagubas.
Ah, o chestie am descoperit, si anume ca unul din filetele etrierului stang e distrus si el. Deci uichendu' avea sa se prelungeasca...
Astazi am gasit un vecin acasa si am asamblat jamba stanga imediat. Deh, 3 maini...
Asta voia sa plece si i-am zis ca-n 20 de minute il chem pentru partea a 2-a.
Dar nu s-a putut. Alta surpriza nasoala...
Talerul superior drept fisurat. Prima poza e de sus, a 2-a de jos.
Inca 2 saptamani sa astept piesa noua nu prea aveam chef. Sa iau un taler de pe masina mea si sa pun peste 2 saptamani unul nou nu voiam. Asa ca am luat un taler de WRX de pe masina donatoare, care acum are suspensia originala a visiniei.
E fix
aceeasi piesa.
Si, dupa o vizita acasa la Pfaizar, de data asta una nefisurata.
Demontat jamba de pe masina donatoare si pus la loc in sub 30 min. Pentru ca nu mi-a pasat de detalii. Pentru mine, o surpriza recordul asta de timp.
Revenit acasa, vecinul era plecat, asa ca trebuia sa-mi umplu timpul cu ceva.
Aveam o restanta de data trecuta cu genul asta de poza. Spre supararea mea, ca nu voiam sa ajung sa fac poza asta, iata, asa arata un filet de Brembo busit.
Si mi-a venit o idee mult mai buna pentru a evita scurgerile de lichid din etrierul scos. Manson de cauciuc (taiat din ceva furtun de 8mm) peste surubul banjo al conductei.
Apoi, procedura obisnuita, doar cu ceva optimizare pe asezarea etrierului de data asta, ca am gasit niste bucatele de lemn.
Si ambele filete reparate cu Helicoil.
Dup-amiaza arata asa pasajul de roata...
Iar seara asa:
Geometria trebuia s-o fac maine, da' nu mai am cum. Am s-o fac dupa ce schimb si amortizoarele spate, cand o fi sa se intample si asta.
Am iesit la o proba usoara, pentru ca suruburile de pe portfuzeta nu-s stranse tare.
Spre marea mea mirare, directia, care inainte tragea dreapta, acum nu mai trage.
La fel, tragea dreapta puternic cand franam. Acum, nimic.
Ori e din amortizorul dreapta, care apropos, era terci, ori din anvelope. Acum are rotile mele de vara, ca geometria doar cu alea o pot face.
Si atat. Astept curierul. De bine PSD si Fan Courier.