Azi am luat servisurile pe care le stiam aproape de mine la rand.
Primul - e plecat Robert. Explic eu ce vreau, gen depresare bucse vechi si presare bucse noi... "luna viitoare". Pa!
Al 2-lea... La sfarsitul lunii. Lasi tendoanele, le iei ziua urmatoare. Mai bine parca...
Si stiam vag ca mai e ceva servis fix pe strada mea, la 30 de secunde de mers pe jos.
Le explic baietilor...
Varianta 1 - vin cu tendoanele/ciolanele/tirantii in mana. Depresati, presati, multumesc.
Varianta 2 - vin cu copaia, scoateti tendoanele de pe ea, ca io-s batran si scartai, depresati, presati.
Am primit pretul pentru ambele variante, doar ca proprietarul copaii n-a binevoit a raspunde la telefon, desi cred ca e prima oara cand il sun.
Asa ca, batran fiind, scartaitor, obosit de contextul social-politic si insotit perpetuu de regretul de a fi avut nesansa de a ma fi nascut si crescut in asemenea cloaca...
I-am lasat pe baietii astia sa-si faca de cap.
Bucsele vechi, avand varsta majoratului, au iesit abia dupa ce au fost atent taiate radial, spre exterior, cu bomfaierul (idee sugerata de daniel.gugu la un moment dat, pe care eu, la randu-mi, le-am sugerat-o lor. Mersi, gugule! N-am poza, mi-a fost jena)
Bucsele noi, le-am propus baietilor sa le lase-n congelator. Poate si din cauza asta, au intrat superb de usor.
Precizez ca le-am decalat 90 de grade. Si astea au "ferestre" in flexibloc, pentru confort. Dar de data asta n-am vrut sa le las dupa mintea japonezilor. Am preferat mentinerea geometriei statice in dinamic, asa ce ferestrele au fost orientate astfel incat sa nu faca nimic. N-am poze. Cine intelege, sa-i fie de bine.
Mi-am luat la revedere pana la proxima ocazie, am mutat copaia cativa metri mai incolo, la mine-n curte, si am cocotat-o de fund pe rampe.
De pe cacalator am notat chestiile astea:
Si mi le-am notat pentru ca baietii au strans tendoanele pe elevator. Le-am zis sa le fie mila de mine si sa le stranga usor.
Deci acasa, bagat sub ea, am slabit toate cele 4 fixari.
Apoi...
Parte portfuzeta, strans sub sarcina la cat scria in manual (poze mai sus):
Parte caroserie, strans sub sarcina la cat scria in manual (poze mai sus):
Si cu asta s-a-ncheiat, visinia are bucse tendon spate, capatul dinspre fata/caroserie noi.
Cele dinspre spate/porfuzeta nu prea vad cum ar putea vreodata avea probleme.
Operatiunea asta a fost o exceptie.
Explic...
I-am zis proprietarului ca NU ma bag la chestii pe care nu le-am experimentat pe masina mea. Sub nicio forma! Pe motiv ca nu vreau sa-i stric copaia, n-am timp si nervi de experimente pe masina altuia. Doar ca fiind vorba de niste bucse banale, practic elementarul in materie de mecanica auto, am zis... fie.
Insa ma bucur c-am facut-o, din simplul motiv ca am aflat astfel ca bucsele astea, cele OEM, sunt de toata jena. Iar implicatiile dinamice sunt imense. Fie ca accelerezi sau franezi ca ghiolbanul, din cauza astora, convergenta spate se duce-n balarii.
Asa ca eu, ca un autoflagelator ce sunt, cu proxima ocazie am sa-mi iau poliuretan pentru respectivele repere. Cu OEM nu faci nicio treaba.
Astept caseta +2015. Dup-aia-i cam gata
Era cat p-aci sa omit...
Uitati in ce hal mi-a dat-o un EVO modificat. Zic "modificat" pentru ca face spool inainte de schimbarea de treapta.
Toate sunetele de pe filmare sunt de la el, bietul STI JDM e acoperit sonor total.
Ncsf... Trebe shortblock nou si turbo cat tetiera