2001 WRX SW Bugeye
Subaru club Romania

2001 WRX SW Bugeye

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #160 on: May 25, 2019, 20:27:21 PM »
Bingo!
Spinarea mea iti multumeste ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #161 on: May 26, 2019, 21:24:50 PM »
Am reusit cu greu sa-l pacalesc pe proprietar sa cumpere de la mine suporti de bara antiruliu spate Whiteline cu bucse de 20mm, diametru OEM de STI.
Insa revazand starea podelei, am avut o revelatie de moment amintindu-mi ce a patit Pfaizar la brecul lui cand a umblat la suruburile alea doo. Nu am sculele necesare sa extrag din lonjeroane suruburi rupte si ruginite. Deci nici n-am incercat sa-i montez.



M-am rezumat la a-i pune bielete antiruliu noi. Intr-adevar, la cele vechi "pluteau" bucsele in bielete.



Si o lucrare grea... Capace de stergatoare noi, proaspete, moi si nemicsorate de soare.



Franele scartaie. Dar ma enerveaza ca nu scartaie tot timpul, trebuie dozata frana extrem de fin ca sa scartaie. E atat de misto cum suna, n-am cuvinte.
Si tot la capitolul sunete... Daca tot eram sub ea in spate, loc in care n-ar mai trebui sa ajung, am scos finala mea si am pus-o-ndarat pe cea de STI.

Introductiv... Subaru turbo, in special un STI vechi e un amestec de stimuli. Ai tactilul desfatat, ai urechea interna chinuita grav, ai de toate. Dar p-astea le ai si la Clio RS, si la Logan dci, si la avionul cu care pleci de pe Aiurel Vlaicu. Ce nu ai la nicio alta masina sau caruta e sunetul de boxer cu tevi de lungime inegala sub motor, care e absolut fenomenal, unic, incredibil, shaorma de la Dristor.
Ei... Dupa cateva mii de km cu STI cu sunet corect, astazi, am mers in Hornbach sa iau vopsea de jante si simteam ca merg cu troleibuzul. Acceleratie blana, sunet zero.

Sebi, nu te inteleg. Dar e problema mea cred  :-\
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #162 on: June 07, 2019, 22:30:44 PM »
Am editat si la mine, ca sa nu ma injure mecanicii ascunsi.

Incepusem fix acu' 2 saptamani sa schimb volanul. Adica asta:



Doar ca sa ma trezesc ca e imposibil de facut airbagul functional cu ce aveam.
M-am plimbat atunci putin, am fost si pe la Pfaizar, Sese si Musiu, in cautare de solutii.

Pe scurt, sunt (cel putin) 3 tipuri de capsule pirotehnice intre 2001 si 2003. Au inceput cu una, apoi au schimbat-o dar au pastrat spira de volan, iar la final au schimbat si spira de volan (cazul Musiu).

Dupa ceva cautari pe la vanzatorii de piese de Subaru vechi de pe la noi, aveam un alt airbag de pe care sa iau capsula. Un al 3-lea adica. Cu capsula identica cu cea de pe masina mea (mare noroc am avut...).
Adica ala cu 2002 pe poza.



Partea haioasa e ca firul de claxon de la 2001 e cu papuc, nu nituit, cum era la al meu 2002.



De data asta n-am mai folosit coaja aia din plastic, am vazut ca la 2003-ul lui Musiu vine firul direct. Nu vad cum s-ar misca mufele in volan.



Asta e:



Airbagul, desi perfect centrat, nu sta grozav fata de spita stanga. Am incercat diverse chestii si n-am reusit sa fac "lufturile" alea egale. Dunnowhy.

Inca astept caseta  :-\

WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #163 on: June 07, 2019, 23:30:57 PM »
Pai si poti sa dormi cu diferenta aia acolo ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #164 on: June 07, 2019, 23:37:22 PM »
:))

Da, pentru ca am incercat toate variantele, gen am deformat cadrul airbagului, am tras de volan. Mai ramane sa incerc sa lipesc o saiba in stanga, ceea ce ar fi absurd si n-am sa fac.

N-am sa pot dormi pentru ca, in sfarsit, am aflat de ce emblema subaru de pe volanul meu arata ca dracu. Ar trebui sa fie o... Gen o folie de silicon transparent pe emblema, strat gros. Eu n-o am, un englezoi a dezlipit-o.
Mai bine nu aflam.
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #165 on: June 07, 2019, 23:44:05 PM »
Inca un motiv sa nu dormi... Ma duc sa fac rost de o canapea sa te intinzi ? Mai ai chestii de discutat / rezolvat ? ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #166 on: June 07, 2019, 23:46:30 PM »
Meh... Incerc sa nu dorm maine, pe lumina. Contribuie kkkennnyyyy.
Mersi!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #167 on: June 09, 2019, 14:49:32 PM »
Am auzit de jdemii de ori intrebarea "de ce nu STI?". Unicul meu motiv si raspuns este "nu s-au facut brec".

Proprietarul visiniei mi-a luat-o inainte cu esteiul brec, csf...

WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #168 on: June 09, 2019, 14:55:08 PM »
Legat de airbag , eu am mutat de pe volan de Fxt 2003 pe volan in 3 spite de Legacy 2006. Si urmeaza sa inlocuiesc iar cu volan de STi , nu stiu ce an. Ca e pe stoc si sta degeaba pe GC.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #169 on: June 15, 2019, 11:07:33 AM »
Cu ajutorul unui furtun de 10 lei din dezmembrari, provenind de pe conducta de turbo a unui model dizel necunoscut, rezolvat-am adineauri problema de estetica.

Inainte si dupa:





Proprietar, sa verifici periodic starea celor 3 furtunuri in partea de dedesubt, si a celui de apa pe care cele 3 se sprijina.
Motorul se misca, AOS-ul nu. Se vor freca unele de altele si chiar n-am nicio idee de fixare. In afara de tampoane motor rigide, da' n-ai vrut.

Astept caseta.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #170 on: June 16, 2019, 10:22:07 AM »
poti sa pui o bucata de furtun intre vasul de apa si furtunul de aos sa fie de sacrificiu
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #171 on: June 16, 2019, 10:23:36 AM »
Dap, gen camera de bicicleta. Dar taaare n-as mai scurge antigel din ea, sincer mi s-a luat.
Mersi!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #172 on: June 20, 2019, 21:22:20 PM »
Az' nuapte primeam un mesaj pe uatsap da' l-am dat incolo. Dimineata, chior de somn l-am citit, da' am zis ca-s prea chior si nu vaz bine. Mi-am amintit de el inainte de amiaza abia...
Mno, dupa munca m-am dus sa iau ce eram anuntat c-a ajuns...





Intarziere de 1 luna. Cred ca propritaru' visiniei era deja bantuit de ganduri negre. Adica doar asa-mi explic entuziasmul de-l afisa la aflarea vestii.
Mno, pe langa caseta traumatizanta am mai adunat tot astazi micile maruntisuri de pe langa...



- splinturi de la ceva magazin cu piese de Dacii vechi, cred ca-s de la saiba crenelata de tambur de 1300 :)))))
- distantierul din alama, ca nu vrem sa oxideze carpeala;
- surubul cu pas atipic si clasa de duritate mare.
Surbul de +2004 si uleiul obscur erau luate deja.

Ah, si am mai trecut pe la AK sa iau niste clipsuri pe care cei de la Alpadrino nu le-au putut aduce. Weird... Da' alea-s un episod separat si scurt.

Adineauri am spalat-o de dracii au gasit-o, evident, cu insistente intre rotile fata, ca detest sa stric fiare murdare.



Si de aici ar trebui sa mai plece doar cu 13:1 in loc de 17:1.



NU MAI astept caseta!  ::)
« Last Edit: June 20, 2019, 21:23:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #173 on: June 20, 2019, 22:35:02 PM »
Cat a costat caseta?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #174 on: June 20, 2019, 22:50:42 PM »
Cat a costat caseta?

Da' halatu' sau capotu' cat a costat caci doar atat pricep din ceea ce scrii???  :D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #175 on: June 20, 2019, 23:04:38 PM »
=====
andrei0241
« Reply #53 on: March 17, 2019, 00:58:07 AM »

Cat ajunge (si de unde ajunge) caseta cu 13:1?

=====
Muttley
« Reply #54 on: March 17, 2019, 18:24:05 PM »

Conform google, intre 640 si 712 dolari. US.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #176 on: June 22, 2019, 09:44:56 AM »
Sa-nceapa scandalul...  :-\

WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #177 on: June 22, 2019, 23:08:39 PM »
Casetele...



La o prima comparatie, diferenta nu e asa mare. Asa ca am scurtat capetele de bara si bieletele putin...
In poza, una din ele e nescurtata. Nu zic care.



"Ca de obicei", returul +2015 merge la gunoi. Mai putin O-ringul mic din capat, desigur. Ca e nou si proaspat.



Caseta de 2001 difera de 2002. Mai faina-i aia de 2002, ca are o bucata flexibila cu colier pe retur. La 2001 e dintr-o bucata, metalica. Asa ca... flex  >:D

Caseta +2015 cu conducta de retur de 2001 montata.



Apoi...



Aici s-a repetat ritualul. Taie, polizeaza, rupe, pune caseta, scoate, taie si polizeaza iar. Mi-a luat lejer 4 ore partea asta. La un moment dat aveam atat de multa piatra de polizor si metal in gura si nas si eram atat de ars de soare pe stanga incat am facut un dus si am schimbat hainele. Credeam eu ca terminasem. Dar am pus caseta iar doar ca sa vad ca mai trebuie polizat.
Asta e incercarea suprema pe parte de rabdare...
La final am vopsit cu pensula, cu vopsea neagra Policolor.

La una din probe am legat si bieletele de portfuzete. Intr-adevar, rotile (ma rog, discurile alea cat niste roti) erau usor inchise. Dar masina suspendata. Caseta, in fata puntii fiind, deschide convergenta la lasarea pe sol. Si ce te faci daca canelurile din cuplaj si canelurile de pe volan nu pica la fix astfel incat volanul sa fie centrat...

Asa c-am mai scurtat o data  :'(



Fetele capetelor de bara trebuie sa fie perfect perpendiculare pe axa bieletei, altfel contrapiulitele nu calca corect. Din nou, trebuie rabdare si multe verificari, din toate cadranele.

Am fixat-o...



Cu conductele fu distractie monstru...Mai exact infiletarea celor de pe caseta in cele de la motor. La mine a mers infinit mai usor si nush de ce. Planetara asta de STI e de 2 ori mai groasa, si trebuie s-o ocolesti. Poate d-aia.
Oricat am incercat, n-am reusit sa evit un contact al conductelor cu vecinatatile. Asa c-am ales contactul inofensiv, adica cu cadrul casetei. Celalalt era esapamentul, care misca, ca proprietarul n-a vrut suporti reising.
Si am pornit-o, am turnat ulei si am aerisit. Maine ma uit daca a curs ceva, desi uleiul era rece.

Apoi am imobilizat volanul cu o cordelina, am centrat caseta, am cuplat coloana de caseta. Si am strans bieletele, si cu asta am incheiat ziua.



Ma mir ca n-am avut nicio surpriza nasoala, niciun impas, nimic suparator.
Maine termin sigur.
« Last Edit: June 22, 2019, 23:12:47 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #178 on: June 23, 2019, 16:58:47 PM »
Azi a fost o placere, doar incheiere de formalitati.

Ultimele piese noi pe care le mai aveam pentru masina asta:



Am reajustat bucsele de brat. Cateva pagini mai in urma stanga era bine, dreapta era rau. Sper sa nu gresesc prea tare. Pentru ca doar asa aveam loc de manevra, acu-s ambele rau. Dar e bine, ca-s simetrice.
Pus splinturile pe piulitele de articulatii capete de bara, U-frame, capace U-frame (scoase cand am luat masina), scut motor (scos cand am luat masina), pus rotile, etc, etc.

Am bagat-o la geometrie. De poza mi-am amintit abia dupa ce am terminat si am strans parte din dispozitiv.



Am iesit in proba, volanul usor spre dreapta. Urcat pe rampe, cate o treime de rotatie de bieleta pe fiecare parte, iesit iar in proba, acum e centrat.
Directia tot trage uuuuusor dreapta. Ori problema e nerezolvata, ori e rezolvata dar anvelopele "s-au tras" si uzat dupa problema si va mai dura o vreme pana sa-si revina.

Asa arata bieletele dupa reglaj. Simetric si cu loc de manevra si spre inchidere, desi acum e reglata pe zero curat.
Adica a 2-a scurtare nu prea era necesara.



Scriam acum 2 ani...

Aud oaresice vibratii totusi la manevre de parcare. Ori nu s-a eliminat tot aerul de pe circuit, ori fixarile alea "robuste" nu-s chiar rigide :D Asta e, o mai las sa se aeriseasca........

...iar astazi, asta visinie a facut fix la fel.
Asa c-am urcat in Poiana, de fapt mai mult ca sa ma bucur de pachetul complet.
S-a aerisit, nu mai vibreaza.
________________________________

Si inca o "lucrare" astazi...

Introductiv:

..........am dat jos eleronul de pe hayon, se vedea muschi crescand sub el, si ma deranja zdranganeala sa la inchiderea portbagajului.
Dupa desfacerea celor 2 suruburi, el insista insa sa ramana atasat de hayon. In manual, mai apar 2 clipsuri, desi la descriere e ceva de genu' jos suruburile, afara eleonoru'. M-am intors la masina, am tras cu grija, nimic. Pe Nasioc am gasit insa problema: clipsurile se desfac intr-un singur mod, prin interior, dupa desfacerea burdufurilor de cablaj de langa balamale. .................



Si totusi, un proprietar de visinie s-a-ncapatanat candva sa desfaca eleronul fara pic de delicatete.
Se vede in prima poza de mai jos clipsul rupt (lipseste o bucata din el).





Eleroanele astea zdrangane, pentru ca buretele de fabrica decedeaza. Etansarea nu se pierde, clipsurile au garnitura de etansare, suruburile la fel. Dar zdrangane. Si ca sa nu se mai intample...



Cordon cat am putut de subtire.
Remontarea e o placere. Asezi eleronul, apesi in dreptul clipsului de pe fiecare parte si acolo intepeneste. Se tine doar in cele 4 urechiuse ale celor 2 clipsuri. Desigur, au urmat suruburile, ca sa nu zboare pe A1.
Proprietar, nu mai ai de ce sa umbli vreodata la eleron! Doar daca vopsesti masina, ceea ce nu e cazul.

Pentru ca aud ceva sunete discrete pe denivelari, in spate, am verificat toate suruburile la care am umblat pe spate. Etriere, tendoane, bielete, samd. Nush de unde e, poate e cricul desfacut in portbagaj.



Si cu aceasta ultima poza, zilele visiniei in compania celorlalte 2 japoneze batrane si a mea sunt numarate. Saptamana viitoare se cara de aici!
Iar eu am...

UP!

Deci 14 martie - 23 iunie. 3 luni de cand sta pe capul meu, la figurat dar mai ales la propriu.

Saptamana viitoare vine proprietarul dupa ea.
Aduce cu el un kit de furtunuri de servodirectie si un aftermaf, pe care le schimb pe loc.

Si pleaca. Si nu pot sa cred ca am terminat!!!  ^-^ ^-^ :)
« Last Edit: June 24, 2019, 08:02:05 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #179 on: June 26, 2019, 23:38:33 PM »
Silicon la directie si la admisie.





Apoi plimbari, la care au participat vreo 4 handralai.

Iar adineauri am vazut-o plecand.



Propritar, ai legatura ;)
WRX SW 2002