Subaru Legacy IV 2.0R
Subaru club Romania

Subaru Legacy IV 2.0R

Subaru Legacy IV 2.0R
« on: August 19, 2019, 12:26:40 PM »
Salutare dragi membri,

M-am gandit ca ar fi cazul sa ma prezint, Octavian (an fabricatie '91) muncesc in Bucuresti la Renault (inginerie/diagnoza) fan tot ce tine de automotive. Pe scurt am trecut de la 1.8T + GPL 4x4 Skoda Octavia mk1 (2003) la Subaru Legacy IV AWD 2.0R + Gpl (2009). Trecerea nu a fost usoara pentru ca la Skoda umblasem si aveam masurati 235hp 365Nm in schimb la Subaru amarati de 150hp aspirati. Dar ce pot sa zic no turbo no problem si foarte ok in cei 7mii de km parcursi pana acum (2100 chiar saptamana trecuta prin tara in concediu).

Pasiunea pentru Subaru capatata atat din istoria wrc, cat si din jocurile pe PC generatie mele cat si in realitate cand am auzit un boxer langa mine s-a facut piele de gaina pe maini si picioare  ::).

Despre masina sa incepem zic:
-an 2009 model facelift, 111000km la achizitie in Mai 2019 acum 118xxx (a mai avut anterior 2 proprietari primul: Camera de comert Americana pana la 95k km ulterior un nene la ~40 de ani asa)
-sufiecient de dotata (nu am piele nici nu vreau, senzori de parcare nu ne trebuie suntem soferi, iar navigatie avem smartphoane cu Waze)
-GPL montat la 96k km.
-2 randuri de jante ( vara 17 oem [5bucati] cu bridgestone turantza dot 2017, si iarna table la fel bridgestone dar nu mai stiu dot-ul + rezerva "biscuite" slim)
-Stare optica jalnica atinsa belita pe capota, pe bara spate, pe usa stanga spate dar fara rugina.
-placutele scrataiau cand am luato.
-uleiul batea 10mii negru taciune.
-amortizoare spatele 42%, fata stanga 79% dreapta 82% (test de amortizoare)
-tampoane cuti/motor moarte (joaca maneta)
-interiorul curat absolut totul functional (comenzi, scaunul electric, incalzirea parbriz/luneta, rabatare oglinzi etc)

Ce am reusit sa fac pana acum:
-schimbat ulei motul 5w30 + filtru
-revizie GPL (cele 2 filtre + setat sa treaca in gaz la 60 de grade pentru ocrotire motor si limitat gpl la 4500rpm( sau 11,2ms timp injectie ceva de genul) aproximativ 163km/h din acelasi motiv)
-placute fata / spate
-admisie inox Cosmo Racing (USA)
-polish faruri si zgarieturi superficiale
-inlocuit capota cu una de diesel cu scoop
-bucse bara stabilizatoare (4 ore m-am chinuit ca nu am vazut ca aveau imbus in cap si ma chinuiam cu papagal cu mox cu orice altceva)
-leduri pe spate pozitie/stop pe frana
-trecut GPL in carte/ inmatriculat pe numele lu tata/ si ITP (pe 2 ani 2021 iunie  ;D)

Ce vreau sa mai fac:
-uleiul iar + un filtu de aer de honda S2000 OEM (~400ron)
-tampoane motor si variata wrx sti plin cel de la cutie (~ 500ron)
-o suspensie "cinstita" Tein Street sau Koni (vreau sa ma incadrez in 3000ron)
-frane mai mari pe fata desi sta bine la capitolul asta dar de la un 277 la un 295 nu cred ca strica si nu implica mari costuri (400ron sh pe Bucuresti)
-o optimizare pe la RacingCode poate scot 5 cai frumosi si 10 Nm in plus (numai gandul ca are mai mult ma bucura  :police:)

Va atasez cateva poze cu Suby de cand e la mine:













2009 Subaru Legacy 2.0R

Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #1 on: August 19, 2019, 12:41:41 PM »





2009 Subaru Legacy 2.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #2 on: August 19, 2019, 13:03:13 PM »
Bun venit. Spor la lucrari! Nu te stresa sa incerci sa o faci ce nu este. La sfarsit o sa tragi concluzia ca ai bagat prea multi bani si tot nu ai ajuns unde vrei si cu banii respectivi iti luai direct ceva ce merita.

In rest, drumuri bune si placute.

Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #3 on: September 03, 2019, 23:59:31 PM »
Da, dom'le!... ochioasa, aratoasa. Sa te bucuri de ea.
Aa, si tine-o stock, ca tare sunt ramase putine in echipa...

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #4 on: September 04, 2019, 07:03:24 AM »
Si cauta sa pui filtru original in carcasa. Ca nu degeaba s au chinuit galbejitii sa faca alambicul ala. Pierzi sunetul , dar s ar putea sa ti traga si masina mai bine.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #5 on: September 04, 2019, 08:02:34 AM »
Da, dom'le!... ochioasa, aratoasa. Sa te bucuri de ea.
Aa, si tine-o stock, ca tare sunt ramase putine in echipa...
Upgrade la soft pentru un aspirat e doar o pierdere de bani, parerea mea.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #6 on: September 30, 2019, 10:35:10 AM »
Salutare,

Din nou pe forum cu mici update-uri. Pe scurt am parcurs 10mii km fara probleme (un concediu la vecini nostri Bulgari ~1500km si unul prin tara ~2300km restul Braila/Campina - > Bucuresti si retur) si foarte multumit de prestatie dar dupa ce m-am tot intalnit cu WIM de cateva ori am cam pierdut din tiglele de pe casa...

Asadar dupa 10000 de km masinuta a primit cateva noi upgrade-uri:
- filtu aer nou Honda S2000 adaptat la tubulatura mea frumoasa pe 63 sau 76 nici nu mai stiu el avand 80.
- tampon cutie STI  varianta plina care l-a comandat WIM (Dan) si m-a ajutat, Sa-i dea D-zeu sanatate.  :D
- antibalans de deasupra motor nou Yamato.
- frane Legacy Spec B (japan) traiasca WIM din nou discuri DBA (australia) si placute (japan) - trecerea a fost de la 277mm fata cu 270 spate la 316mm fata cu 290spate si va spun ca a meritat fiecare leut singurul impediment daca doar pisti frana incet pe la 10km esti un mic tren in gara scartaie iar alta nemultumire nu mi-a ajuns un sprai de vopsea decat pentru 2 etrieri fara portetrieri si a iesit un curcubeu veritabil am 3 noante diferite pe acolo si cu placutele verzi tiganie curata dar nu se vede rau.  :o
- am gasit potrivire filtru ulei K&N + motul 5w30 8100 X-clean FE
- am facut 5 spalari la instalatia de racire cu aproximativ 30 de litri de apa distilata si desi masina am cumparato cu G12 roz m-am chinuit sa ajung la un G12 tip D verde care dupa 5 spalari tot roz e si aici mai am de lucrat  ::).

Future updates:
- Suspensie reglabila Tein Street (made in Japan)
- mai am tampoanele motor stanga dreapta noi Yamato nemontate le plimb dupa mine.
- sunt in dubii cu achizitia unor jante pe 17" pentru iarna (are WIM ceva de wrx dar doar 3 am testat nu arata nici rau nici bine dar merg pe principiul ca sunt mai usoare) ca tablele pe 16" nu mai incap sau macar gume si le descalt pe actualele de pe masina.
- schimbat iar la antigel ca mi se pune pe suflet cand vad roz in vaz in loc de verde/galben.

Cateva poze sugestive cu ultimele 2 intalniri: sambete pe la WIM prin curte si nu numai:















« Last Edit: September 30, 2019, 10:36:05 AM by Octavian »
2009 Subaru Legacy 2.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #7 on: January 31, 2020, 15:03:56 PM »
Gata? La vanzare?


Re: Subaru Legacy IV 2.0R
« Reply #8 on: February 23, 2020, 02:56:47 AM »
E și la vânzare că vreau motor cu melc, îmi face cu ochiul rău un wrx de Botoșani la 8500 iar răbdarea și bani lu' WIM nu ii am. Deși e la vânzare mâine vede amortizoare bilstein spate + arcuri KYB + flanse noi, filtre(aer hondaS2000, habitaclu Mahle Original albastru antibacterian,ulei k&n), ulei motul5w30, antigel g11 Hepu, termostat, rămân restante conversia la masa simplă la care vreau sa va cer informații ce se potrivește și dacă găsesc o volanta de wrx 2006+ pe la voi și o geometrie sa fiu eu cu sufletul împăcat.
2009 Subaru Legacy 2.0R