probleme forester diesel 2012
Subaru club Romania

probleme forester diesel 2012

RB

probleme forester diesel 2012
« on: June 12, 2018, 10:26:43 AM »
Salut,

Va scriu pentru a cere un sfat privind ceva probleme la Forester 2012 diesel. Masina a fost achizitionata din Germania acum 3 ani, data primei inmatriculari in germania fiind mai 2012 (deci are 6 ani vechime). Reviziile au fost facute la timp, uleiul inlocuit pana in 15000km, filtre, etc.
Am urmatoarele probleme:
- fisurat furtun admisie turbo, apoi a crapat de tot, asta s-a intamplat in mers. Masina si-a pierdut puterea dintr-o data si am ajuns cu ea pe platforma in service-ul Subaru. De la momentul cand am simtit ca nu mai trage pana cand am chemat tractarea, am mai facut max 10 km.
- in service s-a inlocuit furtunul, dar DPF-ul era incarcat si s-a facut regenerare si apoi curatare manuala (nu regenerare)
- o rola de intinzator era in pozitie deplasata, a fost corectata.
- ceva bucsi pe care nu le-am inlocuit inca.
- s-au facut si diverse "reglaje" de pe computer pentru functionarea corespunzatoare si masina acum merge si are putere dar mai sunt urmatoarele probleme:
- in continuare s-a aprins martorul DPF+Check Engine, la nici 1 km dupa ce am iesit cu masina din service. M-am intors din nou in service - dar nu am primit un raspuns clar de unde ar fi problema, cica posibil injectoare, dar nu inteleg de ce se aprinde dpf-ul, si legatura cu injectoarele....
- imi spune din service ar fi zgomot motor linie vibrochen, eu personal nu il aud, dar e o posibilitate.
As dori ceva sfaturi cum sa procedez:
- as dori sa fac inca o diagnoza atat pt zgomot motor linie vibrochen, cat si pentru problema cu martorii aprinsi de la bord.
- daca se confirma problema - ce optiuni am - eu ma gandesc la urmatoarele:

 1. Inlocuire bloc motor, cei din service au facut sesizare la Subaru (cel putin au spus ca au facut), dar nu stiu daca va fi acceptata sau nu, ca mi-au spus ca ar fi in afara garantiei, ca am luat masina de la un dealer privat si nu dealer Subaru ca au deschis caz la Subaru si ca aia decid daca il inlocuiesc sau nu, dar ca e o operatiune de durata.
2. Inlocuire bloc motor - pe banii mei - dar costurile sunt foarte mari.
3. Motor din dezmembrari - dar nu se stie daca se gaseste si daca nu are si asta vreo problema.

Bazat pe experientele membrilor de pe forum, ce imi recomandati sa fac sau sa cer la service, pentru a gasi o rezolvare rezonabila financiar. Ce service-uri cu experienta pe motoare diesel Subaru stiti in Ardeal? Unde sa duc masina, pentru o diagnoza completa?
Alte idei?

Multumesc

RB

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #1 on: June 12, 2018, 10:57:28 AM »
Reparatiile de motoare nu sunt niciodata ieftine, mai ales in cazul motoarelor complexe si relativ rare.
Singura solutie reala este cea de la punctul 2.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #2 on: June 12, 2018, 11:54:30 AM »
Mergi pe garantie. Nu conteaza de la cine ai luat-o, caci prima data tot pe usa fabricii a iesit. Daca o cumparai de la o persoana fizica nu era tot aia?

O sa fie un proces de durata, dar te alegi cu motor nou. Si probabil o sa mai fii nevoit sa contribui cu aproximativ 10.000 lei pentru piese care nu intra in reparatia pe garantie, dar care se recomanda a fi schimbate.

marr

  • 2257
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #3 on: June 12, 2018, 11:56:47 AM »
Pana acum la ce service ai fost cu masina ?
In zona Ardealului, ai avea asa:
1. Auto Kino Brasov ( asta ar fi prima si cea mai logica alegere daca-i vorba si de garantie)
2. Trakia Sibiu sau Twin Motors Cluj - astea ar fi variantele de rezerva ( ma rog, cele pe care le stiu eu).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

RB

Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #4 on: June 13, 2018, 11:27:44 AM »
La Twin Motors.

Nu inteleg de ce dupa curatare manuala DPF si regenerare statica se aprinde iar dupa 1-2 km...?

Mi se pare ciudat ca de la zgomot linie vibrochen sa fie afectat DPF-ul. daca ar fi ulei in gazele care ajung la DPF, ar trebui sa se vada in special cand a fost demontat si curatat. Iar dupa ce a fost curatat in 4 km nu cred ca a fost atata ulei incat sa il infunde din nou, iar daca ar fi atunci nivelul uleiului si presiunea acestuia ar trebui sa scada...
Nu pot inca nici sa exclud acest zgomot dar nici sa il confirm. Eu nu il aud, am fost din nou la service, mi-a aratat la decelerare ce se aude, posibil sa fie un mic zgomot, nu zic nu.
Masina e din nou in service acum, astept sa imi spuna rezultatul....

Oricum daca are cineva alte idei, sau alte relatii despre aceasta situatie - macar cat sa obtin o diagnoza clara, va rog sa imi spuneti.

Multumesc

Pana acum la ce service ai fost cu masina ?
In zona Ardealului, ai avea asa:
1. Auto Kino Brasov ( asta ar fi prima si cea mai logica alegere daca-i vorba si de garantie)
2. Trakia Sibiu sau Twin Motors Cluj - astea ar fi variantele de rezerva ( ma rog, cele pe care le stiu eu).
[/quote]

RB

Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #5 on: June 13, 2018, 11:32:46 AM »
Incerc sa merg pe garantie, da - mi s-a spus ca e proces de durata, si ca sunt sanse f mici pentru ca e luata din Germania, ca are 200000km, ca depinde de ce analizeaza cei de la Subaru, etc... Mi-a spus ca au deschis caz la Subaru, dar nu am vazut nimic concret...(eu stiu daca l-au deschis?) desi nu ar avea nici un motiv sa imi zica ca l-au deschis si sa nu o faca...
Asa ca analizez ce alte optiuni am, oricum e clar ca nu ma mai pot porni la un drum lung, in special daca vreau sa merg cu copiii, ca sa ma lase in drum cine stie pe unde...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #6 on: June 13, 2018, 11:55:17 AM »
Ar fi o mare afacere sa reusesti sa obtii garantie in conditiile descrise initial. Daca obtii motorul ii vei motiva pe multi cititori ai forumului sa incerce schema.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #7 on: June 13, 2018, 11:58:08 AM »
Masina / motorul este fabricat in 2012? Sunt si masini vandute din showroom, fabricate in 2010 si vandute / inmatriculate in 2011 de exemplu.
Poti sa pui o poza cu bordul?
Plansa ar trebui sa arate cam asa:
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

RB

Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #8 on: June 13, 2018, 12:15:24 PM »
Masina e in service acum,  dar asa arata bordul.
Data fabricatiei nu o stiu exact dar cred ca e 2012 - codul de motor e SHN si din ce stiu SHN sunt modelele dupa 2011 cu facelift


Masina / motorul este fabricat in 2012? Sunt si masini vandute din showroom, fabricate in 2010 si vandute / inmatriculate in 2011 de exemplu.
Poti sa pui o poza cu bordul?
Plansa ar trebui sa arate cam asa:


Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: probleme forester diesel 2012
« Reply #9 on: June 13, 2018, 12:27:58 PM »
Din experientele de pana acum, masinile corect intretinute si cu istoric verificabil au fost acceptate de catre japonezi. Dintre cei cunoscuti de mine, cei mai amabili si seriosi au fost cei de la Brasov, Auto Kino. Daca masina a ajuns la SMT deja si de acolo s-a deschs dosarul, nu prea mai ai cum sa schimbi nimic momentan. Asteapta macar sa vezi ce raspund japonezii si dupa aia te uiti dupa solutiile alternative. Din pacate, motoare cu putini km nu prea se mai gasesc pe piata libera. Erau cei de la boxeer, insa nici ei nu mai au motoare diesel 2009-2013. Motor nou pe canal oficial ... e scump.

Acum am vazut ... Twin Motors. :D
« Last Edit: June 13, 2018, 12:39:55 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste