Salut,
Va scriu pentru a cere un sfat privind ceva probleme la Forester 2012 diesel. Masina a fost achizitionata din Germania acum 3 ani, data primei inmatriculari in germania fiind mai 2012 (deci are 6 ani vechime). Reviziile au fost facute la timp, uleiul inlocuit pana in 15000km, filtre, etc.
Am urmatoarele probleme:
- fisurat furtun admisie turbo, apoi a crapat de tot, asta s-a intamplat in mers. Masina si-a pierdut puterea dintr-o data si am ajuns cu ea pe platforma in service-ul Subaru. De la momentul cand am simtit ca nu mai trage pana cand am chemat tractarea, am mai facut max 10 km.
- in service s-a inlocuit furtunul, dar DPF-ul era incarcat si s-a facut regenerare si apoi curatare manuala (nu regenerare)
- o rola de intinzator era in pozitie deplasata, a fost corectata.
- ceva bucsi pe care nu le-am inlocuit inca.
- s-au facut si diverse "reglaje" de pe computer pentru functionarea corespunzatoare si masina acum merge si are putere dar mai sunt urmatoarele probleme:
- in continuare s-a aprins martorul DPF+Check Engine, la nici 1 km dupa ce am iesit cu masina din service. M-am intors din nou in service - dar nu am primit un raspuns clar de unde ar fi problema, cica posibil injectoare, dar nu inteleg de ce se aprinde dpf-ul, si legatura cu injectoarele....
- imi spune din service ar fi zgomot motor linie vibrochen, eu personal nu il aud, dar e o posibilitate.
As dori ceva sfaturi cum sa procedez:
- as dori sa fac inca o diagnoza atat pt zgomot motor linie vibrochen, cat si pentru problema cu martorii aprinsi de la bord.
- daca se confirma problema - ce optiuni am - eu ma gandesc la urmatoarele:
1. Inlocuire bloc motor, cei din service au facut sesizare la Subaru (cel putin au spus ca au facut), dar nu stiu daca va fi acceptata sau nu, ca mi-au spus ca ar fi in afara garantiei, ca am luat masina de la un dealer privat si nu dealer Subaru ca au deschis caz la Subaru si ca aia decid daca il inlocuiesc sau nu, dar ca e o operatiune de durata.
2. Inlocuire bloc motor - pe banii mei - dar costurile sunt foarte mari.
3. Motor din dezmembrari - dar nu se stie daca se gaseste si daca nu are si asta vreo problema.
Bazat pe experientele membrilor de pe forum, ce imi recomandati sa fac sau sa cer la service, pentru a gasi o rezolvare rezonabila financiar. Ce service-uri cu experienta pe motoare diesel Subaru stiti in Ardeal? Unde sa duc masina, pentru o diagnoza completa?
Alte idei?
Multumesc
RB