Nu am mai adaugat nimic nou pe aici, dar nu cred ca mi-a simtit cineva lipsa.
Motorul a murit pe la inceputul lunii Octombrie 2018 pe la 222 de mii de Km. Era o zi ca oricare alta, am lasat motorul sa se incalezeasca pana s-a stins becul albastru, dupa aceea am pornit agale spre casa, insa de abia ce am apucat sa ies pe poarta ca a si inceput sa se auda o bataie ca de cican la motor. Fiind pe un sens unic prin centru nu am avut unde sa opresc imediat asa ca dupa vre-un KM motorul s-a blocat, am apasat ambreiajul si am lasat-o sa „curga” pana pe bordura in dreptul unei treceri de pietoni si cam asta a fost. Dupa vre-o doua zile am luat-o cu platforma si am dus-o la SMT in parcare.
Cand am luat masina stiam de problema motoarelor diesel din 2009 – 2010, mi-am asumat un risc gandindu-ma ca daca are 221 de mii o avea motorul schimbat deja (fara sa am istoricul de service al masinii). Am riscat si am pierdut.
Pe la inceputul lui Decembrie i-m scris mosului ca vreau un motor nou, asa ca pe data de 28 decembrie mi-a adus cutia care se vede in poza, cerandu-si scuze ca nu a reusit sa ajunga pe 25 din cauza ca renii au facut greva pentru ca era prea grea cutia.
Incercand sa-mi fac o lista cu ce piese mai trebuie achizitionate am ajuns la dezamagitoarea concluzie ca este imposibil sa gasesti pe internet aceasta informatie, ceea ce m-a determinat sa remediez eu situatia asta. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma duc la Daniel la SMT sa-l intreb daca pot sa fac motorul la ei si sa-mi dea o lista cu ce piese mai sunt necesare. Am primit o lista lunga de piese si mi-a mai spus ca, doar daca iau toate piesele din lista respectiva, o sa-mi faca motorul la ei. Tin sa-i multumesc aici pentru bunavointa de care a dat dovada. Tind sa cred ca daca as fi nimerit intr-o perioada mai aglomerata a anului, nu mi-ar fi facut motorul la ei. Daca va duceti la SMT cu piesele voastre (short block si restul) sunt 90% sanse sa fiti refuzat pt ca nu le renteaza sa castige de la voi doar manopera cand ei schimba motoare pe banda rulanta.
O sa revin cu lista completa de piese si preturi.
Masina a intrat pe 19 februarie in service si a iesit pe 11 martie.
Cateva poze cu piesele in care se vad si codurile.
Tevile de combustibil sunt nebunesc de scumpe. Cel mai ieftin le-am gasit cu 95 de Euro/bucata. Pe la noi imi cereau 600 de lei pe bucata.